Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v Číně odhalil úplně nový Passat. Rozmazluje hlavně cestující vzadu
13.10.2018 | Petr Miler
Volkswagen Passat se nezdá být tím autem, u nějž by v centru zájmu měli být zadní cestující. Jenže tady jsme v Čině, kde je takový aspekt důležitý pomalu u všech vozů.
Příchod inovovaného Passatu pro Evropu se blíží a leccos o něm může napovědět provedení jeho čínské verze, které se po předchozích únicích naplno odhalilo před pár hodinami. V případě Číny jde o jeho zcela novou generaci, zatímco v Evropě očekáváme pouze facelift, přesto to není tak, že by čínské provedení jen rovnalo krok, skutečně naznačuje i budoucnost.
Týká se to hlavně designu, který kráčí ve stopách modelů Arteon a Touareg a přitom hraje na konzervativnější notu. Přesně takový přístup lze z technických i strategických důvodů očekávat u modernizace evropské verze a snadno se může stát, že zejména příď vozu bude po faceliftu prakticky identická. Záď nejspíše zůstane bližší dnešnímu provedení, v případě rozměrů ale čekejme na obou stranách Velké čínské zdi nadále hodně odlišný přístup.
Auto na fotkách vám možná přijde dost velké, a to proto, že... je dost velké. Na délku měří 4 933 mm, čímž je o podstatných 16 cm delší než evropský Passat, rozvor náprav pak činí 2 871 mm, což je pro změnu o 8 cm více. Ostatní rozměry (výška 1 836 mm, výška 1 469 mm) až tak odlišné nejsou, dva zmíněné rozdíly ale jasně směřují k tomu, čím se tento Passat vyznačuje především - větším vnitřním prostorem, zejména pak vzadu.
Číňané si na tento aspekt potrpí, i když by si podobně jako Japonci vystačili s jejich prťavými „kei cars”. Prezentace vozu se tak nebývale soustřeďuje na místo a vůbec pojetí prostoru vzadu. Fotografie s dvěma láhvemi minerálky zapíchnutými ve středové loketní opěrce je až trochu komická, vypadá jako parodie na podobné fotky prezentující hyperluxusní limuzíny plné drahého šampaňského. Ale jiný kraj znamená jiný mrav a místo vzadu i vůbec pojetí tohoto prostoru na poměry obyčejného auta střední třídy vůbec marně nevypadá, třebaže většina majitelů si tento vůz bude jistě řídit sama na úplně opačném konci kabiny.
Ani ta nevypadá zle a též ukazuje, co čekat od modernizace evropského provedení. V Číně si navíc potrpí na vyšší standard, takže už v základní výbavě Passat nabídne digitální přístrojovku a 10palcový displej informačně-zábavního systému hned vedle ni. Standardem dále budou i elektrická sedadla s vyhříváním, ventilací koženým čalouněním, dvouzónová klimatizace nebo adaptivní tempomat.
Pokud jde o techniku, tady moc spojitosti s Evropou nečekejme. Platforma MQB (v Číně novinka) ji tedy představuje, zatím jediné motory 2,0 TSI s výkony 186 nebo 220 koní ale u nás budou spíše okrajovou záležitostí. Později dorazí do prodeje i dobíjecí hybrid (PHEV), který spojí agregát 1,4 TSI s elektromotorem a dohromady nabídnou výkon až 211 koní s točivým momentem nanejvýš 400 Nm.
Ceny vozu zatím neznáme, dá se ale čekat, že nabídne „více za méně”, tedy alespoň ve srovnání s Evropou. Jak moc ovlivní pojetí čínského modelu ten evropský, uvidíme nejspíše už během několika měsíců, místní facelift musí být na spadnutí.
Nová generace Passatu pro Čínu minimálně silně naznačuje, co čeka od evropského faceliftu. V případě vnějšího i vnitřního designu by spojitostí mělo být hodně
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis