Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zvláštní embargo padlo, první recenze zázračně levného supersportu jsou venku
16.10.2019 | Petr Prokopec
Už měsíce ohromuje tím, co všechno za svou cenu nabízí, ale to je jen dojem z oficiálních parametrů. Jaká je americká legenda po přesunu motoru doprostřed ve skutečnosti? Přesně o tom vypovídají první recenze nové Corvette .
Odhalení nové generace Chevroletu Corvette patří mezi největší vrcholy letošního automobilového dění. Američanům se zjevně povedl malý zázrak. Přesunuli motor zepředu doprostřed, pohonná jednotka se navíc dočkala vyššího výkonu, přestože setrvala u atmosférického plnění. Současně přišlo do hry větší množství exotických materiálů a spousta vychytávek. Ovšem třešinkou na dortu je cena, která startuje na 1,4 milionu Kč. To je za pětisetkoňový supersport zázračná láce.
Až dosud jsme ale mohli vycházet pouze z teorie, respektive ze suchých továrních faktů. Chevrolet sice média za volant pozval, na publikování výsledku nezávislých zkoumání ale uvalil embargo. Až do poloviny října tedy veškeré závěry testů musely zůstat pod pokličkou. Jak se ale můžete přesvědčit pohledem do kalendáře, veškerá omezení jsou minulostí. Na světě jsou tak první testy, díky kterým si o nové generaci můžeme udělat ještě ucelenější obrázek.
Můžeme začít otázkou, proč Chevrolet zmíněné embargo vůbec zavedl. Evidentně chtěl posílit pozici novinky, protože její hodnocení není tak jednoznačně kladné, jak by asi člověk po veškerém mediálním humbuku z poslední doby očekával. Paradoxem je, že za hlavním negativem stojí často zmiňované pozitivum. Tedy přesun motoru zpod přední kapoty za hlavy cestujících. To sice vylepšilo rozložení hmotnosti a přineslo neutrálnější chování, tradiční fanoušci však tleskat budou stěží.
Magazín Road & Track zmiňuje především větší nedotáčivost, než jaká byla očekávána. „Je tedy třeba rázně vyšlápnout plyn nebo jej naopak prudce sešlápnout, abyste vyprovokovali přetáčivost.“ Kromě toho nepadají zrovna slova chvály na automatickou převodovku, která je jedinou volbou. Corvette C8 zároveň ani neredefinovala segment v oblasti ovladatelnosti či brzdění. Na druhou stranu je vyzdvihováno řízení, které je velmi přesné a připomíná charakter vozu z doby, kdy motor byl ještě vpředu.
Prakticky tentýž názor zastává Motor Trend. Magazín říká: „zjednodušeně řečeno C8 není žádným driftovacím vozem. Pokud se pokusíte nedotáčivost korigovat lehkým sešlápnutím plynu, dostanete větší nedotáčivost. A pokud to zkusíte prudším zašlápnutím pedálu při vypnutém ESC, pravděpodobně skončíte v hodinách.“ S plynem je proto třeba pracovat velmi opatrně, neboť hranice mezi povedeným a nepovedeným průjezdem zatáčky je momentálně tenčí než dříve.
Tak je tomu ovšem při ostřejší jízdě, ve chvílích, kdy vůz používáte v podstatě pouze k transportu svého pozadí z jednoho místa na druhé, dočkáte se mnohem působivější jízdy než v minulosti. Magnetické tlumiče dovedou odfiltrovat naprosto vše, do kabiny tak nejsou přenášeny ani ty největší nárazy. Diskomfort pak dokonce není spojen ani s jízdními režimy Sport a Track, kdy dochází na ztuhnutí podvozku. Z vozu tak budete mít pocit „nejprémiovější Corvette, jaká kdy byla vyrobena“.
Chválou na kabinu a podvozek srší také Car and Driver. Nicméně ani tento magazín nezůstává pouze u pozitiv, ale zmiňuje i jisté nedostatky. Řízení podle něj prospělo odlehčení, které má na kontě přesunutí motoru vzad, odezva a pocity z něj stále nejsou na úrovni Porsche 911 či McLarenu 720S. Neznamená to ovšem, že byste se nedočkali břitkosti. Zatáčky má Corvette krájet jako rozteklé máslo, zatímco osmiválcový motor hřmí jako pohonná jednotka z NASCAR.
Působivý zvukový doprovod zaujal také magazín CNET Roadshow, stejně jako akcelerace. Bleskurychlé sprinty jsou však hodnoceny stejnou měrou kladně i negativně. Zpochybnit nelze, že Corvette C8 je na stovce dříve, než řeknete švec. Problémem však je absence jakékoliv dramatičnosti. Není tu žádná náhlá exploze výkonu, a to ani při aktivované funkci Launch Control, místo toho prostě jen nenuceně uháníte vstříc enormně vysokým rychlostem.
Poměrně rezervovaný je v první recenzi magazín Motor Authority, který uvádí, že k opravdu důkladné prověrce jízdních vlastností dojde až na okruhu. Prozatím tedy platí hlavně tolik, že velký kus cesty oproti sedmé generaci urazil interiér. Novinka je také tišší, je z ní lepší výhled, a v neposlední řadě vůči svému předchůdci značně zrychlila. Očekává se přitom, že vylepšena byla rovněž ovladatelnost, na jízdu na limitu a následný detailnější verdikt ale musíme vyčkat.
Dodat tak už jen lze recenze médií The Detroit News a Detroit Free Press, jež stejně jako ostatní zmiňují hlavně vyšší luxus a větší ticho v kabině. Chvála míří rovněž na podvozek pohlcující ideálně veškeré rány i vibrace, stejně jako na přímější řízení. Opomenuta nebyla samozřejmě ani rychlost, stejně jako došlo na zmínku o nízké ceně, za kterou si kupujete techniku vrcholné sportovní ligy, tedy hlavně onen motor usazený uprostřed.
Jak je tedy patrné, osmá generace Corvette nedokázala pohnout absolutními měřítky ve své třídě, to se ale při její ceně ani nedalo čekat. Zvládá se ovšem v mnohém vyrovnat těm nejlepším, jako jsou Porsche či McLaren, oproti těmto značkám vám ale Američané svůj vůz prodají výrazně levněji. Jakkoliv tedy tradiční fanoušky absence hravé zádě nepotěší, všeobecně lze novinku považovat za trefu do černého.
Nová Corvette sice nestanovila nová měřítka stran ovladatelnosti či rychlosti, nicméně srovnávána je s tou nejlepší evropskou ligou. Vůči ní je však výrazně levnější, považovat ji tedy můžeme za úspěch
Zdroje: Road and Track, Motor Trend, Car and Driver, CNET, Motor Authority, The Detroit News a Detroit Free Press
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan