Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se vrací sebevědomí, znovu testuje extrémní Golf odpískaný kvůli Dieselgate
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto na fotkách není obyčejný Golf R, pyšní se neobvyklými koncovkami výfuku. Ty jsou běžně spojeny s Audi a pětiválcem naladěným na 400 koní.
Kauza Dieselgate začíná momentálně opětovně plnit česká média. Důvodem je hromadná žaloba proti automobilkám Volkswagen a Škoda, ke které se aktuálně mělo připojit již téměř tisíc tuzemských motoristů. Pro každého z nich chce přitom firma Safe Diesel vysoudit kompenzaci ve výši 220 000 Kč, což není zrovna malá suma, zvláště pokud by měla být zaplacena někomu, kdo za svůj vůz utratil třeba i méně než dvojnásobek této částky.
Argumentem žalující strany jsou výrazné újmy, jichž se majitelům vozů s motory TDI EA 189 mělo dostat. Podle firmy Safe Diesel si tito lidé v dobré víře koupili vůz osazený podvodným softwarem a ačkoliv se Volkswagen již za tento krok omluvil a byl i několikrát pokutován, jde stále o podvod. S tím lze souhlasit, mimo to ale firma dodává, že hodnota těchto aut se snížila. O tom ovšem již lze pro změnu v dieselmilovném Česku pochybovat.
Ve výsledku lze tedy spíše jako pravý důvod hromadné žaloby shledat fakt, že „my v Evropě nejsme zákazníci druhé kategorie a máme stejná nebo obdobná práva jako ve Spojených státech a v Kanadě“, jak sdělil František Honsa, právní zástupce majitelů inkriminovaných aut. Jsme tedy vskutku zvědavi, jak vše dopadne, zatím jen můžeme dodat, že Škoda nevidí žalobu jako oprávněnou a tudíž, dokud ji to nenařídí nejspíše ta nejvrchnější soudní instance ze všech, nikomu nic vyplácet nebude.
Kauza Dieselgate tedy stále žije a mění i samotný Volkswagen. Ten v posledních letech nasměroval velkou část zdrojů od vývoje dieselů k alternativnímu druhu pohonu a také zredukoval aktivity na poli závodním i v rámci vývoje sportovních modelů. Jednou z obětí se přitom měla stát i produkční verze konceptu Golf R400, původně pro výrobu potvrzený stroj, jehož zrod měl ale padnout za oběť právě škrtům souvisejícím s Dieselgate. Jenže v poslední době se VW znovu vrací sebevědomí a to může mít za následek i zrod nejostřejšího z ostrých Golfů.
Svědčit o tom mají snímky špionážních fotografů, kteří na Nordschleife nachytali testovací prototyp Volkswagenu Golf R, jehož záď zdobí neobvyklé oválné koncovky výfuku. Ty přitom máme spojeny s ostrými modely Audi, konkrétně pak s modelem RS3. Právě s jeho 2,5litrovým pětiválcem pod kapotou by přitom novinka měla dorazit.
Zda se tak skutečně stane, stále není stoprocentně jisté, nicméně přítomnost prototypu na Ringu naznačuje, že ledy se ve Wolfsburgu skutečně pohnuly. Kdy ale novinku čekat, to je momentálně nejisté. Stoprocentně však u toho nebudou ony oválné koncovky výfuku, ty si Audi ponechá pro sebe. Měnit se pak ostatně bude i bodykit, zvláště když na snímcích vidíme vůz ještě v předfaceliftovém provedení.
Podle všeho by přitom agresivnější stylizace zahrnující i rozšíření hlavně v oblasti vytažených blatníků a tedy rovněž specifická litá kola měla být již ve vývoji. Stran toho a motoru, jehož výkon by měl stoupnout dokonce nad Audi, a to na 420 koní, pak vůz dostane do vínku i pohon všech kol, který by měl na zadní nápravu přenášet i více než 50 % výkonu.
Pokud vše dopadne, jak si tu malujeme, měl by produkční R420 být nejvýkonnějším i nejrychlejším a nejzábavnějším Volkswagenem Golf historie. Nezlobili bychom se na to, VW schopný čas od času postavit něco pořádně ujetého nám v posledních letech docela chybí...
Na Ringu byl nachytán tajuplný prototyp Volkswagenu Golf s koncovkami výfuku, jenž máme spojeny spíše s Audi RS3. Může tak jít o předzvěst příchodu vrcholné verze R420
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva