Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se pokouší vzkřísit umírající segment otevřených aut velmi odvážným způsobem
14.8.2019 | Petr Prokopec
Něco takového dnes nenabízí žádná mainstreamová automobilka a zdálo se nepravděpodobné, že by se na tom mohlo něco změnit. Němci si ale dodali odvahu a nabídli dostupné SUV-kabrio.
Existuje jen málo lidí, kterým by jízda v otevřeném autě nepřišla atraktivní. Roadstery a kabriolety jsou symbolem prestiže i svobody, kdy vystavíte tvář sluníčku, sešlápnete plyn a vyrazíte za horizont. Možnost užít si takovou projížďku užít ovšem přichází jen několikrát za rok, pročež nakonec většina lidí zůstává pouze u snění a v showroomech nakonec koupí praktičtější vůz, jehož využitelnost není závislá na výkyvech počasí. Tento trend v poslední době jen nabírá na intenzitě a zrovna minulý týden jsme zmiňovali, jakým kalupem mizí otevřená auta z trhu.
Poslední krok Volkswagenu bychom tak ve světle výše nastíněných faktů mohli považovat za holé šílenství, jenže zmiňovali jsme i to, že doba přeje SUV. Německá automobilka se tak pokusila dva protichůdné trendy spojit a do výroby pustila SUV T-Roc s plátěnou střechou. Není první, kdo něco takového udělal, nikdo se o to ale dosud nepokusil v balení tak široce zaměřeného auta.
VW neřekl, jaké očekává prodeje, žádné konkrétní číslo v tomto směru nezaznělo. Dá se ale předpokládat, že půjde maximálně o pár tisíc kusů měsíčně, a to ještě za předpokladu, že se okolo novinky strhne pozdvižení. T-Roc Cabriolet však na druhou stranu může zapůsobit jako stimul na spoustu nerozhodnutých zákazníků, kteří sice pořídí u Volkswagenu třeba verzi s pevnou střechou či dokonce zcela jiný model, ovšem o tomto voze budou moci snít. Alespoň tak to má Land Rover u Range Roveru Evoque Cabrio, jenž navýšil prodeje sourozence s pevnou střechou o desítky procent.
Suma sumárum tedy můžeme novinku považovat pomalu za pojízdnou reklamu, se kterou se ovšem Němci rozhodli patřičně piplat. Kabriolet totiž nevznikl jen prostým seříznutím střechy, místo toho došlo na radikální změny v rámci karoserie i struktury. Volkswagen totiž otevřenou variantu prodloužil o 34 milimetrů, respektive o 37 mm v rámci rozvoru. Zároveň pak byl zesílen podvozek, boční panely, dveře a čelní rám, jenž suplují absenci střechy, stejně jako dodatečné rozpěry.
I přes nárůst do délky však došlo k nevyhnutelnému, tedy k omezení praktičnosti. Čtveřice cestujících má sice uvnitř díky rozvoru 2 630 mm dostatek prostoru, ovšem zavazadelník nově pobere jen 284 litrů, tedy o 161 méně než u verze s pevnou střechou. Na druhou stranu, zrovna tento parametr není pro majitele kabrioletů stěžejním. Navíc ony necelé tři stovky litrů bez problémů vystačí na několik bas piv, jak naznačuje i fotogalerie.
Strádat pak ve výsledku nebudete ani po stránce dynamické, jakkoliv nabízená dvojice motorů na první pohled mnoho nadšení nevzbuzuje. Základem je totiž litrový tříválec se 115 koňmi, sáhnout ale můžete i po jedna-pětce se 150 koňmi. Šestistupňový manuál je standardem, DSG lze pořídit za příplatek. Obě převodovky však výkonem budou vždy zásobovat jen přední kola. To však nevadí, do náročného terénu se nikdo s tímto vozem nechystá, stejně jako na okruh. Rychlá je na tomto autě zřejmě jen střecha, kterou lze složit za pouhých devět sekund, a to i při rychlostech do 30 km/h.
T-Roc Cabriolet v nabídce Volkswagenu nahrazuje hned několik aut od otevřeného Golfu po otevřený Beetle, a tak by nakonec zabodovat mohl. Navíc se dá předpokládat, že jde o jednu z posledních příležitostí, jak si „ulítnout“, než dorazí doba elektrická, která kvůli maximalizaci dojezdu skalpování aut bude přát ještě méně.
VW T-Roc Cabriolet bude možné pořídit nejen se dvěma motory, ale také ve standardním hávu či ve verzi R-Line
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB