VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf

Stačilo pár menších změn a tohle auto rázem vypadá, že by se zítra mohlo začít vyrábět. Na skutečně sériovou verzi i ale ještě chvíli počkáme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf

11.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Stačilo pár menších změn a tohle auto rázem vypadá, že by se zítra mohlo začít vyrábět. Na skutečně sériovou verzi i ale ještě chvíli počkáme.

Volkswagen I.D. Crozz jsme si představili již v dubnu u příležitosti debutu tohoto elektrického SUV na autosalonu v Šanghaji. Na evropské půdě se ovšem koncept ještě neukázal, tedy v rámci světových motor show. Proto se s ním německá automobilka hodlá pochlubit i ve Frankfurtu, nicméně kvůli debutu v hesenské metropoli došlo k menší evoluci, která vůz o něco přiblížila sériové podobě.

Na první pohled nejviditelnější změnou je dvoubarevný lak, díky kterému I.D. Crozz II vypadá přitažlivěji než jeho jednobarevné provedení. Kromě červeného laku v odstínu Hibiscus Red Metallic a stříbrné střechy osadil Volkswagen novinku také modifikovanými čelními světlomety, v jejichž případě již nemáme tu čest s vodorovnými linkami napříč celým krytem. Místo toho zde máme mnohem čistší provedení, ona dvoubarevná karoserie pak k elektrickému SUV skutečně přitahuje více pozornosti.

Modifikacemi tedy neprošlo ani pohonné ústrojí, které počítá se dvěma elektromotory - každý z nich je přitom určen jedné nápravě, máme tu tedy elektrickou čtyřkolku. Ta se může spolehnout na přísun celkově 306 koní, se kterými zvládne 500 kilometrů na jedno nabití a 180 km/h v rámci maximálky. Stejnými parametry se přitom chlubí i obdobný vůz Škody, který jsme nedávno vyzkoušeli i v praxi.

Automobilka přitom dodává, že navzdory vyšší stavbě karoserie se produkční varianta má chlubit stejnou ovladatelností, jakou lze čekat u Volkswagenu Golf. Stojí za tím prvky jako elektricky ovládané tlumiče či zcela nová zadní náprava typu multi-link. Kromě toho dostal koncept I.D. Crozz II do vínku - tak jako veškeré vozy koncernu s alternativním pohonem - i specifickou modulární platformu MEB.

Dále můžeme zmínit ještě neobvyklou koncepci dveří, kdy ty přední lze otevřít klasicky do stran, druhý pár je ovšem posunovací. Proto ostatně SUV nedisponuje středovým sloupkem, což usnadňuje nastupování a vystupování cestujících. V tomto ohledu Volkswagen navíc přihodil ještě hlasové ovládání, pročež problémem nebude ani hromada tašek v obou vašich rukou.

Ve finále jen dodáme, že prvním elektromobilem Volkswagenu bude v roce 2020 pětidveřový hatchback o velikosti modelu Golf, ovšem s kabinou odpovídající spíše Passatu. O dva roky později pak můžeme očekávat příchod produkční verze konceptu I.D. Buzz, na SUV tak navzdory současným zákaznickým trendům dojde řada až naposled.


VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf - 1 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 01VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf - 2 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 02VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf - 3 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 03VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf - 4 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 04VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf - 5 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 05VW ukázal svou malou Teslu X v produkci bližší verzi. Říká, že bude jezdit jako Golf - 6 - VW I.D. Crozz II Concept 2017 prvni foto 06
Volkswagen I.D. Crozz dostal kvůli frankfurtskému debutu nový dvoubarevný lak a a lehce modifikovaná čelní světla. Technika se však již oproti dubnové šanghajské premiéře neměnila

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.