Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal nový čínský Passat pro chudé, ten běžný pro Evropu nebude jiný
10.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vás zajímá, jak bude vypadat blížící se facelift Volkswagenu Passat, tohle je více než dobré vodítko. Lavida už je nějakou chvíli jeho menší kopií.
Světem se aktuální šíří zpráva o možném konci Matthiase Müllera na postu šéfa koncernu VW. Podle zdrojů zevnitř automobilky za tím stojí jeho možná účast na kauze Dieselgate, což by bylo docela překvapivé - dosud totiž jeho jméno v této souvislosti nebylo příliš často zmiňováno, navíc sám Müller několikrát odpřísáhl, že se skandálem nemá pranic společného. Na druhou stranu, na život svých dětí kdysi přísahal i český premiér v demisi a dnes víme, jak moc byla jeho slova pravdivá.
Českou politikou se ale rozhodně zabývat nebudeme, stejně jako aktuálně pustíme ze zřetele i Müllera. Vedení firmy by se totiž měla definitivně rozhodnout až na konci týdne, zda tohoto manažera, jehož celá kariéra je spjata právě s „lidovým vozem“, propustí či nikoliv. Momentálně se tedy budeme věnovat jiné novince ze světa Volkswagenu, a sice prezentaci nové generace sedanu Lavida. Ten je zaměřen na čínský trh, kde bude prodáván vedle předchůdce - i proto jej zdobí ještě označení Plus.
Pokud se přitom ptáte, proč by vás měl zajímat vůz, který se u nás nebude prodávat, rovnou se podívejte na jeho design. Lavida platí za Passat pro chudší a jeho dosavadní provedení vypadalo podle toho. Nová generace má být znovu menší kopií Passatu a její vzhled tomu ani trochu neodporuje. Lavida Plus se nechala inspirovat modely Arteon a Touareg a faceliftovaný Passat se má vydat úplně stejným směrem. Přidejme si k tomu nutnost držet se přece jen trochu více zkrátka, neboť Passat má svou konzervativní klientelu a k ničemu jinému než současné podobě Lavidy snad ani dojít nemůžeme.
Na jednu stranu na tomto postupu není nic špatného, především na poměry VW vypadají novinky docela odvážně. Jenže neustálé opakování stejného tématu se dnes zákazníkům přejídá mnohem rychleji než v dobách minulých. Němci by tak možná neměli být tolik jednotvární, jinak začnou přicházet o pevnou půdu pod nohama - ostatně klesající prodeje stávajícího Passatu mohou být varováním.
Úvahy ale již nyní nechme stranou a místo toho si pojďme představit novinku jako takovou. Ta vyměnila předchozí architekturu PQ34 za novou modulární platformu MQB, díky čemuž délka narostla o 65 milimetrů a rozvor o 78 mm. Pod kapotu se ovšem nastěhovaly jen maloobjemové benzinové jednotky, z nichž jedna-pětka nabídne 116 koní, stejně jako 1,2litrové turbo. Motor 1,4 TSI pak dává 150 koní a zákazníci budou moci vybírat vždy mezi pětistupňovým manuálem a šestistupňovým automatem.
Dechberoucí jízdní dynamiku tedy očekávat nelze, na druhou stranu je otázkou, zda ji od tohoto modelu vůbec někdo očekává. Důraz je kladen hlavně na finesy v interiéru, proto Lavida Plus dostane multimediální systém s dotykovým displejem, duální klimatizaci, multifunkční volant či kůži. Tyto prvky přitom budou k dispozici již ve standardu, byť pouze u výše položených úrovní výbavy.
Prodej novinky na čínském trhu odstartuje uprostřed léta, přičemž vůči současnému Volkswagenu Lavida lze čekat navýšení základní ceny nad aktuálních 100 tisíc yuanů (cca Kč). Tím nám dosavadní informace končí, více se značka rozhovoří na konci měsíce na autosalonu v Šanghaji.
Nový Volkswagen Lavida Plus se nechal inspirovat vzhledem modelu Arteon, ostatně stejně jako prakticky všechny další novinky značky. Nový Passat pro Evropu by mu měl být vzhledově velmi blízko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 55 minutami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 2 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva