VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG

Stárnoucí MPV se 184 koňmi je možné nově pořídit také s pohonem všech kol. Za horší maximálku i spotřebu přitom dáte víc, ale také víc utáhnete.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG

13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Stárnoucí MPV se 184 koňmi je možné nově pořídit také s pohonem všech kol. Za horší maximálku i spotřebu přitom dáte víc, ale také víc utáhnete.

Druhá generace Volkswagenu Sharan je na trhu již od roku 2010. Dalo by dalo očekávat, že německá automobilka již usilovně pracuje na nástupci, nicméně ve světě MPV platí trochu jiná pravidla. Nová generace tedy hned tak nedorazí, však nedávno přišel facelift, který se zaměřil zejména na mechaniku a multimédia. Volkswagen navíc pokračuje ve svých snahách o zatraktivnění MPV i nadále, jen je u toho již poněkud méně slyšet.

Pohled do aktualizovaného ceníku nám odhalil jednu zásadní změnu, jež se týká vrcholu nabídky, tedy varianty 2,0 TDI produkující 184 koní a 380 Nm točivého momentu. Jde o stejná čísla, jakých se dočkáte u Volkswagenu Golf GTD, přičemž stejně jako u hatchbacku bylo dosud možné také u MPV dostat pouze pohon předních kol a volit mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem.

Nově dorazilo také provedení, které zmiňovaný dvoulitr páruje s novější verzí převodovky DSG se sedmi rychlostními stupni a pohonem všech kol 4Motion, což je pro změnu technika Škody Octavia RS TDI 4x4, tedy až na onen automat, ten má u škodovky šest kvaltů. Čas potřebný ke zdolání stovky zůstává u této verze stejný jako u předokolek, tedy 8,9 s. Nejvyšší rychlost poklesla na 211 km/h, normovaná spotřeba vzrostla na 5,7 - 5,8 l/100 km.

Ještě zásadnější změny můžeme vysledovat u hmotnosti, kde verze s manuálem a pohonem předních kol váží 1 800 kg, provedení s šestistupňovým automatem je o čtyři kila těžší. Čtyřkolka s DSG ovšem pozvedá ručičky vah na poměrně závratných 1 923 kg, tedy prakticky na tu samou hmotnost, s jakou se musí potýkat majitelé nejlehčí nové generace Audi Q7. Na druhou stranu, lepší jsou tažné schopnosti - až 2,4 tuny „v zápřahu” jsou docela dost.

Za tyto novinky si Volkswagen řekne u vrcholného provedení, jež je k mání pouze s výbavou Highline, o 1 122 900 Kč. Překvapením jsou pak ceny dosud nabízených předokolek se stejným výkonem 184 koní, které od loňska také vzrostly. Obě již stojí přes milion korun, zatímco u manuálu se dříve startovalo pod touto hranicí.

Bližší informace najdete ve zmiňovaném inovovaném ceníku (PDF 160 kB), který je možné stáhnout z webových stránek českého zastoupení. Pohled na seznam výbavy, do které v případě úrovně Highline patří 17palcová litá kola či čalounění Alcantarou, přitom naznačuje, že tady ke změnám ospravedlňujícím navýšení ceny nedošlo.


VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 1 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 01VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 2 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 02VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 3 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 03VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 4 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 04VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 5 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 05VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 6 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 06VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 7 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 07VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 8 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 08VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG - 9 - VW Sharan 2,0 TDI 2016 prvni sada 09
VW Sharan 2,0 TDI DSG 4Motion dokáže utáhnout až 2,4 tuny. Levný ovšem není

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.