Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z 0 na 300 km/h v luxusu na zadním sedadle za 44 s? Tento nový Jaguar to umí
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A nejen na zadním sedadle, ale i ve třech lidech a na mokru. To je tak trochu nová dimenze dynamiky, vstup do ní přijde na čtyři miliony korun.
Současná generace Jaguaru XJ je na trhu již od roku 2009. Navíc její šasí vychází z předchozího modelu, který debutoval ještě o dalších šest let dříve. Modernizace by tedy neměla ani tak klepat na dveře, jako jimi spíše prolétnout stylem dělové koule. Místo toho je však internet plný spekulací o konci tohoto modelu. Právě tyto zvěsti se Jaguar rozhodl utnout představením nové varianty XJR575. Ani základní XJ nezůstalo nepovšimnuto a dostalo pár novinek.
XJR575 je vůbec nejvýkonnější limuzínou, jakou kdy značka stvořila. Jak naznačuje již její název, přeplňovaný pětilitrový osmiválec pod její kapotou produkuje 575 koní a 700 Nm točivého momentu. Předchozí Jaguar XJR je tak překonán o 25 koní, což se samozřejmě odráží na dynamice - stovku vůz zvládne za 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí elektronicky omezených 300 km/h.
Akcelerací na stovku XJR575 nemůže plně konkurovat německé konkurenci, standardní maximálkou jí ale nechává za sebou. Navíc magické třístovky vůz dosáhne za pouhých 44 sekund, jak můžete sami vidět na videu níže. Při tom stále zůstává stabilní a překvapivě je uvnitř i relativně tichý. Jako důkaz Jaguar zveřejnil video, jehož podstatou je rozhovor se šéfem designového studia značky Waynem Burgessem.
Burgesse zpovídá novinářka a závodnice Amanda Stretton přímo na palubě, a to právě během oněch 44 sekund, jež vůz potřebuje na zrychlení na nejvyšší rychlost. Mnoha otázek a odpovědí se tedy nedočkáme, to ale vlastně nevadí. Důležité je, že XJR575 takto „demonstruje svůj extrémní sportovní potenciál. Stěží jsem vše zodpověděl, a už jsme jeli 300 km/h a byl konec. Můžeme si to zopakovat?“
Nedostatečnou jízdní dynamikou tedy novinka netrpí, k mání bude ve standardní formě i s prodlouženým rozvorem. Pro obě varianty platí tatáž data, hmotností se liší jen o pouhých deset kilo (1 875 kg versus 1 885 kg). Ve srovnání se základním XJ je tato verze o osm mm delší, může za to nový čelní nárazník s výraznějšími vzduchovými otvory.
K tomu přibyla nová kapota motoru s ventilačními otvory, mohutnější boční prahy, zadní spoiler a 20palcová černě lakovaná kola Farallon. Nechybí ani loga vrcholného modelu, navíc lze sáhnout po jedné ze dvou barev karoserie (Velocity Blue, Satin Corris Grey), jež jsou zasvěceny pouze této verzi. Uvnitř pak nechybí kůží čalouněná sedadla s ozdobným diamantovým prošíváním.
Stran těchto novinek pak Jaguar XJR575 dostal tytéž prvky, jimiž v rámci nového modelového roku může být vybaven i zbytek nabídky. Jde kupříkladu o větší 10palcový centrální displej, jehož obrazovka podporuje lepší dotykové ovládání. Dorazilo i připojení k internetu pomocí hotspotu 4G WiFi, k němuž se může připojit až osm zařízení.
Dále se rozšířila nabídka bezpečnostních systémů, mezi které spadá i monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy s detekcí chodců. Jsou funkční v rychlostech od 5 do 60 km/h, jejich funkce je založena na kameře na přídi. Základní XJ startuje na sumě 2 307 591 Kč, za XJR575 pak dáte 4 004 011 Kč.
Jaguar v rámci další lehčí modernizace řady XJ představil i nové vrcholné provedení XJR575, které z klidu na 300 km/h zrychlí za 44 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB