Němci srovnali posledních 7 levných aut typu Škody Fabia právě s Fabií, jejímu základu se radí vyhnout
30.ledna | Petr Prokopec
Někteří možná budou protestovat proti slovu „levných”, přinejmenším o relativně levná auta ale opravdu jde. Do půl milionu Kč můžete zvolit nejen Fabii, ale i její konkurenci od Dacie, Hyundai, Mazdy, Opelu, Renaultu a Toyoty ve vysokých specifikacích. Jak se které auto jeví? více zde
Evropské automobilky stále více připomínají Tatru z dob ČSSR. Jen faceliftují stará auta, nové generace asi už nikdy nedorazí
30.ledna | Petr Prokopec
Tatra 613 se začala vyrábět v roce 1974 a ještě v roce 1996 se prodávala ve své čtvrté evoluci. Jako „nový” model 700 to pak dotáhla až do roku 1999. Zdá se vám to směšně dlouho? Některá evropská auta mají dnes nakročeno úplně stejným směrem. více zde
VW skutečně zabil Golf GTD. Vysvětlení šéfa vývoje nedává smysl stejně jako v případě „vybíjené” u verze GTI
30.ledna | Petr Miler
Jedna éra, která začala už před před 42 léty, náhle skončila. Proč? Toť otázka, nečekejte ale, že se kloudné odpovědi dočkáte byť od šéfa vývoje Volkswagenu. Říká věci, které v širším kontextu jednoduše nedávají smysl. více zde
Renault zastavil osamostatnění elektrické divize Ampere, bojí se stejného fiaska, jaké stihlo Volvo
30.ledna | Petr Miler
Francouzi realisticky uznali, že za současné situace na trhu mohou tímto krokem snadno víc ztratit než získat. A tak ho prostě odpískali. Potíže obdobně separované divize konkurenčního Volva pro ně musely být varováním. více zde
Už i v Evropě. Autopůjčovna Sixt začala levně rozprodávat nechtěné Tesly, na stovkách aut jde ušetřit statisíce
30.ledna | Petr Miler
Kousek od hranic s Českem si můžete i osobně vybrat některý ze stovek vozů, s nimiž Sixt po loňském fiasku už nechce mít nic společného. Nejsou to až tak levné nabídky jako v případě amerického Hertzu, i tak ale těžko hledají konkurenci. více zde
Zlomový moment, čínské spalovací auto se poprvé stalo nejprodávanějším vozem na významném trhu EU
30.ledna | Petr Miler
Kdyby Číňané překonali místní výrobce na nějakém druhotném trhu, nemuselo by to nic velkého znamenat. A kdyby zvítězili díky elektrickým autům tam, kde je hodně tlačí, nešlo by hovořit o překvapení. Vítězství MG se spalovacím autem ve Španělsku je ale velká rána. více zde
Nové pneumatiky pro elektromobily ze sójových bobů a popele z rýže nahání strach ještě dřív, než se dostaly do prodeje
29.ledna | Petr Prokopec
Kdo kdy poznal, jak „fungují” ekologické pneumatiky snažící se v prvé řadě maximalizovat dojezd elektrických aut, toho musí každá novinka na tomto poli děsit. A v případě nového typu ElectricDrive2 od Goodyearu tomu nemůže být jinak. více zde
Čína se už jen směje EU, jak dál vnucuje elektromobily všem, říká německý expert, následky mohou být zničující
29.ledna | Petr Prokopec
Budoucnost elektromobilů není všude ve světě viděna tak slibně, jak ji vidí místní politici a automobilky, připomíná Matthias Weik. Nyní se proti takovému přístupu obrátila i Čína a německý ekonomický expert se ptá, proč zejména německé firmy dál hazardují sázkou na jedinou kartu. více zde