Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat novou generaci modelu, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli
20.4.2019 | Mirek Mazal
Nabídka VW se zdá být široce známou - up!, Polo, Golf, Passat, pár SUV a několik specifických modelů k tomu. Realita je taková, ale jen v Evropě, mimo ni Němci nabízí i dost svérázné stroje.
Volkswagen Caminhões e Ônibus může neznalému přijít jako jméno nějaké delikatesy, realita ale nemůže být odlišnější. Jde o firmu spadající do koncernu VAG, která má základnu v brazilském Resende a vyrábí nákladní a užitková vozidla. Aktuálně na trh uvádí novou generaci náklaďáku Constellation.
Automobil s pohonem všech kol vyvíjeli inženýři přímo pro tropické podmínky Jižní Ameriky. Vzhledem k obtížné sjízdnosti většiny brazilských komunikací asi nepřekvapí, že praktický stroj pro off-roadové ježdění VW v Brazílii nabízel už dříve, ovšem ve starších provedeních.
Jeho podvozky jsou známé hlavně brazilské armádě, která kvůli obtížné průchodnosti většiny nezpevněných cest používá Constellation už zhruba patnáct let. Za tu dobu se do maskovaného zbarvení zahalilo na čtyři tisíce vozů.
Nová generace zdědila nenáročný design s jednoduchou kabinou. Drobné inovace vzhledu ustoupily mnohem důležitější spolehlivosti použité techniky. Přední náprava je stavěna k překonávání přírodních překážek různého charakteru, vysoké pružení poskytuje světlou výšku až 36 centimetrů nad zemí.
Dieselové motory Cummins nahradily 186koňové jednotky MAN z koncernové produkce, stejného původu je automatické převodové ústrojí. Tlačítkem na palubní desce je možné aktivovat uzávěrku zadního diferenciálu. Nenáročné technologie s absencí kilometrů drátů elektroniky nezapře určení pro specifický trh s minimálními možnostmi profesionálního servisu.
Těžká nákladní vozidla Constellation jsou na starém kontinentu prakticky neznámá, právě proto jsme se o nich chtěli zmínit. Úplně neviditelná tu ale také nejsou - v Evropě se poprvé ukázala v rámci Evropského poháru FIA tahačů jako náplň doprovodného programu v roce 2006. Jestli sem Němci někdy přivezou i novou generaci, ukáže až čas.
Největší Volkswageny se vyrábí v Brazílii...
Používají je i vojáci, které jistě nemine několik nových kusů s modernizovanou technikou
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva