Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW skutečně vrátí do nabídky v Evropě šestiválec. Pořádný, s více jak 400 koňmi
16.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nabídka motorů Volkswagenů, které nejsou SUV, se v posledních letech smrskla na čtyřválce. Teď přichází z Wolfsburgu dobrá zpráva, VR6 čeká comeback.
Šestiválcové motory podle nás do výkonných verzí hatchbacků, liftbacků, sedanů a kombíků patří, ať si Evropská unie říká, co chce. V některých autech prestižních značek je ještě dostanete, u těch mainstreamových máte smůlu. Platí to i o automobilkách koncernu VW, nevyjímaje samotné Volkswageny - i špička jeho nabídky v podobě VW Arteon si dnes musí ve vrcholném provedení vystačit s tímtéž, co Superb, s dvoulitrovým turbem o 280 koních. Slabé auto to není, ale cokoli výjimečného? Též ne.
Od uvedení do prodeje se tak spekuluje, zda německá automobilka nasadí i šestiválcové varianty. Takové motory má k dispozici, konstrukce Arteonu není limitující, stačí se rozhodnout a doladit komplet do uspokojivé podoby. A teď jsme zase o krok blíže tomu, že se to opravdu stane.
Už dříve během první novinářské prezentace jeden z šéfů Volkswagenu naznačil, že návrat šestiválce do evropské nabídky Arteonu není nemožný. „Pokud nabídneme šestiválec - a o něčem takovém v případě modelu Arteon vážně diskutujeme - pak půjde o agregát, který bude možné použít v SUV Atlas i naopak,“ uvedl svého času Elmar-Marius Licharz a narážel na motor 3,6 VR6.
Jeho slova nyní rozvinul mluvčí VW Martin Hube, který potvrdil, že ve Wolfsburgu mají ve vývoji šestiválcovou verzi, ale trochu jinou - pod kapotou má 3litrový, dvěma turby přeplňovaný motor VR6. Produkuje 301 kW, tedy slušivých 410 koní, které by se vyjímaly pod kapotou Arteonu R. O přenos výkonu se má zasloužit poslední verze Haldexu a Hube potvrzuje i to, že předprodukční verze už existuje. Podle jeho slov je to „skutečně agilní a silné auto. Můžete porazit všechny Panamery, které vám budou stát v cestě.“ Odvážné tvrzení, ale aspoň se máme na co těšit.
Pochopitelně, to pořád nejsou jasná slova o tom, že se takové auto bude prodávat, ale troufneme si to označit za prakticky jisté. První zmínka Licharze byla zjevně oťukávanou, pokusem zjistit, jak by lidé na něco takového zareagovali. A zmínka o možnosti návratu dnes ikonického VR6 do evropské nabídky byla přijata s nadšením. Pokud dnes mluvčí hovoří o konkrétních datech a hází rukavici prestižnější konkurenci... Nedokážeme si představit, že by VW nakonec tuhle verzi nepustil do prodeje.
Byli bychom za to rádi, šestiválce v nabídkách evropských automobilek chybí jako sůl, jsou to jedny z nejlepších motorů - představují velmi dobrý kompromis mezi výkonem, noblesou a ještě přijatelnou spotřebou.
VW Arteon zatím nabízí nejvíce motor 2,0 TSI. Verze R má vrátit do hry motor VR6 s turby a výkonem přes 400 koní
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 3 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 4 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 6 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 7 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 9 hodinami