Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už se nestydí, TDI jsou prý nejčistší. Takhle to vypadalo na jeho večírku na IAA
12.9.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen po létech studu vystrkuje hlavu z ulity. Jeho „koncernový večírek” ve Frankfurtu měl zase úroveň a TDI už přestaly být věcí, o níž se nemluví.
Na loňském večírku v Paříži se německý koncern Volkswagen zrovna nepředvedl, takže asi i proto nebyla naše očekávání před letošním podzimním frankfurtským „VW Night“ nijak zvlášť vysoká. Předem ale můžeme říct, že první dojmy z předvečeru mezinárodního autosalonu IAA nejsou špatné ani rozpačité.
Pochopitelně „hezká fasáda“ se spoustou barevných světel, stovkami novinářů a hostesek roznášejících jídlo řekne jen stěží, co se děje v zákulisí, nicméně z toho, co jsme viděli a slyšeli, se zdá, že se německý gigant zase staví pozvolna na nohy. Akorát do trochu jiné reality a na poněkud jiných „nohách“, než tomu bylo před pár lety.
Souvisí to pochopitelně s tím, co pro nás připravili bruselské garnitury na rok 2020 a 2025. Na dveře klepou nové emisní předpisy, které bez ohledu na přání zákazníků pošlou nemalou část automobilové produkce s klasickými spalovacími pohonnými jednotkami do minulosti.
Poněkud ironické je, že výrobcům nezůstává nic jiného, než přijmout onu doktrínu za svou, otočit celý kolos jiným směrem a ještě se navíc tvářit, že to byla součást jejich strategických plánů. Taková je ale skutečnost a mnoho se s tím dělat alespoň prozatím nedá.
Ani Volkswagen se svým hejnem značek není výjimkou, něco zajímavého se ale přímo na výstavišti IAA - kde tradiční večírek tentokrát proběhl - přeci jen dělo a tím nemáme na mysli jen představení nových modelů a konceptů, které najdete v galerii pod tímto článkem.
Zatímco VW po kauze Dieselgate vystupovalo podrobeně a sypalo si popel na hlavu při každé příležitosti, nyní deklaruje nové sebevědomí. Nejvyšší šéf a předseda představenstva Matthias Müller nezapomněl ve svém proslovu připomenout, že současné naftové motory koncernu jsou nejčistší na světě. Také proto zde podle něj ještě nějakou dobu zůstanou a firma má pro ně navíc i omluvu. Ústy svého bosse pomůžou Volkswagenu vydělat na transformaci od spalovacích agregátů k elektřině.
Jak bude vypadat ve srovnání s návrhy realita, prozatím nevíme, ale VW chce mít do roku 2025 v nabídce až 30 hybridů a 50 elektromobilů. Jinak řečeno, každé čtvrté vyrobené auto má být poháněno částečně anebo výlučně silou akumulátorů. To představuje asi tři miliony elektrifikovaných aut za rok, i když Wolsburg připouští, že bude záležet i na skutečné poptávce. Nejpozději v roce 2030 pak má být v nabídce VW až 300 takových modelů.
Přechod od benzínu a nafty k voltům naznačuje ve Frankfurtu hned několik konceptů v hale vyhrazené pro německou automobilovou jedničku. Kromě známých studií elektromobilů I.D. a I.D. Buzz to byl přepracovaný crossover I.D. Crozz s přídomkem „II“ a šplhlo si také Audi.
Ingolstadt mimo první R8 bez quattra odhalil hned dvojici elektrických konceptů. Méně realisticky působil Aicon - ohromná limuzína na 26palcových kolech postrádající volant i pedály, naopak crossover Elaine připomínající evoluci A7 s přizvednutým podvozkem a původně nazvaný e-tron Sportback vypadá velmi uvěřitelně.
A nejlepší exponáty haly koncernu VW? Nový Continental GT má hezké spíše detaily a interiér, než že by jednoho usadil jako celek. Černý Chiron, čerstvý držitel titulu z 0 na 400 a zpátky na nulu, je bez diskuse impozantní, ještě lépe ale vypadá jeho šestnáctiválcové vypreparované srdce s výkonem 1 500 koní.
Naprosto fantastické je též už nějakou dobu známé Porsche 911 GT2 RS, které se ukázalo ve žlutém laku a zdatně mu asistuje i zbrusu nová devětsetjedenáctka GT3 s paketem Touring. A pokud se držíte při zemi, ale přesto se nespokojíte s průměrem, podívejte se na odhodlaně působící Seat Leon Cupra R s karbonovými doplňky - to všechno vám ukážeme naživo...
Galerie fotografií z VW Group Media Night ve Frankfurtu 2017
Atmosféra na akci
Novinky Audi
Novinky Bentley
Novinky Bugatti
Novinky Lamborghini
Novinky Porsche
Novinky Seat
Novinky Škoda
Novinky Volkswagen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva