Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s vývojem spalovacích motorů nekončí a neskončí, zvěsti o opaku nejsou pravdou
11.12.2018 | Petr Miler
Byla to zpráva, která minulý týden obletěla svět. VW prý už po roce 2026 nepočítá s dalším vývojem spalovacích motorů, pravda to ale jednoduše není.
Také my jsme zaznamenali informaci, která měla minulý týden zaznít z úst šéfa Volkswagenu pro strategické plánování Michaela Josta přímo ve Wolfsburgu. Jost měl novinářům říci, že technici firmy „pracují na poslední generaci motorů, které nejsou CO2-neutrální”. Dále měl dodat: „Postupně omezíme spalovací motory na absolutní minimum. V roce 2026 přijdeme s posledním produktem založeným na 'spalovací platformě'.”
Na jednu stranu to byla bomba, na druhou to vlastně bylo jen potvrzení mnohými očekávaného - o nahrazení aut se spalovacími motory těmi elektrickými se mluví pomalu každý den, a tak Volkswagen plánuje jen nevyhnutelné. V tomto kontextu Jostova slova smysl dávají, jakási „mediální realita” automobilové budoucnosti ale nemusí být a velmi pravděpodobně ani nebude tou, která nás skutečně čeká. A tak jsme vám po krátké diskuzi tuto zprávu ani nezprostředkovali, zdála se nám nesmyslná.
VW v prvé řadě nemůže vědět, co se skutečně stane. Tlak na rozšíření elektromobilů nepřichází zdola, z trhu, ale shora, od regulátorů. Neexistuje žádná skutečná poptávka po masivním rozšíření elektromobilů, která by něco takového ospravedlňovala. A plánovat za podobných okolností konec vývoje spalovacích motorů už za 8 let by bylo velmi krátkozraké, do té doby se může ještě mnohé změnit. I kdyby se ale vývoj světa nakrásně ubíral směrem, jaký si dnes hlavně Evropská unie přeje, ubírat se tudy bude jen v Evropské unii. A Volkswagen je globálně působící firma. V Rusku, v Indii, v Brazílii a na spoustě dalších míst světa nebude v roce 2026 na elektromobily nejspíše zvědavý vůbec nikdo. Tohle VW prostě plánovat nemůže.
A skutečně to neplánuje, jak později potvrdil šéf vývoje VW Frank Welsch. Ten řekl suše: „Není korektní říci, že od roku 2026 přestaneme vyvíjet spalovací motory.” Nejpovolanější z povolaných se pokusil kolegova slova omluvit takto: „Co si myslím, že se stalo, je, že se vedla debata o roce 2040 jako termínu zastavení prodeje aut se spalovacími motory v Evropě a poté se logicky přenášela na plány na dřívější roky,” řekl Welsch. Jost se tedy jen měl nechal unést vyhlídkami na budoucnost spalovacích motorů v Evropě a na základě nastíněného (nic zatím není rozhodnuto) data předpokládat, že vývoj dalších nových motorů nebude po roce 2026 potřeba. O nic jiného jít nemělo.
„Evropa není jediný trh, jiné oblasti mají své potřeby a pravidla a předpokládám, že budeme vyvíjet více a více efektivní auta se spalovacími motory ještě dlouho po citovaném roce 2026,” říká dále Welsch a popřel dokonce i to, že by VW hodlal při případném rozmachu elektromobily s vývojem nových spalovacích motorů alespoň polevit. „Nedokážu si představit, jak by se to mohlo stát, protože budeme nuceni se zlepšovat už kvůli legislativě. A naši konkurenti také neusnou na vavřínech,” řekl k tomu rázně Welsch.
Přes veškeré „elektrické plány” Volkswagenu ohlášené v poslední době je tedy nad slunce jasné, že na poli spalovacích motorů Němci zatím neplánují a ani nemohou plánovat žádné dramatické změny. VW dnes vyrábí jedny z nejlepších spalovacích motorů vůbec a za situace, kdy elektrická auta na trhu neznamenají prakticky nic, si nemůže dovolit laškovat se ztrátou své pozice. Ani teď, ani v roce 2026 a velmi pravděpodobně ani v roce 2036, z globální perspektivy rozhodně ne. A i v případě Evropy Welschova slova naznačují, že dříve než mezi léty 2037 a 2044 nic dramatického čekat nemáme.
Kroky VW mají ke konci spalovacích motorů opravdu daleko. Čerstvě představil i nový 2,0 TDI...
...a na trh se chystá také s mild-hybridním 1,5 TSI Evo. To je jeho skutečná budoucnost pro nejbližší léta a šéf vývoje automobilky rázně popírá, že by firma plánovala konec vývoje spalovacích motorů na rok 2026 nebo jen uvažovala o polevení s vývojem nových jednotek na benzin a naftu
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva