Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?
1.7.2015 | Jiří Kaloč, Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(97 živých foto) Novou A4 jsme si prvně osahali a srovnali ji s BMW, Mercedesem, Jaguarem i Alfou. Výsledky vás možná nepřekvapí.
Přehled kapitol
Novému Audi A4 se dnes budeme věnovat již třetí den po sobě. Za tím ovšem nehledejte nadržování koncernu, ale spíše ten fakt, že jde o model zásadním způsobem ovlivňující střední třídu. Pravda, kupříkladu v rámci zavazadelníku se Avant nemůže rovnat Volkswagenu Passat Variant a už vůbec ne takové Škodě Superb Combi. Nicméně vůz z Ingolstadtu míří za trochu jinými zákazníky. Takovými, kteří budou volit mezi ním, BMW řady 3, Mercedesem třídy C či třeba alternativami v podobě Jaguaru XE a nově příchozí Alfy Romeo Giulia.
Po srovnání generace B9 s jejím předchůdcem tak nově přikročíme k dalšímu klání, a sice s výše jmenovanými největšími soupeři novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Začneme přitom u rozměrů, díky nimž by se nová Audi A4 mohla ihned postavit na pomyslný piedestal. S délkou 4 726 milimetrů totiž o podstatných 102 mm přesahuje řadu 3. Jaguar je pak kratší o 55 mm a Mercedes o 40 mm.
Kupodivu, i přes tento „přesah“ se sedan z Ingolstadtu nemůže pochlubit větším zavazadlovým prostorem. Stejně jako BMW a Mercedes totiž i Audi nabízí nad zadní nápravou 480 l. Britský vůz však již zůstává s 455 litry pozadu. V případě Alfy zatím potřebná data nejsou k dispozici, dodat tak již můžeme pouze tolik, že Avant dokáže pobrat 505 až 1 510 l. Tedy o chlup více než třeba řada 3 Touring.
Přesunout se můžeme k hmotnosti, což je oblast, kde by mohl dominovat zejména italský vůz. Bohužel, v jeho případě nemáme plná data k dispozici, přikročit tak můžeme především ke srovnání s BMW a Jaguarem. Zde Audi hraje s 1 320 kg naprostý prim, nejlehčí řada 3 je totiž o více než sto kil těžší, a to je přitom vybavena tříválcem. XE pak startuje na 1 474 kg, přestože dostal do vínku více hliníku.
Zatím si tedy Audi vede velmi dobře, v případě motorového prostoru se však již výrazné rozdíly vůči konkurenci víceméně smazávají. Tedy alespoň v případě standardní nabídky, vrcholné modely totiž Ingolstadt stále ještě nepředstavil. Alfa Romeo pro změnu zase pustila do světa pouze nejvýkonnější verzi Quadrifoglio Verde, srovnávat tak budeme novou A4 opět hlavně s britským a německými rivaly.
Základním benzinovým motorem u Audi je 1,4 TSI o výkonu 150 koní, se kterým zvládnete stovku za 8,9 sekundy. Stejný čas poté potřebuje tříválcové BMW 318i naladěné na 136 koní, v případě Jaguaru však můžete počítat s 8,4sekundovým sprintem, za čímž stojí jeho 163 koní. Mercedes C 180 jich pak do vínku dostal sice „jen“ 156, přesto danou disciplínu zvládá nejrychleji, a to za 8,2 s.
V případě dieselových pohonných jednotek jsou již rozdíly těsnější, zvláště pokud srovnáme obdobně výkonné agregáty. A4 2,0 TDI o výkonu 150 koní totiž stovku zvládá za 8,6 sekundy, stejně jako BMW 318d s identickou silou pod kapotou. Jaguar XE se 163 koňmi pak daný sprint sráží na 8,4 sekundy, v případě Mercedesu je pak možné počítat dokonce s 8,1 s. Ovšem díky 170 koním.
V případě zcela opačné škály nabídky aktuálně nemáme čím posloužit, modely S4 a RS4 teprve čekají na své odhalení. Mrkneme tedy na spotřebu resp. emise CO2, které budou rozhodující zejména pro správce vozových parků. Opětovně přitom musíme mimo srovnání postavit Alfu, neboť v jejím případě byla prozatím zveřejněna jen data související s vrcholnou pohonnou jednotkou.
Audi pak v rámci emisí můžeme postavit rovnou do čela nákupního seznamu, A4 2,0 TDI ultra totiž emituje pouhých 95 g/km. Spotřeba této verze pak byla vyčíslena na 3,7 l/100 km, tedy opět níže než třeba u takového BMW 320d EfficientDynamics, které do vínku dostalo 3,9litrovou spotřebu a 99gramové emise CO2. Obdobně (3,8 l, 99 g) je pak na tom Jaguar XE a Mercedes C 180.
Tím ale naše srovnání můžeme ukončit, na ceny přijde řada až blíže k zahájení prodeje. K tomu dojde krátce po skončení zářijového autosalonu ve Frankfurtu, přičemž ve srovnání se stávajícím provedením startujícím na 850 tisících korun nejspíše dojde k lehkému navýšení.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před hodinou - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 3 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 4 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 6 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 11:19 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 11:16 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch