Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z 0 na 300 km/h v luxusu na zadním sedadle za 44 s? Tento nový Jaguar to umí
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A nejen na zadním sedadle, ale i ve třech lidech a na mokru. To je tak trochu nová dimenze dynamiky, vstup do ní přijde na čtyři miliony korun.
Současná generace Jaguaru XJ je na trhu již od roku 2009. Navíc její šasí vychází z předchozího modelu, který debutoval ještě o dalších šest let dříve. Modernizace by tedy neměla ani tak klepat na dveře, jako jimi spíše prolétnout stylem dělové koule. Místo toho je však internet plný spekulací o konci tohoto modelu. Právě tyto zvěsti se Jaguar rozhodl utnout představením nové varianty XJR575. Ani základní XJ nezůstalo nepovšimnuto a dostalo pár novinek.
XJR575 je vůbec nejvýkonnější limuzínou, jakou kdy značka stvořila. Jak naznačuje již její název, přeplňovaný pětilitrový osmiválec pod její kapotou produkuje 575 koní a 700 Nm točivého momentu. Předchozí Jaguar XJR je tak překonán o 25 koní, což se samozřejmě odráží na dynamice - stovku vůz zvládne za 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí elektronicky omezených 300 km/h.
Akcelerací na stovku XJR575 nemůže plně konkurovat německé konkurenci, standardní maximálkou jí ale nechává za sebou. Navíc magické třístovky vůz dosáhne za pouhých 44 sekund, jak můžete sami vidět na videu níže. Při tom stále zůstává stabilní a překvapivě je uvnitř i relativně tichý. Jako důkaz Jaguar zveřejnil video, jehož podstatou je rozhovor se šéfem designového studia značky Waynem Burgessem.
Burgesse zpovídá novinářka a závodnice Amanda Stretton přímo na palubě, a to právě během oněch 44 sekund, jež vůz potřebuje na zrychlení na nejvyšší rychlost. Mnoha otázek a odpovědí se tedy nedočkáme, to ale vlastně nevadí. Důležité je, že XJR575 takto „demonstruje svůj extrémní sportovní potenciál. Stěží jsem vše zodpověděl, a už jsme jeli 300 km/h a byl konec. Můžeme si to zopakovat?“
Nedostatečnou jízdní dynamikou tedy novinka netrpí, k mání bude ve standardní formě i s prodlouženým rozvorem. Pro obě varianty platí tatáž data, hmotností se liší jen o pouhých deset kilo (1 875 kg versus 1 885 kg). Ve srovnání se základním XJ je tato verze o osm mm delší, může za to nový čelní nárazník s výraznějšími vzduchovými otvory.
K tomu přibyla nová kapota motoru s ventilačními otvory, mohutnější boční prahy, zadní spoiler a 20palcová černě lakovaná kola Farallon. Nechybí ani loga vrcholného modelu, navíc lze sáhnout po jedné ze dvou barev karoserie (Velocity Blue, Satin Corris Grey), jež jsou zasvěceny pouze této verzi. Uvnitř pak nechybí kůží čalouněná sedadla s ozdobným diamantovým prošíváním.
Stran těchto novinek pak Jaguar XJR575 dostal tytéž prvky, jimiž v rámci nového modelového roku může být vybaven i zbytek nabídky. Jde kupříkladu o větší 10palcový centrální displej, jehož obrazovka podporuje lepší dotykové ovládání. Dorazilo i připojení k internetu pomocí hotspotu 4G WiFi, k němuž se může připojit až osm zařízení.
Dále se rozšířila nabídka bezpečnostních systémů, mezi které spadá i monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy s detekcí chodců. Jsou funkční v rychlostech od 5 do 60 km/h, jejich funkce je založena na kameře na přídi. Základní XJ startuje na sumě 2 307 591 Kč, za XJR575 pak dáte 4 004 011 Kč.
Jaguar v rámci další lehčí modernizace řady XJ představil i nové vrcholné provedení XJR575, které z klidu na 300 km/h zrychlí za 44 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva