Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s facelifem vyšrouboval ceny Passatu hodně vysoko, pod 890 tisíc nenabízí nic
7.6.2019 | Petr Prokopec
Bývá obvyklé, že auta s blížícím se koncem svého životního cyklu zlevňují, zvláště když zájem o ně citelně klesá. Pro VW Passat ale evidentně platí trochu jiná pravidla.
Faceliftovaný Volkswagen Passat byl odhalen na počátku letošního února. O měsíc později sedan a kombík dorazily do Ženevy a čekalo se, že se tam dozvíme alespoň nástřel cen a zahájení předobjednávek. Nic z toho se nestalo, místo toho nás Němci začali trochu napínat. To je poněkud překvapivé, neboť originál zamířil do prodeje již v listopadu 2014, tedy pomalu před pěti lety. Pokud do hry zakomponujeme letošní citelný pokles prodejů, měl by se VW snažit dostat vylepšený Passat na trh co nejrychleji a za poněkud přijatelnější ceny. Němci jsou ale zjevně jiného názoru.
Teprve teď tedy byly na vybraných evropských trzích zahájeny předobjednávky, kdy zákazníci si budou moci vybírat z pěti motorů. Benzinový čtyřválec 2,0 TSI je k dispozici se 190 nebo 272 koňmi, zatímco v případě dieselů lze volit mezi 1,6 TDI (120 koní), 2,0 TDI (190 koní) a 2,0 BiTDI (240 koní). Všechny pohonné jednotky přitom disponují filtrem pevných částic a plní emisní normu Euro 6d-TEMP. S manuálem se počítá již jen u slabších verzí, s benzinovým i dieselovým vrcholem bude spárována bezvýhradně automatická převodovka.
Posléze se nabídka rozšíří, dorazit má především nový dvoulitrový diesel s mild hybridní asistencí. Očekávat můžeme také Passat 1,5 TSI Evo, stejně jako plug-in hybridní provedení GTE. To setrvává u benzinové jedna-čtyřky, se kterou páruje elektromotor a především větší baterii o kapacitě 13 kWh. V případě sedanu je tak možné počítat s 57kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, u kombíku s 55kilometrovým. Kromě toho se Passat GTE dočkal ještě speciálně vyvinutého šestistupňového automatu.
V rámci výbav lze očekávat tři stupně Passat, Business a Elegance, přičemž obě vyšší úrovně můžete spárovat s paketem R-Line. A aby toho nebylo málo, je kromě sedanu a kombíku k dispozici také varianta Alltrack. Ve všech případech jsou standardem čelní a zadní LEDky, zatímco uvnitř lze počítat s vylepšenými multimédii s integrovanou SIM-kartou (pro online funkce). V základu je zahrnuta rozsáhlá bezpečnostní výbava, třeba přednárazový asistent či monitoring jízdy ve zvoleném pruhu.
Zabrousit samozřejmě bude možné i mezi příplatkové prvky, kde lze sáhnout po adaptivním podvozku DCC, čelních matricových diodách IQ.LIGHT nebo novém semi-autonomním asistenčním systému Travel Assist. Ceny pak v Německu startují na částce 34 720 Eur (cca 890 00 Kč) za sedan s 1,6litrovým dieselem, zatímco kombík se stejnou pohonnou jednotkou je k mání od 35 825 (cca 918 000 Kč). Vrcholem je pak Passat Alltrack 2,0 BiTDI, za který dáte minimálně 50 795 Eur (cca 1,3 milionu Kč).
O nízké ceny tedy rozhodně nejde, a to ani u základní dieselové motorizace, Němci si svého matador zjevně cení, třebaže stárne. Je stále otázkou, na kolik faceliftovaný Passat vyjde u nás, s ohledem na odvozování českých cen od těch německých ale s větším rozdílem nepočítáme a pokud ano, leda výměnou za omezení standardní výbavy. Nový Volkswagen Touareg nakonec budiž vodítkem - na českém trhu startuje na 1 491 900 korunách, zatímco ve své domovině je k dispozici od 58 615 Eur (1 515 300 Kč).
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Volkswagenu Passat
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999