Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! GTI je venku, ten vykřičník konečně nepřehání
19.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dát do jména auta vykřičník je trochu hloupé, zvláště když jde o vůz s dost slabou dynamikou. Verze GTI tuto potíž řeší, má být jako první ostrý Golf.
V loňském roce Volkswagen oslavoval čtyřicáté výročí kultovního Golfu GTI. Ten se sice poprvé ukázal v březnu 1975 na autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje ovšem zamířil až o rok později. Pod kapotou přitom bylo možné počítat s 1,6litrovým motorem, který dostal do vínku elektronické vstřikování paliva Bosch K-Jetronic, jenž vozu dopomohlo k výkonu 110 koní. Mimo to ovšem bylo možné pořídit ještě verzi s jedna-osmou, která produkovala koní 115.
Proč zde ale zmiňujeme důvěrně známá fakta? Důvod je prostý, Volkswagen se totiž rozhodl kruh uzavřít. Po jednačtyřiceti letech tak na setkání fanoušků GTI u rakouského Wörthersee bude představen duchovní nástupce původního hot hatche. I v jeho případě můžeme počítat se 115 koňmi, které jsou zabaleny do kompaktního balení. Vše pak doprovází nízká hmotnost, červeně lakované doplňky či kárované čalounění uvnitř.
Tím nám ale jasná podobnost mezi originálem a jeho duchovním nástupcem končí. Zatímco před lety byly všechny zmíněné prvky součástí Volkswagenu Golf, nyní jimi bude ozdoben model up!. Navíc zatím nejde o ryze produkční model, vůz ale do výroby jistojistě míří a vzhledem k jeho charakteru můžeme dnes odhalené provedení označit za předprodukční koncept. S představením sériového modelu můžeme počítat ještě letos, uvedení na trh pak proběhne počátkem roku 2018.
Co přitom očekávat? S ohledem na koncepční formu zatím veškeré zveřejněné informace nemůžeme považovat za definitivní, nicméně se dá předpokládat, že k výraznému odklonu nedojde. I pod kapotou produkční varianty se tedy velmi pravděpodobně objeví přeplňovaný litrový tříválec, který bude kromě oněch 115 koní produkovat 230 Nm točivého momentu. Doprovázet je pak bude 997 kilogramů.
S tímto kombem by up! GTI měl pokořit stovku za 8,8 sekundy a bude tedy rychlejší než originál. Ten potřeboval ke zdolání mety 100 km/h rovných devět sekund, přestože jeho hmotnost činila pouze 810 kg. Maximální rychlost činí 197 km/h, první Golf GTI zvládal jen 182 km/h. Mimo lepší dynamiku (alespoň v přímce) pak novinka nabízí více voleb pro zákazníky, ti totiž karoserii budou moci nechat nalakovat i zcela novým modrým odstínem Costa Azul. Dále v nabídce pak bude červená, černá, bílá a stříbrná.
Karoserie se vpředu dočká typického červeného proužku vedoucího napříč maskou chladiče, počítat lze také s mohutnějšími bočními prahy, grafickými polepy nebo kryty zpětných zrcátek lakovanými lesklou černí. Dorazila také 17palcová litá kola či střešní spoiler, zatímco podvozek klesl oproti standardnímu provedení o 15 milimetrů. Uvnitř lze pak čekat sportovní volant či ono kárované čalounění sedadel.
K naplnění odkazu tedy došlo do posledního detailu, byť u zcela jiné modelové linie. To je ovšem logické, současná generace Volkswagenu Golf je totiž mnohem těžší a větší než ta první. V jejím případě tak vlastně značka může pokračovat pouze cestou vyššího výkonu a rychlosti, v případě snahy o větší zábavu i s menším výkonem již musí sestupovat níže ve svém portfoliu. Nevíme vy, ale my s takovým přístupem nemáme žádný problém, třebaže Up! GTI jistě nabídne docela jiné svezení než původní GTI...
VW up! GTI se ukázal světu samostatně...
...i po boku původního Golfu GTI
Automobilka zatím předvádí jen předprodukční koncept, na výrobu dojde až koncem letošního roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva