Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW T-Roc míří do výroby. Jméno si ponechá, techniku dodá Golf
14.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kompaktní SUV bude k dispozici nejen jako sportovní GTI, ale dorazí i v elektrických verzích. Odnímatelnou střechu ale nečekejme.
Koncern VW v poslední době zavádí nemilosrdné škrty, jenž jsou spojeny především se světem motorsportu. K ledu pak rovněž míří i některé okrajové modely. Neznamená to ovšem, že by Němci zcela ustoupili ze svých někdejších expanzivních plánů. Ty jsou spojeny především s crossovery a SUV, byť jim právě Volkswagen nevěstí zrovna zářnou budoucnost. Než ale prim přeberou elektromobily, s nimiž je spojen i radikální design, bude automobilka cílit právě tímto směrem.
Do roku 2019 bychom se tak měli dočkat hned tří naprostých novinek, z nichž jednou je již odhalený Atlas/Teramont. Druhým „pánem na holení“ se pak stává koncept T-Roc, jenž jsme si mohli v koncepční formě prohlédnout předloni v Ženevě. Na stejném místě se vůz představí i v roce příštím, byť tentokráte se již bude jednat o produkci bližší provedení. Očekávat tedy můžeme pětidveřovou karoserii a klasickou střechu, nikoliv odnímatelný středový panel.
Tato novinka bude technicky spřízněná s Volkswagenem Golf, očekávat tedy můžeme platformu MQB a rozvor 2 640 milimetrů. Po stránce venkovních rozměrů pak nejspíše budou dodrženy dimenze konceptu, počítat lze tedy se 4,2metrovou délkou, 1,8metrovou šířkou a 1,5metrovou výškou. Na prodejích tak nebude ohrožen ani Tiguan, ani chystaná produkční verze konceptu T-Breeze, která je třetím a zatím posledním ohlášeným novým SUV, jenž do roku 2019 dorazí.
Zpět ale k modelu T-Roc, který měl původně dostat odlišný název. Nakonec však měl šéf automobilky Herbert Diess rozhodnout o jeho zachování. S tímto označením by tedy vůz měl zamířit do prodeje na sklonku příštího roku, krátce po premiéře ryze produkční verze na autosalonu ve Frankfurtu. Vzhled přitom bude na jedné straně blízký Golfu, na druhé ale ryze unikátní.
Po stránce mechanické ale již nečekejme jediný odklon, což se týká rovněž interiéru. Do kabiny tedy zamíří menší množství tlačítek a více displejů, mezi něž patří i virtuální kokpit. Pod kapotu se pro změnu nastěhují u základních modelů litrové tříválce, střed nabídky pak bude pohánět 1,5litrovým čtyřválcem TSI Evo. Čeká se ovšem i provedení GTI s dvoulitrem a 245 koňmi.
Chybět logicky nebudou ani diesely, jenž mají být dle Diesse „čistější než většina konkurence“. Kromě toho mají dorazit i plug-in hybridní a ryze elektrická verze, jenž jsou taktéž ekvivalenty příslušného provedení Volkswagenu Golf (GTE a e-Golf). Výběr pak ještě umocní nabídka šestistupňových manuálů, sedmistupňových automatů a pohon předních či všech čtyř kol.
Volkswagen T-Roc se v koncepční formě ukázal předloni v Ženevě. Tamtéž máme příští rok čekat produkci bližší provedení
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva