Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z 0 na 300 km/h v luxusu na zadním sedadle za 44 s? Tento nový Jaguar to umí
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A nejen na zadním sedadle, ale i ve třech lidech a na mokru. To je tak trochu nová dimenze dynamiky, vstup do ní přijde na čtyři miliony korun.
Současná generace Jaguaru XJ je na trhu již od roku 2009. Navíc její šasí vychází z předchozího modelu, který debutoval ještě o dalších šest let dříve. Modernizace by tedy neměla ani tak klepat na dveře, jako jimi spíše prolétnout stylem dělové koule. Místo toho je však internet plný spekulací o konci tohoto modelu. Právě tyto zvěsti se Jaguar rozhodl utnout představením nové varianty XJR575. Ani základní XJ nezůstalo nepovšimnuto a dostalo pár novinek.
XJR575 je vůbec nejvýkonnější limuzínou, jakou kdy značka stvořila. Jak naznačuje již její název, přeplňovaný pětilitrový osmiválec pod její kapotou produkuje 575 koní a 700 Nm točivého momentu. Předchozí Jaguar XJR je tak překonán o 25 koní, což se samozřejmě odráží na dynamice - stovku vůz zvládne za 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí elektronicky omezených 300 km/h.
Akcelerací na stovku XJR575 nemůže plně konkurovat německé konkurenci, standardní maximálkou jí ale nechává za sebou. Navíc magické třístovky vůz dosáhne za pouhých 44 sekund, jak můžete sami vidět na videu níže. Při tom stále zůstává stabilní a překvapivě je uvnitř i relativně tichý. Jako důkaz Jaguar zveřejnil video, jehož podstatou je rozhovor se šéfem designového studia značky Waynem Burgessem.
Burgesse zpovídá novinářka a závodnice Amanda Stretton přímo na palubě, a to právě během oněch 44 sekund, jež vůz potřebuje na zrychlení na nejvyšší rychlost. Mnoha otázek a odpovědí se tedy nedočkáme, to ale vlastně nevadí. Důležité je, že XJR575 takto „demonstruje svůj extrémní sportovní potenciál. Stěží jsem vše zodpověděl, a už jsme jeli 300 km/h a byl konec. Můžeme si to zopakovat?“
Nedostatečnou jízdní dynamikou tedy novinka netrpí, k mání bude ve standardní formě i s prodlouženým rozvorem. Pro obě varianty platí tatáž data, hmotností se liší jen o pouhých deset kilo (1 875 kg versus 1 885 kg). Ve srovnání se základním XJ je tato verze o osm mm delší, může za to nový čelní nárazník s výraznějšími vzduchovými otvory.
K tomu přibyla nová kapota motoru s ventilačními otvory, mohutnější boční prahy, zadní spoiler a 20palcová černě lakovaná kola Farallon. Nechybí ani loga vrcholného modelu, navíc lze sáhnout po jedné ze dvou barev karoserie (Velocity Blue, Satin Corris Grey), jež jsou zasvěceny pouze této verzi. Uvnitř pak nechybí kůží čalouněná sedadla s ozdobným diamantovým prošíváním.
Stran těchto novinek pak Jaguar XJR575 dostal tytéž prvky, jimiž v rámci nového modelového roku může být vybaven i zbytek nabídky. Jde kupříkladu o větší 10palcový centrální displej, jehož obrazovka podporuje lepší dotykové ovládání. Dorazilo i připojení k internetu pomocí hotspotu 4G WiFi, k němuž se může připojit až osm zařízení.
Dále se rozšířila nabídka bezpečnostních systémů, mezi které spadá i monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy s detekcí chodců. Jsou funkční v rychlostech od 5 do 60 km/h, jejich funkce je založena na kameře na přídi. Základní XJ startuje na sumě 2 307 591 Kč, za XJR575 pak dáte 4 004 011 Kč.
Jaguar v rámci další lehčí modernizace řady XJ představil i nové vrcholné provedení XJR575, které z klidu na 300 km/h zrychlí za 44 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva