Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výroba BMW M5 F10 tento měsíc skončí, zůstane poslední šancí mít M5 s manuálem
13.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW sice s prodejem M5 s manuálem v Evropě seklo již o dvě generace zpět, pořád ji ale vyrábělo a bylo ji možné koupit. Teď je konec i s tím.
Příchod nové generace BMW M5 s kódovým označením F90 se blíží. Velmi pravděpodobně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž pod její kapotou se bude i nadále skrývat přeplňovaný osmiválcem o objemu 4,4 l. Jeho výkon ale poskočí na minimálně 600 koní a vůbec poprvé v historii tohoto modelu poputuje na všechna čtyři kola.
S příchodem nové generace samozřejmě souvisí i odchod stávajícího provedení. To bylo představeno taktéž ve Frankfurtu, ovšem již v roce 2011. Záhy poté zamířilo do prodeje, tento měsíc však bude výroba v německém Garchingu ukončena. Konec její výroby neznamená jen odchod stávající M5, spolu s ní definitivně odchází i manuální převodovka.
Samozřejmě, březnové ukončení výroby je pro nás v případě manuálů jen formální záležitostí - v Evropě se tento vůz s ručním řazením oficiálně nikdy neprodával, i když se tu vyráběl, volit šlo pouze ze zpět dovezených kusů. To ale pořád byla cesta, jak se klidně i k nové M5 s manuálem dostat, s tím už je nyní konec. Automatbude pro nadcházející generaci jedinou volbou, i když se americká poptávka držela v dvouciferných procentních hodnotách a M5 i M6 se s manuálem projevovaly mnohem zajímavěji.
Tento definitivní konec manuálů bude mít dva důsledky. BMW bude moci nadále tvrdit, že o ruční řazení není zájem, protože jej nikdo nekupuje, současně to také ovlivní trh s ojetinami. Nedávná historie ukázala, že ztráta možnosti volby druhu převodovky vede k růstu cen starších aut vybavených právě manuálně ovládaným ústrojím. U M5 lze navíc očekávat jistý posun také u automatů, přece jen stále jde o čisté zadokolky.
Připomeňme si tedy, jaké auto nás vlastně opouští. Současná M5 F10 má kapotou motor S63 TU, který byl zpočátku naladěn na 560 koní. S příchodem roku 2014 BMW přivedlo paket Competition, který výkon zvyšoval na 575 koní. Kromě toho se objevila také edice upomínající na třicetileté výročí modelu, která disponovala šesti stovkami koní.
Základ zvládal akceleraci z klidu na stovku oficiálně za 4,2 sekundy, nicméně řada zahraničních magazínů dokázala s použitím funkce Launch Control čas srazit pod čtyři sekundy. Kromě toho bylo možné nejvyšší rychlost navýšit z obligátních 250 km/h na magickou třístovku. Samozřejmě tedy až po vypnutí elektronického omezovače.
Nová generace i díky pohonu všech kol, se kterým je spojena lepší trakce, jízdní dynamiku ještě zlepší. BMW uvedlo, že systém xDrive bude nastaven tak, aby po většinu času fungoval spíše jako zadokolka a tudíž neobíral zákazníky o zážitky za volantem. Jak tomu ale bude, to zjistíme na počátku roku 2018, kdy první exempláře zamíří za zákazníky.
Současná generace BMW M5 prošla i redakčním testem. A minimálně co do dynamiky si špatně nevedla
Sesterskou M6 jsme zkusili i s ručním řazením dojmu z ní to jen pomáhalo
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva