Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG
13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stárnoucí MPV se 184 koňmi je možné nově pořídit také s pohonem všech kol. Za horší maximálku i spotřebu přitom dáte víc, ale také víc utáhnete.
Druhá generace Volkswagenu Sharan je na trhu již od roku 2010. Dalo by dalo očekávat, že německá automobilka již usilovně pracuje na nástupci, nicméně ve světě MPV platí trochu jiná pravidla. Nová generace tedy hned tak nedorazí, však nedávno přišel facelift, který se zaměřil zejména na mechaniku a multimédia. Volkswagen navíc pokračuje ve svých snahách o zatraktivnění MPV i nadále, jen je u toho již poněkud méně slyšet.
Pohled do aktualizovaného ceníku nám odhalil jednu zásadní změnu, jež se týká vrcholu nabídky, tedy varianty 2,0 TDI produkující 184 koní a 380 Nm točivého momentu. Jde o stejná čísla, jakých se dočkáte u Volkswagenu Golf GTD, přičemž stejně jako u hatchbacku bylo dosud možné také u MPV dostat pouze pohon předních kol a volit mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem.
Nově dorazilo také provedení, které zmiňovaný dvoulitr páruje s novější verzí převodovky DSG se sedmi rychlostními stupni a pohonem všech kol 4Motion, což je pro změnu technika Škody Octavia RS TDI 4x4, tedy až na onen automat, ten má u škodovky šest kvaltů. Čas potřebný ke zdolání stovky zůstává u této verze stejný jako u předokolek, tedy 8,9 s. Nejvyšší rychlost poklesla na 211 km/h, normovaná spotřeba vzrostla na 5,7 - 5,8 l/100 km.
Ještě zásadnější změny můžeme vysledovat u hmotnosti, kde verze s manuálem a pohonem předních kol váží 1 800 kg, provedení s šestistupňovým automatem je o čtyři kila těžší. Čtyřkolka s DSG ovšem pozvedá ručičky vah na poměrně závratných 1 923 kg, tedy prakticky na tu samou hmotnost, s jakou se musí potýkat majitelé nejlehčí nové generace Audi Q7. Na druhou stranu, lepší jsou tažné schopnosti - až 2,4 tuny „v zápřahu” jsou docela dost.
Za tyto novinky si Volkswagen řekne u vrcholného provedení, jež je k mání pouze s výbavou Highline, o 1 122 900 Kč. Překvapením jsou pak ceny dosud nabízených předokolek se stejným výkonem 184 koní, které od loňska také vzrostly. Obě již stojí přes milion korun, zatímco u manuálu se dříve startovalo pod touto hranicí.
Bližší informace najdete ve zmiňovaném inovovaném ceníku (PDF 160 kB), který je možné stáhnout z webových stránek českého zastoupení. Pohled na seznam výbavy, do které v případě úrovně Highline patří 17palcová litá kola či čalounění Alcantarou, přitom naznačuje, že tady ke změnám ospravedlňujícím navýšení ceny nedošlo.
VW Sharan 2,0 TDI DSG 4Motion dokáže utáhnout až 2,4 tuny. Levný ovšem není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 45 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 46 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva