Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v USA odhalil Passat s výrazně jiným vzhledem. U nás takové drama nečekejme
14.1.2019 | Petr Prokopec
Pravda, je to drama na poměry velmi konzervativního modelu velmi konzervativní značky, ale i tak je teď Passat s pouhým faceliftem pro USA docela šik. V Evropě se změní mírněji.
Není žádným tajemstvím, že letos dorazí na trh modernizovaný Volkswagen Passat. S odhalením faceliftu jsme dosud spojovali březnový autosalon v Ženevě, nakonec se však dočkáme o poznání dříve, a sice ještě tento měsíc. Konkrétně pak dnes v odpoledních či večerních hodinách. Německá novinka bude totiž debutovat na detroitské motor show, s ohledem na místo premiéry je ale jasné, že nepůjde o evropské provedení - na to si skutečně budeme muset počkat až do onoho března.
Aktuálně tedy zůstaneme u americké verze, jenž se dočkala citelně odlišné a konečně také atraktivní vizáže, která má navíc blíže lokalitě, ve které je nabízena. Sedan totiž zdobí daleko větší množství chromu, než tomu bylo doposud. Souběžně s tímto materiálem navíc dorazila zvětšena a nově stylizovaná čelní maska, které dělají společnost přeprofilované světlomety. Výsledek vypadá výrazně hodnotněji i atraktivněji, zvláště díky paketu R-Line, který ještě dále přihazuje agresivnější čelní blatník nebo naznačené výdechy na blatnících.
Při bočním pohledu pak neobjevíme pouze stylová dvoubarevná litá kola, ale možná i překvapivě změny na koncovém sloupku. Nové je totiž vybrání posledního zadního okna, které již není tak zalomené po vzoru BMW. Místo toho tu máme více prosklení a styl, jaký v zámoří používá třeba Honda či Toyota. V rámci zádě pak dorazily ještě užší koncové lampy, zatímco zmiňovaný paket R-Line dále přihodil černě lakovaný spoiler a černé elementy v okolí modifikovaných koncovek výfuku.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší změnou je inovovaná palubní deska. Ta se dočkala nových výdechů klimatizace, na které navazuje dekorace vedoucí napříč celou šířkou vozu. Díky tomu mohl Volkswagen eliminovat rozsáhlé plastové plochy předchůdce a posunout alespoň vizuálně Passat do vyšších sfér. Tím ale změny nekončí, dále lze zmínit přepracovaný přístrojový štít a moderní multimédia. Logicky pak lze vsadit i na příchod nového čalounění a dekoračních prvků.
V rámci motorového prostoru se dost možná objeví pouze přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec, jehož 176 koní a 280 Nm točivého momentu bude šestistupňový automat přenášet pouze na přední kola. Passat byl přitom dříve v zámoří k dispozici ještě s atmosférickým 3,6litrovým motorem VR6, který nabízel 283 koní a 349 Nm, nicméně tato varianta loni z nabídky zmizela. A je zatím otázkou, jestli Volkswagen tuto pohonnou jednotku vrátí do prodeje.
Na bližší podrobnosti bude třeba ještě pár hodin vyčkat. Aktuálně tak jen dodáme, že Passat nemá ve Státech zrovna bezproblémový život. Loni totiž bylo prodáno pouze 41 401 vozů, což je nejhorší výsledek od roku 2011. Na druhou stranu, v té době byly registrace poloviční a v letech 2009 a 2010 dokonce jen čtvrtinové. Úplně na dně tedy Passat není, úplně na vrcholu rovněž ne. Značce by ale mohla napomoci skutečnost, že General Motors a Ford tento segment opouští.
Dodejme, že facelift Passatu pro Evropu bude citelně mírnější, jak nejlépe připomenou už dříve publikované fotky prakticky nemaskovaného prototypu níže. Zda je to tak dobře nebo špatně, už musíte posoudit sami.
Americká verze Volkswagenu Passat se dočkala více chromu či jinak zalomeného zadního bočního okna, vypadá o dost jinak a troufneme si říci, že i lépe
Evropské provedení vozu se s faceliftem změní citelně mírněji
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda