Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s facelifem vyšrouboval ceny Passatu hodně vysoko, pod 890 tisíc nenabízí nic
7.6.2019 | Petr Prokopec
Bývá obvyklé, že auta s blížícím se koncem svého životního cyklu zlevňují, zvláště když zájem o ně citelně klesá. Pro VW Passat ale evidentně platí trochu jiná pravidla.
Faceliftovaný Volkswagen Passat byl odhalen na počátku letošního února. O měsíc později sedan a kombík dorazily do Ženevy a čekalo se, že se tam dozvíme alespoň nástřel cen a zahájení předobjednávek. Nic z toho se nestalo, místo toho nás Němci začali trochu napínat. To je poněkud překvapivé, neboť originál zamířil do prodeje již v listopadu 2014, tedy pomalu před pěti lety. Pokud do hry zakomponujeme letošní citelný pokles prodejů, měl by se VW snažit dostat vylepšený Passat na trh co nejrychleji a za poněkud přijatelnější ceny. Němci jsou ale zjevně jiného názoru.
Teprve teď tedy byly na vybraných evropských trzích zahájeny předobjednávky, kdy zákazníci si budou moci vybírat z pěti motorů. Benzinový čtyřválec 2,0 TSI je k dispozici se 190 nebo 272 koňmi, zatímco v případě dieselů lze volit mezi 1,6 TDI (120 koní), 2,0 TDI (190 koní) a 2,0 BiTDI (240 koní). Všechny pohonné jednotky přitom disponují filtrem pevných částic a plní emisní normu Euro 6d-TEMP. S manuálem se počítá již jen u slabších verzí, s benzinovým i dieselovým vrcholem bude spárována bezvýhradně automatická převodovka.
Posléze se nabídka rozšíří, dorazit má především nový dvoulitrový diesel s mild hybridní asistencí. Očekávat můžeme také Passat 1,5 TSI Evo, stejně jako plug-in hybridní provedení GTE. To setrvává u benzinové jedna-čtyřky, se kterou páruje elektromotor a především větší baterii o kapacitě 13 kWh. V případě sedanu je tak možné počítat s 57kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, u kombíku s 55kilometrovým. Kromě toho se Passat GTE dočkal ještě speciálně vyvinutého šestistupňového automatu.
V rámci výbav lze očekávat tři stupně Passat, Business a Elegance, přičemž obě vyšší úrovně můžete spárovat s paketem R-Line. A aby toho nebylo málo, je kromě sedanu a kombíku k dispozici také varianta Alltrack. Ve všech případech jsou standardem čelní a zadní LEDky, zatímco uvnitř lze počítat s vylepšenými multimédii s integrovanou SIM-kartou (pro online funkce). V základu je zahrnuta rozsáhlá bezpečnostní výbava, třeba přednárazový asistent či monitoring jízdy ve zvoleném pruhu.
Zabrousit samozřejmě bude možné i mezi příplatkové prvky, kde lze sáhnout po adaptivním podvozku DCC, čelních matricových diodách IQ.LIGHT nebo novém semi-autonomním asistenčním systému Travel Assist. Ceny pak v Německu startují na částce 34 720 Eur (cca 890 00 Kč) za sedan s 1,6litrovým dieselem, zatímco kombík se stejnou pohonnou jednotkou je k mání od 35 825 (cca 918 000 Kč). Vrcholem je pak Passat Alltrack 2,0 BiTDI, za který dáte minimálně 50 795 Eur (cca 1,3 milionu Kč).
O nízké ceny tedy rozhodně nejde, a to ani u základní dieselové motorizace, Němci si svého matador zjevně cení, třebaže stárne. Je stále otázkou, na kolik faceliftovaný Passat vyjde u nás, s ohledem na odvozování českých cen od těch německých ale s větším rozdílem nepočítáme a pokud ano, leda výměnou za omezení standardní výbavy. Nový Volkswagen Touareg nakonec budiž vodítkem - na českém trhu startuje na 1 491 900 korunách, zatímco ve své domovině je k dispozici od 58 615 Eur (1 515 300 Kč).
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Volkswagenu Passat
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch