Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zde jsou nejpomalejší auta, která si můžete koupit. Škodě Favorit nestačí ani jedno
27.7.2018 | Mirek Mazal
Od časů Škody Favorit uběhly již skoro tři dekády. Přesto se i dnes najde na českém trhu dost nových aut, který mu dynamicky nestačí. Tady je 20 takových.
Rychlost zabíjí, říká se často. Nebudeme nyní diskutovat o tom, jak moc jsou tato slova pravdivá, někdy ale rychlost může životy i zachraňovat. Jsou zkrátka situace, kdy dostatek výkonu pod kapotou a z něj pramenící dynamika dovolí rychleji někoho předjet, objet či před něčím ujet. Proto říkáváme, že je vždy lepší si pořídit auto s o trochu vyšším výkonem, než člověk nutně potřebuje. Ne proto, aby jezdil dvě stě v městě a tři sta z místa, ale aby jezdil tak jako jindy. A výkon použil, když to bude třeba pro bezpečnost jeho či ostatních.
Člověk by čekal, že automobilky budou při vývoji aut uvažovat podobně a jejich vozy tak budou stále rychlejší. Obecně vzato je to pravda - už obyčejná Octavia 1,4 TSI je dost rychlé auto a verze RS je dynamičtější, než by kdo rozumně mohl potřebovat. Pořád jsou tu ale základní provedení, která mají často nemístně slabé motory činící každé předjíždění utrpením. Právě takové vozy jsme se rozhodli najít a dali dohromady 20 těch, které si nyní můžete pořídit v České republice jako nové a které se „pyšní” tím úplně nejhorším zrychlením z 0 na 100 km/h.
Je to docela nepěkný výběr, protože se celý - shodou okolností - posouvá za dynamické možnosti dávno přežité, obyčejné Škody Favorit. Ta v nejobvyklejší verzi 136 s 62 koňmi a 99 Nm zrychlovala na stovku za 14,3 sekundy. A světe div se, dvacet aut na současném trhu nesvede ani to.
Vlastně jich bude více než dvacet, neboť ne u všech slabých variant je možné akceleraci na stovku zjistit. Dokonalosti našeho bádání zabránila zejména „šikovnost” Dacie, která by jistě patřila mezi premianty tohoto klání. Automobilka ale u základních provedení modelů jako Dokker a Lodgy s agregáty 1,0 SCe nebo nejslabším 1,5 dCi zrychlení jednoduše neuvádí. A nebude to náhoda - nenajdete jej v oficiálních materiálech ani v Německu nebo ve Francii, u silnějších verzí uvedeno je.
Na „počest” tohoto fígle jsme na hlavním snímku použili jednu z nejpomalejších Dacií dneška, model Lodgy, u kterého byla před faceliftem ve verzi 1,5 dCi s výkonem 75 koní, uváděna akcelerace na stovku za 15,5 sekundy a po faceliftu stěží bude podstatně jiná. V podobném přehledu z před dvou let se nakonec objevila. Ale protože dnes realitu zkrátka neznáme, odbudeme Dacie takto. Zbytek pomyslné dvacítky hanby následuje a my už jen dodáme, že uvádíme vždy nejslabší verzi toho kterého modelu. Pokud by se tedy některý do výběru kvalifikoval ve vícero verzích, uvedena je jen ta nejhorší...
20 aut na českém trhu v roce 2018 s nejhorším zrychlením z 0 na 100 km/h
20.-19. Fiat Punto
Zrychlení: 14,4 sekundy
Motor: 1,2 litru
Výkon: 51 kW (69 koní), 102 Nm
Hmotnost: 950 kg
Maximální rychlost: 155 km/h
20-19. Citroen C3
Zrychlení: 14,4 sekundy
Motor: 1,2 litru
Výkon: 50 kW (69 koní), 107 Nm
Hmotnost: 1 125 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
18.-16. Fiat Panda
Zrychlení: 14,5 sekundy
Motor: 1,2 litru
Výkon: 51 kW (68 koní), 102 Nm
Hmotnost: 1 190 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
18.-16. Kia Picanto
Zrychlení: 14,5 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 49 kW (67 koní), 97 Nm
Hmotnost: 935 kg
Maximální rychlost: 161 km/h
18-16. Renault Twingo
Zrychlení: 14,5 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 52 kW (71 koní), 91 Nm
Hmotnost: 970 kg
Maximální rychlost: 151 km/h
15.-14. Ford Fiesta
Zrychlení: 14,9 sekundy
Motor: 1,1 litru
Výkon: 52 kW (71 koní), 110 Nm
Hmotnost: 1 152 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
15-14. Opel Adam
Zrychlení: 14,9 sekundy
Motor: 1,2 litru
Výkon: 51 kW (68 koní), 115 Nm
Hmotnost: 1 101 kg
Maximální rychlost: 165 km/h
13. Citroen Berlingo
Zrychlení: 15,1 sekundy
Motor: 1,6 litru
Výkon: 55 kW (68 koní), 233 Nm
Hmotnost: 1 449 kg
Maximální rychlost: 156 km/h
12. Toyota Aygo
Zrychlení: 15,2 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 53 kW (72 koní), 93 Nm
Hmotnost: 940 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
11. Toyota Yaris
Zrychlení: 15,3 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 51 kW (68 koní), 95 Nm
Hmotnost: 990 kg
Maximální rychlost: 155 km/h
10.-9. Fiat 500L
Zrychlení: 15,7 sekundy
Motor: 0,9 litru
Výkon: 43 kW (58 koní), 145 Nm
Hmotnost: 1 390 kg
Maximální rychlost: 163 km/h
10.-9. Peugeot 108
Zrychlení: 15,7 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 53 kW (72 koní), 93 Nm
Hmotnost: 935 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
8. Opel Corsa
Zrychlení: 16 sekund
Motor: 1,2 litru
Výkon: 51 kW (69 koní), 93 Nm
Hmotnost: 1 101 kg
Maximální rychlost: 165 km/h
7. Volkswagen up!, Škoda Citigo, Seat Mii
Zrychlení: 16,3 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 50 kW (68 koní), 90 Nm
Hmotnost: 1 106 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
6. Nissan Micra
Zrychlení: 16,4 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 52 kW (71 koní), 95 Nm
Hmotnost: 1 052 kg
Maximální rychlost: 158 km/h
5. Smart Forfour
Zrychlení: 16,7 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 45 kW (68 koní)
Hmotnost: 1 045 kg
Maximální rychlost: 151 km/h
4. Hyundai i10
Zrychlení: 16,8 sekundy
Motor: 1,0 litru
Výkon: 49 kW (67 koní), 90 Nm
Hmotnost: 1 027 kg
Maximální rychlost: 150 km/h
3. Suzuki Jimny
Zrychlení: 17,2 sekundy
Motor: 1,3 litru
Výkon: 62 kW (84 koní), 110 Nm
Hmotnost: 1 075 kg
Maximální rychlost: 135 km/h
2. Volkswagen Caddy
Zrychlení: 17,6 sekundy
Motor: 2,0 litru
Výkon: 55 kW (75 koní), 225 Nm
Hmotnost: 1 442 kg
Maximální rychlost: 152 km/h
1. Lada Niva
Zrychlení: 19,3 sekundy
Motor: 1,7 litru
Výkon: 61 kW (83 koní), 128 Nm
Hmotnost: 1 285 kg
Maximální rychlost: 137 km/h
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB