Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW si nechal patentovat nové řešení autopilotu, mohlo by vám být sympatičtější
28.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snahy o autonomní řízení směřují buď k plné kontrole automobilu nebo plné kontrole řidiče. Volkswagen na to ale jde trochu jinak, ukazuje patent.
V důsledku kauzy Dieselgate se koncern VW začal orientovat na vývoj elektromobilů, jimiž hodlá „splatit dluh společnosti”. Můžete to považovat za jakkoli pošetilé, ale je to fakt a není to jediná změna v orientaci firmy oproti stavu, který panoval do loňského léta.
Vedle toho Němci věnují nemalou pozornost i autonomnímu řízení, které též rázem začalo být horkým tématem. Z evropského patentového úřadu se nyní ven dostaly ilustrace a informace o tom, jakým směrem se Volkswagen přesně hodlá ubírat. A není to nezajímavé - na rozdíl od ostatních automobilek hodlá dát řidičům k dispozici jistou vládu nad řízením, aniž by přitom museli autopilot deaktivovat.
Nová technologie vás tak kupříkladu nechá rozhodnout, zda při dojetí pomalejšího vozu má dojít k předjetí či nikoliv. O těchto možnostech bude řidiče informovat centrální displej, přičemž ovládání je usazeno na vrcholku řadicí páky. Pokud přitom budete chtít vůz předjet, přejedete přes povrch prstem ze strany na stranu, zatímco vertikální pohyb sdělí systému, že chcete zůstat v koloně.
Systém vám zároveň bude i odpočítávat pomocí světelných kruhů dobu, která vám na dané rozhodnutí zbývá. V případě modré či zelené barvy máte ještě dostatek času, v případě červeného odstínu je ale třeba volit okamžitě. Co se stane při nereagování, to již z dokumentace vyčíst nelze, nicméně se dá předpokládat, že v tu chvíli zůstane volba na autonomním řízení.
Pomocí plošky na řadicí páce je rovněž autopilot aktivován či deaktivován, k čemuž postačí položení ruky na hlavici na dobu jedné či dvou sekund. Existovat však budou i alternativy na základě vašich preferencí, postačit tak může třeba i rychlý dotek. Němci navíc dodávají, že aktivační plochu je možné umístit kamkoliv, nicméně vrchol řadicí páky je vždy po ruce.
Neznámý je termín, kdy bychom se této varianty autonomního řízení a jeho ovládání mohli dočkat. Je ale pravděpodobné, že dorazí již příští rok společně s novou generací Audi A8. Právě v případě této vlajkové lodi čtyř kruhů se semi-autopilot očekává, přičemž fungovat má v rychlostech do 60 km/h.
Ilustrace z patentového úřadu prozrazují, jak bude fungovat autonomní řízení koncernu VW Group
Zdroj: VWortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 57 minutami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 4 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva