Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Roc míří do výroby. Jméno si ponechá, techniku dodá Golf
14.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kompaktní SUV bude k dispozici nejen jako sportovní GTI, ale dorazí i v elektrických verzích. Odnímatelnou střechu ale nečekejme.
Koncern VW v poslední době zavádí nemilosrdné škrty, jenž jsou spojeny především se světem motorsportu. K ledu pak rovněž míří i některé okrajové modely. Neznamená to ovšem, že by Němci zcela ustoupili ze svých někdejších expanzivních plánů. Ty jsou spojeny především s crossovery a SUV, byť jim právě Volkswagen nevěstí zrovna zářnou budoucnost. Než ale prim přeberou elektromobily, s nimiž je spojen i radikální design, bude automobilka cílit právě tímto směrem.
Do roku 2019 bychom se tak měli dočkat hned tří naprostých novinek, z nichž jednou je již odhalený Atlas/Teramont. Druhým „pánem na holení“ se pak stává koncept T-Roc, jenž jsme si mohli v koncepční formě prohlédnout předloni v Ženevě. Na stejném místě se vůz představí i v roce příštím, byť tentokráte se již bude jednat o produkci bližší provedení. Očekávat tedy můžeme pětidveřovou karoserii a klasickou střechu, nikoliv odnímatelný středový panel.
Tato novinka bude technicky spřízněná s Volkswagenem Golf, očekávat tedy můžeme platformu MQB a rozvor 2 640 milimetrů. Po stránce venkovních rozměrů pak nejspíše budou dodrženy dimenze konceptu, počítat lze tedy se 4,2metrovou délkou, 1,8metrovou šířkou a 1,5metrovou výškou. Na prodejích tak nebude ohrožen ani Tiguan, ani chystaná produkční verze konceptu T-Breeze, která je třetím a zatím posledním ohlášeným novým SUV, jenž do roku 2019 dorazí.
Zpět ale k modelu T-Roc, který měl původně dostat odlišný název. Nakonec však měl šéf automobilky Herbert Diess rozhodnout o jeho zachování. S tímto označením by tedy vůz měl zamířit do prodeje na sklonku příštího roku, krátce po premiéře ryze produkční verze na autosalonu ve Frankfurtu. Vzhled přitom bude na jedné straně blízký Golfu, na druhé ale ryze unikátní.
Po stránce mechanické ale již nečekejme jediný odklon, což se týká rovněž interiéru. Do kabiny tedy zamíří menší množství tlačítek a více displejů, mezi něž patří i virtuální kokpit. Pod kapotu se pro změnu nastěhují u základních modelů litrové tříválce, střed nabídky pak bude pohánět 1,5litrovým čtyřválcem TSI Evo. Čeká se ovšem i provedení GTI s dvoulitrem a 245 koňmi.
Chybět logicky nebudou ani diesely, jenž mají být dle Diesse „čistější než většina konkurence“. Kromě toho mají dorazit i plug-in hybridní a ryze elektrická verze, jenž jsou taktéž ekvivalenty příslušného provedení Volkswagenu Golf (GTE a e-Golf). Výběr pak ještě umocní nabídka šestistupňových manuálů, sedmistupňových automatů a pohon předních či všech čtyř kol.
Volkswagen T-Roc se v koncepční formě ukázal předloni v Ženevě. Tamtéž máme příští rok čekat produkci bližší provedení
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch