Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se vrací sebevědomí, znovu testuje extrémní Golf odpískaný kvůli Dieselgate
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto na fotkách není obyčejný Golf R, pyšní se neobvyklými koncovkami výfuku. Ty jsou běžně spojeny s Audi a pětiválcem naladěným na 400 koní.
Kauza Dieselgate začíná momentálně opětovně plnit česká média. Důvodem je hromadná žaloba proti automobilkám Volkswagen a Škoda, ke které se aktuálně mělo připojit již téměř tisíc tuzemských motoristů. Pro každého z nich chce přitom firma Safe Diesel vysoudit kompenzaci ve výši 220 000 Kč, což není zrovna malá suma, zvláště pokud by měla být zaplacena někomu, kdo za svůj vůz utratil třeba i méně než dvojnásobek této částky.
Argumentem žalující strany jsou výrazné újmy, jichž se majitelům vozů s motory TDI EA 189 mělo dostat. Podle firmy Safe Diesel si tito lidé v dobré víře koupili vůz osazený podvodným softwarem a ačkoliv se Volkswagen již za tento krok omluvil a byl i několikrát pokutován, jde stále o podvod. S tím lze souhlasit, mimo to ale firma dodává, že hodnota těchto aut se snížila. O tom ovšem již lze pro změnu v dieselmilovném Česku pochybovat.
Ve výsledku lze tedy spíše jako pravý důvod hromadné žaloby shledat fakt, že „my v Evropě nejsme zákazníci druhé kategorie a máme stejná nebo obdobná práva jako ve Spojených státech a v Kanadě“, jak sdělil František Honsa, právní zástupce majitelů inkriminovaných aut. Jsme tedy vskutku zvědavi, jak vše dopadne, zatím jen můžeme dodat, že Škoda nevidí žalobu jako oprávněnou a tudíž, dokud ji to nenařídí nejspíše ta nejvrchnější soudní instance ze všech, nikomu nic vyplácet nebude.
Kauza Dieselgate tedy stále žije a mění i samotný Volkswagen. Ten v posledních letech nasměroval velkou část zdrojů od vývoje dieselů k alternativnímu druhu pohonu a také zredukoval aktivity na poli závodním i v rámci vývoje sportovních modelů. Jednou z obětí se přitom měla stát i produkční verze konceptu Golf R400, původně pro výrobu potvrzený stroj, jehož zrod měl ale padnout za oběť právě škrtům souvisejícím s Dieselgate. Jenže v poslední době se VW znovu vrací sebevědomí a to může mít za následek i zrod nejostřejšího z ostrých Golfů.
Svědčit o tom mají snímky špionážních fotografů, kteří na Nordschleife nachytali testovací prototyp Volkswagenu Golf R, jehož záď zdobí neobvyklé oválné koncovky výfuku. Ty přitom máme spojeny s ostrými modely Audi, konkrétně pak s modelem RS3. Právě s jeho 2,5litrovým pětiválcem pod kapotou by přitom novinka měla dorazit.
Zda se tak skutečně stane, stále není stoprocentně jisté, nicméně přítomnost prototypu na Ringu naznačuje, že ledy se ve Wolfsburgu skutečně pohnuly. Kdy ale novinku čekat, to je momentálně nejisté. Stoprocentně však u toho nebudou ony oválné koncovky výfuku, ty si Audi ponechá pro sebe. Měnit se pak ostatně bude i bodykit, zvláště když na snímcích vidíme vůz ještě v předfaceliftovém provedení.
Podle všeho by přitom agresivnější stylizace zahrnující i rozšíření hlavně v oblasti vytažených blatníků a tedy rovněž specifická litá kola měla být již ve vývoji. Stran toho a motoru, jehož výkon by měl stoupnout dokonce nad Audi, a to na 420 koní, pak vůz dostane do vínku i pohon všech kol, který by měl na zadní nápravu přenášet i více než 50 % výkonu.
Pokud vše dopadne, jak si tu malujeme, měl by produkční R420 být nejvýkonnějším i nejrychlejším a nejzábavnějším Volkswagenem Golf historie. Nezlobili bychom se na to, VW schopný čas od času postavit něco pořádně ujetého nám v posledních letech docela chybí...
Na Ringu byl nachytán tajuplný prototyp Volkswagenu Golf s koncovkami výfuku, jenž máme spojeny spíše s Audi RS3. Může tak jít o předzvěst příchodu vrcholné verze R420
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 4 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB