Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v Číně odhalil úplně nový Passat. Rozmazluje hlavně cestující vzadu
13.10.2018 | Petr Miler
Volkswagen Passat se nezdá být tím autem, u nějž by v centru zájmu měli být zadní cestující. Jenže tady jsme v Čině, kde je takový aspekt důležitý pomalu u všech vozů.
Příchod inovovaného Passatu pro Evropu se blíží a leccos o něm může napovědět provedení jeho čínské verze, které se po předchozích únicích naplno odhalilo před pár hodinami. V případě Číny jde o jeho zcela novou generaci, zatímco v Evropě očekáváme pouze facelift, přesto to není tak, že by čínské provedení jen rovnalo krok, skutečně naznačuje i budoucnost.
Týká se to hlavně designu, který kráčí ve stopách modelů Arteon a Touareg a přitom hraje na konzervativnější notu. Přesně takový přístup lze z technických i strategických důvodů očekávat u modernizace evropské verze a snadno se může stát, že zejména příď vozu bude po faceliftu prakticky identická. Záď nejspíše zůstane bližší dnešnímu provedení, v případě rozměrů ale čekejme na obou stranách Velké čínské zdi nadále hodně odlišný přístup.
Auto na fotkách vám možná přijde dost velké, a to proto, že... je dost velké. Na délku měří 4 933 mm, čímž je o podstatných 16 cm delší než evropský Passat, rozvor náprav pak činí 2 871 mm, což je pro změnu o 8 cm více. Ostatní rozměry (výška 1 836 mm, výška 1 469 mm) až tak odlišné nejsou, dva zmíněné rozdíly ale jasně směřují k tomu, čím se tento Passat vyznačuje především - větším vnitřním prostorem, zejména pak vzadu.
Číňané si na tento aspekt potrpí, i když by si podobně jako Japonci vystačili s jejich prťavými „kei cars”. Prezentace vozu se tak nebývale soustřeďuje na místo a vůbec pojetí prostoru vzadu. Fotografie s dvěma láhvemi minerálky zapíchnutými ve středové loketní opěrce je až trochu komická, vypadá jako parodie na podobné fotky prezentující hyperluxusní limuzíny plné drahého šampaňského. Ale jiný kraj znamená jiný mrav a místo vzadu i vůbec pojetí tohoto prostoru na poměry obyčejného auta střední třídy vůbec marně nevypadá, třebaže většina majitelů si tento vůz bude jistě řídit sama na úplně opačném konci kabiny.
Ani ta nevypadá zle a též ukazuje, co čekat od modernizace evropského provedení. V Číně si navíc potrpí na vyšší standard, takže už v základní výbavě Passat nabídne digitální přístrojovku a 10palcový displej informačně-zábavního systému hned vedle ni. Standardem dále budou i elektrická sedadla s vyhříváním, ventilací koženým čalouněním, dvouzónová klimatizace nebo adaptivní tempomat.
Pokud jde o techniku, tady moc spojitosti s Evropou nečekejme. Platforma MQB (v Číně novinka) ji tedy představuje, zatím jediné motory 2,0 TSI s výkony 186 nebo 220 koní ale u nás budou spíše okrajovou záležitostí. Později dorazí do prodeje i dobíjecí hybrid (PHEV), který spojí agregát 1,4 TSI s elektromotorem a dohromady nabídnou výkon až 211 koní s točivým momentem nanejvýš 400 Nm.
Ceny vozu zatím neznáme, dá se ale čekat, že nabídne „více za méně”, tedy alespoň ve srovnání s Evropou. Jak moc ovlivní pojetí čínského modelu ten evropský, uvidíme nejspíše už během několika měsíců, místní facelift musí být na spadnutí.
Nová generace Passatu pro Čínu minimálně silně naznačuje, co čeka od evropského faceliftu. V případě vnějšího i vnitřního designu by spojitostí mělo být hodně
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva