Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! GTI konečně míří do výroby. Ani nejmenší GTI nebude louda
12.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Godot, tak se začalo přezdívat ostré verzi nejmenšího modelu VW. Jenže na rozdíl od svého vzoru, tento Godot nakonec dorazí, ač se to zdá k nevíře.
Současné trio VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii je na trhu už šestým rokem. Za takové situace by člověk čekal spíše příchod nové generace celého trio či alespoň minimální plány na další rozvoj jeho nabídky, jenže realita je jiná. VW up! dostal loni facelift, Škodu Citigo stihl nedávno a Seat Mii si na něj ještě chvíli počká. To nutně nemusí znamenat, že vozy musí mít v nabídce jednotlivých značek větší perspektivu, jenže ony ji mají.
Potvrdil to sám šéf Volskwagenu coby značky Herbert Diess, který je přesvědčen, že up! a spol. novou generaci nepotřebují. „Up! byl loni faceliftován a dostal nové turbomotory. A stále vyhrává prakticky veškeré srovnávací testy,” řekl hrdě Diess. Podobným sebevědomým prohlášením bychom nemuseli věnovat pozornost, jenže dodal ještě jednu podstatnou věc: „Mohu oznámit, že přijdeme s modelem up! GTI, který bude s to zahrát i na strunu emocí.”
To je skoro neuvěřitelná věta. O tom, že VW s něčím takovým přijde, se mluví už od roku 2012. Už před více jak 5 léty jsme vám tak mohli ukázat specifikace prototypu up! GT či GTI, které nám toho času ukázali přímo ve Wolfsburgu. Už tehdy se mluvilo o tom, že nejmenší hot hatch značky dorazí a už tehdy měl mít prakticky tutéž techniku, o které se hovoří dnes (jak za chvíli uvidíte). Jak ale jistě dobře víte, nic takového se nestalo.
S ohledem na stáří upu! (up!u? Kdo tohle jméno vymyslel...) už jsme ani nečekali, že jej kdy poznáme, VW ale rozhodl o tom, že životní cyklus tohoto modelu bude citelně delší, než obvyklých 7 let. Přesnější plány neznáme, pokud ale loni dostal po pěti letech facelift a letos se chystá další nová verze, nečekejme, že zmizí z nabídky dříve než v roce 2020. A verze GTI tak zapadne do snah o udržení image modelu na výši.
Up! GTI se podle Diesse začne vyrábět později v průběhu letošního roku, přesný termín zatím nepadl. A jeho specifikace budou vážně skoro stejné jako u níže zmíněného prototypu - přeplňovaný tříválec 1,0 TSI je jistotou, naladěn ale bude na výkon 85 kW (115 koní). Hmotnost by se měla udržet bezpečně pod tunou (dříve 960 kg), převodovka bude k dispozici pouze šestistupňová manuální. Zrychlení na stovku by se mělo (shora) blížit 8 sekundám, maximální rychlost (zdola) atakovat 200 km/h.
Po vizuální stránce lze očekávat vzhled níže zobrazeného konceptu, jehož posun do sériové výroby už jsme ani nedoufali. Mýlili jsme se ale rádi - tohle auto by mohla být docela příjemná kapesní raketa. O její atraktivitě ovšem jistě rozhodne i cena, kterou zatím nechceme předjímat, VW umí na tomto poli také nepříjemně překvapit...
Tyto specifikace up! GTI nám VW ukázal už zkraje roku 2012. V trochu vylepšené podobě doznají produkčního zhmotnění až nyní
Hotové auto by mělo vypadat přibližně takto
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva