Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se pokouší vzkřísit umírající segment otevřených aut velmi odvážným způsobem
14.8.2019 | Petr Prokopec
Něco takového dnes nenabízí žádná mainstreamová automobilka a zdálo se nepravděpodobné, že by se na tom mohlo něco změnit. Němci si ale dodali odvahu a nabídli dostupné SUV-kabrio.
Existuje jen málo lidí, kterým by jízda v otevřeném autě nepřišla atraktivní. Roadstery a kabriolety jsou symbolem prestiže i svobody, kdy vystavíte tvář sluníčku, sešlápnete plyn a vyrazíte za horizont. Možnost užít si takovou projížďku užít ovšem přichází jen několikrát za rok, pročež nakonec většina lidí zůstává pouze u snění a v showroomech nakonec koupí praktičtější vůz, jehož využitelnost není závislá na výkyvech počasí. Tento trend v poslední době jen nabírá na intenzitě a zrovna minulý týden jsme zmiňovali, jakým kalupem mizí otevřená auta z trhu.
Poslední krok Volkswagenu bychom tak ve světle výše nastíněných faktů mohli považovat za holé šílenství, jenže zmiňovali jsme i to, že doba přeje SUV. Německá automobilka se tak pokusila dva protichůdné trendy spojit a do výroby pustila SUV T-Roc s plátěnou střechou. Není první, kdo něco takového udělal, nikdo se o to ale dosud nepokusil v balení tak široce zaměřeného auta.
VW neřekl, jaké očekává prodeje, žádné konkrétní číslo v tomto směru nezaznělo. Dá se ale předpokládat, že půjde maximálně o pár tisíc kusů měsíčně, a to ještě za předpokladu, že se okolo novinky strhne pozdvižení. T-Roc Cabriolet však na druhou stranu může zapůsobit jako stimul na spoustu nerozhodnutých zákazníků, kteří sice pořídí u Volkswagenu třeba verzi s pevnou střechou či dokonce zcela jiný model, ovšem o tomto voze budou moci snít. Alespoň tak to má Land Rover u Range Roveru Evoque Cabrio, jenž navýšil prodeje sourozence s pevnou střechou o desítky procent.
Suma sumárum tedy můžeme novinku považovat pomalu za pojízdnou reklamu, se kterou se ovšem Němci rozhodli patřičně piplat. Kabriolet totiž nevznikl jen prostým seříznutím střechy, místo toho došlo na radikální změny v rámci karoserie i struktury. Volkswagen totiž otevřenou variantu prodloužil o 34 milimetrů, respektive o 37 mm v rámci rozvoru. Zároveň pak byl zesílen podvozek, boční panely, dveře a čelní rám, jenž suplují absenci střechy, stejně jako dodatečné rozpěry.
I přes nárůst do délky však došlo k nevyhnutelnému, tedy k omezení praktičnosti. Čtveřice cestujících má sice uvnitř díky rozvoru 2 630 mm dostatek prostoru, ovšem zavazadelník nově pobere jen 284 litrů, tedy o 161 méně než u verze s pevnou střechou. Na druhou stranu, zrovna tento parametr není pro majitele kabrioletů stěžejním. Navíc ony necelé tři stovky litrů bez problémů vystačí na několik bas piv, jak naznačuje i fotogalerie.
Strádat pak ve výsledku nebudete ani po stránce dynamické, jakkoliv nabízená dvojice motorů na první pohled mnoho nadšení nevzbuzuje. Základem je totiž litrový tříválec se 115 koňmi, sáhnout ale můžete i po jedna-pětce se 150 koňmi. Šestistupňový manuál je standardem, DSG lze pořídit za příplatek. Obě převodovky však výkonem budou vždy zásobovat jen přední kola. To však nevadí, do náročného terénu se nikdo s tímto vozem nechystá, stejně jako na okruh. Rychlá je na tomto autě zřejmě jen střecha, kterou lze složit za pouhých devět sekund, a to i při rychlostech do 30 km/h.
T-Roc Cabriolet v nabídce Volkswagenu nahrazuje hned několik aut od otevřeného Golfu po otevřený Beetle, a tak by nakonec zabodovat mohl. Navíc se dá předpokládat, že jde o jednu z posledních příležitostí, jak si „ulítnout“, než dorazí doba elektrická, která kvůli maximalizaci dojezdu skalpování aut bude přát ještě méně.
VW T-Roc Cabriolet bude možné pořídit nejen se dvěma motory, ale také ve standardním hávu či ve verzi R-Line
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva