Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s facelifem vyšrouboval ceny Passatu hodně vysoko, pod 890 tisíc nenabízí nic
7.6.2019 | Petr Prokopec
Bývá obvyklé, že auta s blížícím se koncem svého životního cyklu zlevňují, zvláště když zájem o ně citelně klesá. Pro VW Passat ale evidentně platí trochu jiná pravidla.
Faceliftovaný Volkswagen Passat byl odhalen na počátku letošního února. O měsíc později sedan a kombík dorazily do Ženevy a čekalo se, že se tam dozvíme alespoň nástřel cen a zahájení předobjednávek. Nic z toho se nestalo, místo toho nás Němci začali trochu napínat. To je poněkud překvapivé, neboť originál zamířil do prodeje již v listopadu 2014, tedy pomalu před pěti lety. Pokud do hry zakomponujeme letošní citelný pokles prodejů, měl by se VW snažit dostat vylepšený Passat na trh co nejrychleji a za poněkud přijatelnější ceny. Němci jsou ale zjevně jiného názoru.
Teprve teď tedy byly na vybraných evropských trzích zahájeny předobjednávky, kdy zákazníci si budou moci vybírat z pěti motorů. Benzinový čtyřválec 2,0 TSI je k dispozici se 190 nebo 272 koňmi, zatímco v případě dieselů lze volit mezi 1,6 TDI (120 koní), 2,0 TDI (190 koní) a 2,0 BiTDI (240 koní). Všechny pohonné jednotky přitom disponují filtrem pevných částic a plní emisní normu Euro 6d-TEMP. S manuálem se počítá již jen u slabších verzí, s benzinovým i dieselovým vrcholem bude spárována bezvýhradně automatická převodovka.
Posléze se nabídka rozšíří, dorazit má především nový dvoulitrový diesel s mild hybridní asistencí. Očekávat můžeme také Passat 1,5 TSI Evo, stejně jako plug-in hybridní provedení GTE. To setrvává u benzinové jedna-čtyřky, se kterou páruje elektromotor a především větší baterii o kapacitě 13 kWh. V případě sedanu je tak možné počítat s 57kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, u kombíku s 55kilometrovým. Kromě toho se Passat GTE dočkal ještě speciálně vyvinutého šestistupňového automatu.
V rámci výbav lze očekávat tři stupně Passat, Business a Elegance, přičemž obě vyšší úrovně můžete spárovat s paketem R-Line. A aby toho nebylo málo, je kromě sedanu a kombíku k dispozici také varianta Alltrack. Ve všech případech jsou standardem čelní a zadní LEDky, zatímco uvnitř lze počítat s vylepšenými multimédii s integrovanou SIM-kartou (pro online funkce). V základu je zahrnuta rozsáhlá bezpečnostní výbava, třeba přednárazový asistent či monitoring jízdy ve zvoleném pruhu.
Zabrousit samozřejmě bude možné i mezi příplatkové prvky, kde lze sáhnout po adaptivním podvozku DCC, čelních matricových diodách IQ.LIGHT nebo novém semi-autonomním asistenčním systému Travel Assist. Ceny pak v Německu startují na částce 34 720 Eur (cca 890 00 Kč) za sedan s 1,6litrovým dieselem, zatímco kombík se stejnou pohonnou jednotkou je k mání od 35 825 (cca 918 000 Kč). Vrcholem je pak Passat Alltrack 2,0 BiTDI, za který dáte minimálně 50 795 Eur (cca 1,3 milionu Kč).
O nízké ceny tedy rozhodně nejde, a to ani u základní dieselové motorizace, Němci si svého matador zjevně cení, třebaže stárne. Je stále otázkou, na kolik faceliftovaný Passat vyjde u nás, s ohledem na odvozování českých cen od těch německých ale s větším rozdílem nepočítáme a pokud ano, leda výměnou za omezení standardní výbavy. Nový Volkswagen Touareg nakonec budiž vodítkem - na českém trhu startuje na 1 491 900 korunách, zatímco ve své domovině je k dispozici od 58 615 Eur (1 515 300 Kč).
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Volkswagenu Passat
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva