Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se pokouší vzkřísit umírající segment otevřených aut velmi odvážným způsobem
14.8.2019 | Petr Prokopec
Něco takového dnes nenabízí žádná mainstreamová automobilka a zdálo se nepravděpodobné, že by se na tom mohlo něco změnit. Němci si ale dodali odvahu a nabídli dostupné SUV-kabrio.
Existuje jen málo lidí, kterým by jízda v otevřeném autě nepřišla atraktivní. Roadstery a kabriolety jsou symbolem prestiže i svobody, kdy vystavíte tvář sluníčku, sešlápnete plyn a vyrazíte za horizont. Možnost užít si takovou projížďku užít ovšem přichází jen několikrát za rok, pročež nakonec většina lidí zůstává pouze u snění a v showroomech nakonec koupí praktičtější vůz, jehož využitelnost není závislá na výkyvech počasí. Tento trend v poslední době jen nabírá na intenzitě a zrovna minulý týden jsme zmiňovali, jakým kalupem mizí otevřená auta z trhu.
Poslední krok Volkswagenu bychom tak ve světle výše nastíněných faktů mohli považovat za holé šílenství, jenže zmiňovali jsme i to, že doba přeje SUV. Německá automobilka se tak pokusila dva protichůdné trendy spojit a do výroby pustila SUV T-Roc s plátěnou střechou. Není první, kdo něco takového udělal, nikdo se o to ale dosud nepokusil v balení tak široce zaměřeného auta.
VW neřekl, jaké očekává prodeje, žádné konkrétní číslo v tomto směru nezaznělo. Dá se ale předpokládat, že půjde maximálně o pár tisíc kusů měsíčně, a to ještě za předpokladu, že se okolo novinky strhne pozdvižení. T-Roc Cabriolet však na druhou stranu může zapůsobit jako stimul na spoustu nerozhodnutých zákazníků, kteří sice pořídí u Volkswagenu třeba verzi s pevnou střechou či dokonce zcela jiný model, ovšem o tomto voze budou moci snít. Alespoň tak to má Land Rover u Range Roveru Evoque Cabrio, jenž navýšil prodeje sourozence s pevnou střechou o desítky procent.
Suma sumárum tedy můžeme novinku považovat pomalu za pojízdnou reklamu, se kterou se ovšem Němci rozhodli patřičně piplat. Kabriolet totiž nevznikl jen prostým seříznutím střechy, místo toho došlo na radikální změny v rámci karoserie i struktury. Volkswagen totiž otevřenou variantu prodloužil o 34 milimetrů, respektive o 37 mm v rámci rozvoru. Zároveň pak byl zesílen podvozek, boční panely, dveře a čelní rám, jenž suplují absenci střechy, stejně jako dodatečné rozpěry.
I přes nárůst do délky však došlo k nevyhnutelnému, tedy k omezení praktičnosti. Čtveřice cestujících má sice uvnitř díky rozvoru 2 630 mm dostatek prostoru, ovšem zavazadelník nově pobere jen 284 litrů, tedy o 161 méně než u verze s pevnou střechou. Na druhou stranu, zrovna tento parametr není pro majitele kabrioletů stěžejním. Navíc ony necelé tři stovky litrů bez problémů vystačí na několik bas piv, jak naznačuje i fotogalerie.
Strádat pak ve výsledku nebudete ani po stránce dynamické, jakkoliv nabízená dvojice motorů na první pohled mnoho nadšení nevzbuzuje. Základem je totiž litrový tříválec se 115 koňmi, sáhnout ale můžete i po jedna-pětce se 150 koňmi. Šestistupňový manuál je standardem, DSG lze pořídit za příplatek. Obě převodovky však výkonem budou vždy zásobovat jen přední kola. To však nevadí, do náročného terénu se nikdo s tímto vozem nechystá, stejně jako na okruh. Rychlá je na tomto autě zřejmě jen střecha, kterou lze složit za pouhých devět sekund, a to i při rychlostech do 30 km/h.
T-Roc Cabriolet v nabídce Volkswagenu nahrazuje hned několik aut od otevřeného Golfu po otevřený Beetle, a tak by nakonec zabodovat mohl. Navíc se dá předpokládat, že jde o jednu z posledních příležitostí, jak si „ulítnout“, než dorazí doba elektrická, která kvůli maximalizaci dojezdu skalpování aut bude přát ještě méně.
VW T-Roc Cabriolet bude možné pořídit nejen se dvěma motory, ale také ve standardním hávu či ve verzi R-Line
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 58 minutami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 2 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 3 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva