Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW skutečně vrátí do nabídky v Evropě šestiválec. Pořádný, s více jak 400 koňmi
16.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nabídka motorů Volkswagenů, které nejsou SUV, se v posledních letech smrskla na čtyřválce. Teď přichází z Wolfsburgu dobrá zpráva, VR6 čeká comeback.
Šestiválcové motory podle nás do výkonných verzí hatchbacků, liftbacků, sedanů a kombíků patří, ať si Evropská unie říká, co chce. V některých autech prestižních značek je ještě dostanete, u těch mainstreamových máte smůlu. Platí to i o automobilkách koncernu VW, nevyjímaje samotné Volkswageny - i špička jeho nabídky v podobě VW Arteon si dnes musí ve vrcholném provedení vystačit s tímtéž, co Superb, s dvoulitrovým turbem o 280 koních. Slabé auto to není, ale cokoli výjimečného? Též ne.
Od uvedení do prodeje se tak spekuluje, zda německá automobilka nasadí i šestiválcové varianty. Takové motory má k dispozici, konstrukce Arteonu není limitující, stačí se rozhodnout a doladit komplet do uspokojivé podoby. A teď jsme zase o krok blíže tomu, že se to opravdu stane.
Už dříve během první novinářské prezentace jeden z šéfů Volkswagenu naznačil, že návrat šestiválce do evropské nabídky Arteonu není nemožný. „Pokud nabídneme šestiválec - a o něčem takovém v případě modelu Arteon vážně diskutujeme - pak půjde o agregát, který bude možné použít v SUV Atlas i naopak,“ uvedl svého času Elmar-Marius Licharz a narážel na motor 3,6 VR6.
Jeho slova nyní rozvinul mluvčí VW Martin Hube, který potvrdil, že ve Wolfsburgu mají ve vývoji šestiválcovou verzi, ale trochu jinou - pod kapotou má 3litrový, dvěma turby přeplňovaný motor VR6. Produkuje 301 kW, tedy slušivých 410 koní, které by se vyjímaly pod kapotou Arteonu R. O přenos výkonu se má zasloužit poslední verze Haldexu a Hube potvrzuje i to, že předprodukční verze už existuje. Podle jeho slov je to „skutečně agilní a silné auto. Můžete porazit všechny Panamery, které vám budou stát v cestě.“ Odvážné tvrzení, ale aspoň se máme na co těšit.
Pochopitelně, to pořád nejsou jasná slova o tom, že se takové auto bude prodávat, ale troufneme si to označit za prakticky jisté. První zmínka Licharze byla zjevně oťukávanou, pokusem zjistit, jak by lidé na něco takového zareagovali. A zmínka o možnosti návratu dnes ikonického VR6 do evropské nabídky byla přijata s nadšením. Pokud dnes mluvčí hovoří o konkrétních datech a hází rukavici prestižnější konkurenci... Nedokážeme si představit, že by VW nakonec tuhle verzi nepustil do prodeje.
Byli bychom za to rádi, šestiválce v nabídkách evropských automobilek chybí jako sůl, jsou to jedny z nejlepších motorů - představují velmi dobrý kompromis mezi výkonem, noblesou a ještě přijatelnou spotřebou.
VW Arteon zatím nabízí nejvíce motor 2,0 TSI. Verze R má vrátit do hry motor VR6 s turby a výkonem přes 400 koní
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva