Koupil jsem ojetou Alfu se 192 tisíci km. A bez testu s ní jel 1 000 km, přes Polsko

 | 34 příspěvků | 2.5.2017 Mirek Brokeš
Reagovat

Nepřihlášený FuM

Mno konečně někdo, kdo má.. | 2.5.2017 16:46reagovat
avatar

Mno konečně někdo, kdo má koule ... To je test, takhle se to dělá ... A ne překládat články ... Klobouček ... :)

Nepřihlášený vonkreuz

Miro, gratuluju je koupi a.. | 2.5.2017 17:21reagovat
avatar

Miro, gratuluju je koupi a věŕím, že si užiješ spoustu jízdní zábavy. Ale ta kola jsou příšerná.

Nepřihlášený -

Konečně příjemné čtivo, kt.. | 2.5.2017 17:29reagovat
avatar

Konečně příjemné čtivo, které bych si klidně přečetl pětkrát, ne-li víckrát. :)

Nepřihlášený Beaumont

Jen na okraj: 1) motor JT.. | 2.5.2017 17:35reagovat
avatar

Jen na okraj:

1) motor JTS nemá osm svíček, to měla předcházející motorizace 2.0 Twin Spark (podle toho se taky jmenovala). Naopak JTS s přímým vstřikem benzínu znamená "Jet Thrust Stoichiometric".

2) Sedačky velmi pravděpodbně nejsou odnikud vyměněné. Vaše Alfa je totiž velmi zřejmě vybavena tzv. Sportpaketem (pozná se to podle černého podkladu budíků a právě podle sedaček). Jeho součástí byl také sportovnější podvozek.

3) Alfa 156 se opravdu nekupovala kvůli kvalitě interiéru nebo pocitu bytelnosti. Však taky 156 JTS váží o ca. 100 kilo (!) méně, než srovnatelná 320i E46 (ta má samozřejmě šestiválec, Alfa čtyřválec).

Alfu si lidé kupovali kvůli tomu jak jezdila, tedy kvůli motoru, řízení (!) a podvozku. Až vyměníte tlumiče popř. další opotřebované díly na podvozku, tak asi zjistíte, proč jí tenkrát dala spousta lidí přednost i před BMW... Přeju vám to, jízda se 156 (v dobrém stavu) je skvělý zážitek.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bond007

To je vul :) ale odvaznemu.. | 2.5.2017 17:44reagovat
avatar

To je vul :) ale odvaznemu stesti preje :))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený FuM

Reakce na: To je vul :) ale odvaznemu.. | 2.5.2017 19:04reagovat
avatar

Proč by měl být ? Že na to má koule si pořídit Alfu ? Prý si ji koupí blázen nebo srdcař, vůl určitě ne...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bond007

Reakce na: Proč by měl být ? Že na to.. | 2.5.2017 19:12reagovat
avatar

Ale jo

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mve

Že by autoforum ještě neby.. | 2.5.2017 20:11reagovat
avatar

Že by autoforum ještě nebylo ztraceno? Konečně pořádný článek který není jen kopií zahraničních webů. Jen tak dále.

Nepřihlášený Ivan

Už nejakú dobu so množstvu.. | 2.5.2017 20:47reagovat
avatar

Už nejakú dobu so množstvu ľudí snažím vyhovoriť zaužívaný názor na alfy. Každému komu príde na jazyk táto značka, takmer okamžite začne hovoriť o pochybnej spoľahlivosti. Pritom je to len o rozvážnosti pri kúpe. Pokiaľ si kúpite auto od človeka ktorý sa o vozidlo staral (je jedno aká značka), tak máte o spoľahlivosť postarané. Teda ak pokračujete v starostlivosti aj naďalej. Ak si kúpite auto po osobe ktorá mu dávala pravidelne a často zabrať bez adekvátnej údržby, tak máte o poruchovosť postarané. Alfy majú reputáciu poruchovej značky, ale je to viac menej preto, lebo si ich zväčša kupujú ľudia ktorý majú namiesto nohy tehlu a do peňaženky hlboko. Radšej si kúpia nejaký poriadny výfuk aby prehlušili buchot od náprav či klepotanie motora než by mali dať dokopy daný problém. Autorovi článku sa očividne pošťastilo kúpiť auto práve od človeka, ktorému není osud jeho približovadla ľahostajný a tak sa oň náležite staral a myslím, že môžem bezpečne napísať, že ho čaká ešte veľa bezporuchových kilometrov.

Nepřihlášený Ondra

Mám podobnou zkušenost. Ko.. | 2.5.2017 21:03reagovat
avatar

Mám podobnou zkušenost. Koupil jsem v létě napůl s kamarádem Alfu 156 1,9 jtd za 19 000 Kč. Udělali se rozvody, olej a vyrazili jsme... Do Barcelony přes francouzskou riviéru a zpět přes Alpy. Najeto cca 10 000 km bez jediné poruchy. Dálniční přesuny rychlosti 140-150 km/h a po ceste zpět se jelo i 2000 km na jeden zátah. - počet závad? 0!

Nepřihlášený

Reakce na: Jen na okraj: 1) motor JT.. | 2.5.2017 21:15reagovat
avatar

no zase takový zázrak to není... lepší než mainstream dané doby ano, ale žeby to byla nějaká řidičská nirvána gor tímhle motorem...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

článek je to pěkný, leč i.. | 3.5.2017 06:57reagovat
avatar

článek je to pěkný, leč i Alfa je prostě "jenom" auto, kdyby byla pravda, že se tak strašně rozbíjí, už nyní by asi nejezdila jediná a ono jich furt jezdí. problém je v tom že s alfou málo kdy dá jezdit v klidu na pohodu furt to člověka svádí. a samo větší "nasazení" si odnáší sem tam nějaké opotřebení. je pravda že alfa se kupuje srdcem a nemá cenu ji srovnávat třeba s octávkou :-) mě se líbí slogan zbytečně složité italské auto.

tím myslím u TS 8 svíček určitě by stačili i 4 a jen málo kdo při jízdě na hraně ocení všech 8. přední náprava a zrovínka tak zadní by mohla být o pár ramen jednodušší...ale to by nebyla alfa.

to že se dovnitř nevejde flaška s pitím, beru jako bezpečnostní prvek, člověk aspoň občas zastaví a napije se. velikost kufru u sedanu 156 si já taky nestěžuju mě se tam vešel i kočárek pro dvojčata a i věci na 14dní jsem odvezl. pravda sportwagon by byl praktičtější.

já si na alfici nejvíc cením její zasedání do zákrut, pravda je že na hrbolatý silnici nic moc...

škoda by byla narovnat její pověst poruchového stroje to by pak stouply její ceny ojetin. mě tento stav poruchového italského auta vyhovuje :-)

už se těším na článek o technické prohlídce, ono navštívit s alfou servis je taky zážitek, většinou je slyšet Alfa blbej přístup to zas bude :-) toto a další věty pronášejí i specializovaní mechanici.

osobně jsem zažil potkání motoru 6x ventil ohnutej byl jsem mlád a přejel jsem rozvody měnil jsem je na 110tis km. i motor bez oleje utrženej výpustnej šroub na vaně. i motor bez chladiva utržená hadice. trefil jsem díru takovou že mi "zvejcovatěla" ráfek o 15mm a odneslo to horní rameno. nyní se blížím nájezdu 300tis a furt šlape. jen ta elektronika vždy před smrtí baterky dovede předvést slušné kratochvíle, naštěstí už vím, že je to jen baterka před hrobem...

alfistů hodně krásných km a nealfistům, jen tak dál haňte to příšerné italské vozítko!

článek super 1000km za volantem alfy a vypadá to jako když se někdo vrátil s kvalitním autem po cestě kolem světa. jo i takové zážitky alfa přinese a nemusí se jet kolem světa, ale stačí jen 1000km :-) je to prostě srdcovka. tohle by superb dal jen za dopoledne...a každej den v roce no není to nuda? jezdit s takovým autem co je jen stroj bez ducha.

Nepřihlášený Jojko

no a hlavne tam dávať iba.. | 3.5.2017 09:13reagovat
avatar

no a hlavne tam dávať iba olej Selenia.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jimmy

P. redaktor, vy ste cocot? | 3.5.2017 09:48reagovat
avatar

P. redaktor, vy ste cocot?

Nepřihlášený

Reakce na: no a hlavne tam dávať iba.. | 3.5.2017 11:00reagovat
avatar

Olej je základ

Nepřihlášený FuM

Reakce na: Ale jo | 3.5.2017 13:15reagovat
avatar

Aha, asi došly argumenty, že ...

Nepřihlášený Mike

Měl jsem 156 2,0 TS a bylo.. | 3.5.2017 14:44reagovat
avatar

Měl jsem 156 2,0 TS a bylo to fantastické auto. Kupoval jsem ji se 162tkm a prodával se 195tkm, bez obav jsem s ní byl na výletě ve Francii a Německu. Až se s tím autem svezete na pěkné okresce, tak pochopíte, že její přednosti jsou jinde než ve tloušťce prahů nebo slícování palubní desky.

Nepřihlášený Cocos

Pěkně se to čte a udělá to.. | 3.5.2017 15:15reagovat
avatar

Pěkně se to čte a udělá to radost mezi tím vším povětšinou převzatým odpadem tady, ale dost dobře nechápu podstatu článku a důvod sem něco takovýho vložit. Má to zklidnit fanoušky, nebo je to výsměch ve stylu "koupil jsem si itala a představte si...ještě jede..."? Taky mám k alfám blízko a jezdím italy od nepaměti, ale tady mi něco smrdí..

Nepřihlášený Anonym

Preco len olej Selenia? Ha.. | 3.5.2017 16:27reagovat
avatar

Preco len olej Selenia? Hadam je mozne pouzit akykolvek co splna specifikaciu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Preco len olej Selenia? Ha.. | 3.5.2017 17:10reagovat
avatar

tie motory najlepšie fungujú so Seleniou,je to overené.

samozrejme tam môže ísť aj iný olej,ale údajne to už nie je ono.

Nepřihlášený a

Velká chyba je jet posledn.. | 3.5.2017 17:29reagovat
avatar

Velká chyba je jet posledních 200 km rychle. Ať je autor článku rád, že se nezabil. Ale jinak článek super. Absolvoval jsem totéž se stejně starým autem, jenom těch kilometrů bylo 750. A posledních 200 km z Prahy jsem jel pomalu a s přestávkama, protože už prostě nebyly síly.

Nepřihlášený Tomáš

Jste asi spadli z višně. C.. | 4.5.2017 11:41reagovat
avatar

Jste asi spadli z višně. Co je na tom divného že Alfa ujede 1000Km?

"S autem prý sjezdil kde co a údajně ho nikdy nikde nenechalo stát (neobvyklé, slyšet taková slova od alfisty...)" A kolik takový co mají měli Alfu znáte? Já docela dost, a nikdo příhody o tom jak chodí o kolo nepojízdného auta zaparkovaného u krajnice, nemá

měl jsem dvě 156ky. Jednu původní ročník 99 2,4 jtd 100kw a druhou faceliftovanou 2,4 20v jtdm 129kw 2004. S první jsem najel 80tis/km s druhou 140tis/km

S první nebyl problém žádný problém mimo horních ramen, na druhé také běžný servis + odešla poloosa. Laskavě se podívejte jaké peripetie měli majitele výkoných dieslů kolem toho roku 2004, 2005. Nikdo neměl tak to spolehlivý ,jako byl právě ten v alfě. A je jedno jestli to byl Ford, VW nebo BMW.

A teď k těm blbostem na konci.

To myslíte vážně s těmi prahy, dveřmi 156 vs Focus? Porovnání mám a rozhodně to vidím spíše opračně? Old shool interier ve 156? A co ten Focus či E46 s těchto let? To je jako hi-tech?

Tohle je ovšem perla:

"pokud 156 postavím vedle stejně starého BMW 3, nemá co nabídnout, skoro se divím, proč dal někdo tehdy přednost Alfě"

To jako vážně?

A co třeba cit v řízení, větší mrštnost, poměr váhy k výkonu, litrový výkon motorů, použití common railu již v roce 1997 zatím co v e46 se objevil až v roce 2001 a mnoho dalšího....

Vyloženou nadřazenost E46 lze sledovat jen u osrté verze. Na druhou stranu 156 GTA byla za cenu 330ky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: no zase takový zázrak to n.. | 4.5.2017 11:44reagovat
avatar

A můžu se tě zeptat jaký sedan/kombi střední třídy z těchto let byl na zážitky za volantem o tolik lepší než právě 156ka

Nepřihlášený Fialak

Koupil jsem ojetou Alfu se.. | 4.5.2017 12:16reagovat
avatar

Koupil jsem ojetou Alfu se 192 tisíci km. A bez testu s ní jel 1 000 km, přes Polsko LOL, tak jestli to koupil na inzerat tak to je sebevrah, alespon nejake ty bazary davaji zaruky a garance...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Růžovák

Reakce na: Koupil jsem ojetou Alfu se.. | 4.5.2017 16:53reagovat
avatar

Kdyby si se obtěžoval přečíst celý článek a ne jen nadpis, zjistil by si, že to auto měl od dánského kolegy a údajně o to auto bylo dobře pečováno. Takže nešlo o inzerát.

Nepřihlášený Kokot Bednár zo Slovenska

Reakce na: Jste asi spadli z višně. C.. | 7.5.2017 07:48reagovat
avatar

Alfa 156/166/159 jsou super auta, to je bez debat.

Co se týká 156 vs E46, interiér 156 je úžasný, ale E46 je malinko lepší. Interiér E46 je jeden z nejlepších interiérů aut této kategorie své doby, to ale platí i pro Alfy. :-)

Lži o spolehlivosti Alfy/Fiatu jsou stejné lži jako pověsti o spolehlivosti Peugeotu/Citroenu... nakonec to krásně vidíte, Alfy/Citroeňáci jsou neshnilí, jezdí jich dost, kdežto většina Oktávek (i E46 z prvních roků výroby) jsou dávno shnilé a na vrakovištích.

O autech jako Escort a spol ani nemluvě... to hnilo jak Lada Niva nebo Favorit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Tak snad ani Alfa není ta.. | 7.5.2017 09:40reagovat
avatar

Tak snad ani Alfa není tak tragická, aby nedokázala ujet 1 tkm, když byla prodaná jako pojízdná a předtím jich ujela 192.

Až napíše "ujel jsem dalších 192 tisíc jenom s výměnami spotřebních dílů a provozních kapalin", tak si řeknu je to OK.

Nepřihlášený Frantisek

Takhle koupit alfu v cecha.. | 7.5.2017 10:33reagovat
avatar

Takhle koupit alfu v cechach a jet s ni do danska, to by byla teprve vyzva.

Nepřihlášený Kikin Pro

Zhruba pulka diskutujicich.. | 7.5.2017 21:09reagovat
avatar

Zhruba pulka diskutujicich zde jsou "jednodussi lide" az bezmozkove, ruzne "dyliny" a ti dozivotne nepochopi, co zn. Alfa vlastne znamena. Je to vlastne pismeno A ve slove automobil (audi to neni, ani aston, austin healey...).Ze i nejolitanejsi alfa je porad lepsi, nez treba nova Vochcavka v max. vybave (zvlast edice III).Ale vysvetlujte to nasim pepikum...

Nepřihlášený olaf

kikine tak to ja radsi poj.. | 9.5.2017 13:28reagovat
avatar

kikine tak to ja radsi pojedu v novem pasatu, oktavce nez ve volitane alfe. Pro provoz mi prijde daleko lepsi pohodlnost , robustnost a vw kvalita s kompromisnim podvozkem nez takovej starej strep za kterym se ti dneska nikdo neotoci . Jo mit tak 4C to by bylo jiny kafe, ale kdyz veterana tak radsi Rko :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alfista

Reakce na: kikine tak to ja radsi poj.. | 17.7.2017 18:02reagovat
avatar

Olafe, mám Alfu Romeo GT, černá barva, červený kožený interiér... otočí se každý :D :D a kolim lidí se otočí za tím tvým Passatem ? :D :D :D

Nepřihlášený

Reakce na: Jen na okraj: 1) motor JT.. | 17.7.2017 18:08reagovat
avatar

Nojo, ale to 320i ma kardan pro pohon zadni napravy. A rizeni a motor nejsou nepodstatne pro to, jak auto jezdi. Navic zadokolka je snad vzdy zabavnejsi nez predokolka i kdyz s touhle alfou jsem nikdy nejel. Zkuste Giulii, vyrobce moc dobre vedel, proc ji dali zase ten kardan dozadu a nezustali u predokolky...

Nepřihlášený

Reakce na: Alfa 156/166/159 jsou supe.. | 17.7.2017 18:11reagovat
avatar

Alf ze jezdi dost? Kde? Ja jsem rad, kdyz potkam jednu tydne a 156 jsem nevidel snad pul roku...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše