Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výroba BMW M5 F10 tento měsíc skončí, zůstane poslední šancí mít M5 s manuálem
13.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW sice s prodejem M5 s manuálem v Evropě seklo již o dvě generace zpět, pořád ji ale vyrábělo a bylo ji možné koupit. Teď je konec i s tím.
Příchod nové generace BMW M5 s kódovým označením F90 se blíží. Velmi pravděpodobně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž pod její kapotou se bude i nadále skrývat přeplňovaný osmiválcem o objemu 4,4 l. Jeho výkon ale poskočí na minimálně 600 koní a vůbec poprvé v historii tohoto modelu poputuje na všechna čtyři kola.
S příchodem nové generace samozřejmě souvisí i odchod stávajícího provedení. To bylo představeno taktéž ve Frankfurtu, ovšem již v roce 2011. Záhy poté zamířilo do prodeje, tento měsíc však bude výroba v německém Garchingu ukončena. Konec její výroby neznamená jen odchod stávající M5, spolu s ní definitivně odchází i manuální převodovka.
Samozřejmě, březnové ukončení výroby je pro nás v případě manuálů jen formální záležitostí - v Evropě se tento vůz s ručním řazením oficiálně nikdy neprodával, i když se tu vyráběl, volit šlo pouze ze zpět dovezených kusů. To ale pořád byla cesta, jak se klidně i k nové M5 s manuálem dostat, s tím už je nyní konec. Automatbude pro nadcházející generaci jedinou volbou, i když se americká poptávka držela v dvouciferných procentních hodnotách a M5 i M6 se s manuálem projevovaly mnohem zajímavěji.
Tento definitivní konec manuálů bude mít dva důsledky. BMW bude moci nadále tvrdit, že o ruční řazení není zájem, protože jej nikdo nekupuje, současně to také ovlivní trh s ojetinami. Nedávná historie ukázala, že ztráta možnosti volby druhu převodovky vede k růstu cen starších aut vybavených právě manuálně ovládaným ústrojím. U M5 lze navíc očekávat jistý posun také u automatů, přece jen stále jde o čisté zadokolky.
Připomeňme si tedy, jaké auto nás vlastně opouští. Současná M5 F10 má kapotou motor S63 TU, který byl zpočátku naladěn na 560 koní. S příchodem roku 2014 BMW přivedlo paket Competition, který výkon zvyšoval na 575 koní. Kromě toho se objevila také edice upomínající na třicetileté výročí modelu, která disponovala šesti stovkami koní.
Základ zvládal akceleraci z klidu na stovku oficiálně za 4,2 sekundy, nicméně řada zahraničních magazínů dokázala s použitím funkce Launch Control čas srazit pod čtyři sekundy. Kromě toho bylo možné nejvyšší rychlost navýšit z obligátních 250 km/h na magickou třístovku. Samozřejmě tedy až po vypnutí elektronického omezovače.
Nová generace i díky pohonu všech kol, se kterým je spojena lepší trakce, jízdní dynamiku ještě zlepší. BMW uvedlo, že systém xDrive bude nastaven tak, aby po většinu času fungoval spíše jako zadokolka a tudíž neobíral zákazníky o zážitky za volantem. Jak tomu ale bude, to zjistíme na počátku roku 2018, kdy první exempláře zamíří za zákazníky.
Současná generace BMW M5 prošla i redakčním testem. A minimálně co do dynamiky si špatně nevedla
Sesterskou M6 jsme zkusili i s ručním řazením dojmu z ní to jen pomáhalo
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan