Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Domnělá spása výbavy Tesly Model 3 nakonec neřeší skoro nic. A musí to tak být
11.11.2018 | Petr Miler
Vypadalo to jako elegantní řešení jedné ze slabin Modelu 3, nakonec se z něj ale stává spíše doplněk pro nic. Důvody jsou technického rázu, jinak to zkrátka být ani nemůže.
Tesla Model 3 bude mít jistě více slabých míst, jedním z těch nejpatrnějších se ale stala absence klasického klíče. Ne snad, že by dnes byl z funkčního hlediska k něčemu potřeba, v tomto ohledu jej u moderního auta dokáže plně zastoupit mobilní telefon s patřičnou aplikací, mnozí ale zkrátka rádi mají v rukou něco, co vyjadřuje fakt, že jim ten či onen vůz patří. A je to pro ně tím důležitější, čím stylovější auto mají.
Tesly jsou stylové zboží, a tak mnohým majitelům nevonělo, že místo hezkého klíče dostali lacinou plastovou kartu. Některým Američanům to ještě přišlo moderní, Evropanům, kteří si s něčím podobným užili své už v Renaultech z minulé dekády, ne až tak. Tesla má naštěstí ve zvyku svým zákazníkům naslouchat, a tak se rozhodla tuto slabinu vyřešit klíčem jako u Modelů S a X. Jak se ale nyní ukazuje, příliš elegantní cestu nezvolila a jinou vlastně ani zvolit nemohla.
Automobilka tento týden pustila do prodeje klíč s tvary miniaturního Modelu 3, který jistě bude i na stole drahé restaurace dělat majiteli čest. Potíž je, že představuje cosi jako luk bez šípu - dobře to vypadá, leckoho to ohromí, střílet se z toho ale nedá. Tento klíč totiž postrádá funkci pasivního odemykání dveří, musíte jej tedy vytáhnou z kapsy jako starodávný ovladač dálkového centrálního zamykání domontovaného na Škodu Favorit vůz odemknout stiskem tlačítka. V dnešní době, zvlášť u hypermoderního auta typu Tesla, trochu ostudné.
Přidejte si do rovnice, že tento klíč stojí 150 dolarů navíc, tedy asi 3 400 Kč, a máte před sebou docela slušnou a drahou zbytečnost. Majitel, který dnes může auto otevírat elegantněji mobilem nebo onou kartou, bude asi těžko nadšený z náhrady klíčem, který musí vytáhnout z kapsy a zmáčknout tlačítko, aby jej vůz pustil dovnitř. Pochopitelně to není šťastné a lidé se diví, proč Tesla zvolila tak zastaralé řešení, vysvětlení je ale prosté - byla to jediná možnost, pokud chtěla něco takového nabídnout.
Pasivní bezklíčový vstup u jiných aut totiž pracuje s rádiovým signálem vysílaným a přijímaným autem. To tedy musí být vybaveno specifickým hardware, který sleduje, kde se přesně klíč nachází (nejde jen o vzdálenost, ale i to, aby nezůstal zavřený třeba v kufru), aby podle něj dovolilo a nebo nedovolilo odemknutí či zamknutí. Tesla Model 3 žádný takový hardware nemá, takže musí spoléhat na jiné řešení. Pracuje s Bluetooth, přes nějž komunikuje s mobilem a umí přes něj komunikovat i s klíčem, právě tady je ale zakopaný pes.
Rádiové řešení umožňující pasivní bezklíčový vstup totiž znamená velmi malou energetickou náročnost na straně klíče, což v případě Bluetooth neplatí. Klíč by musel neustále vysílat signál do okolí, což by jej velmi rychle vybilo, signál tedy může být vyslán jen na požádání, zmáčknutím tlačítka. Pak už jdou věci snadno, pokud ale Model 3 není vybaveno jiným řešením, které by samo klíč v okolí hledalo, pak zkrátka Tesle nezbylo než nabídnout klíč v oné zdánlivě starobylé podobě, nebo jej nenabídnout vůbec. A rozhodla se pro to první.
My bychom řekli: „Děkujeme pěkně,” ale asi nejsme ti správní „teslisté”. Ti totiž klíč vyrobený v limitované edici při zmíněné ceně během chvíli vykoupili a teď už si jej nelze pořídit vůbec. Inu, na stylu záleží - luk bez šípu také moc přínosný není, ale pokud byl z Tuzexu...
V této podobě pustila Tesla do prodeje klasický klíč k Modelu 3. Vyprodal se během chvíle, i když postrádá funkci pasivního bezklíčového vstupu
V této podobě jsme klíč viděli před pár týdny poté, co si jej Tesla nechala schválit u americké vládní agentura FCC (Federal Communications Commission)
Zdroj: Tesl Shop
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva