Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Nový Seat Ibiza poprvé naživo. Jaký je? A kdy a za kolik bude k mání u nás?
1.2.2017 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Nové španělské mini jsme si mohli poprvé osahat krátce po premiéře v Barceloně. Projet jsme jej zatím nemohli, i tak o něm víme docela dost.
Včera byli seznámeni s novou generací Seatu Ibiza. Současně s virtuální premiérou proběhlo i slavnostní představení ve španělské Barceloně, které ho jsme též byli účastni. První živé fotky jsme přidali k původnímu představení hned po premiéře, ale protože detailnímu seznámení s možností pořádného focení bylo vyhrazeno až dnešní dopoledne, můžeme se k novince s pořádnou sadou fotek a prvními dojmy vrátit až nyní.
Dojem z vnějšího designu jste si jistě udělali sami a pokud ne, další přiložené fotky vám k tomu znovu dají prostor. My jsme se podívali na zoubek hlavně interiéru, který vznikl kompletně pod taktovkou Seatu - navrhoval jej Alejandro Mesonero a jeho tým. A dojmy z něj jsou veskrze pozitivní.
Posun směrem vzhůru je jasně patrný nejen na pohled. Kvalitnější plasty působí na poměry této třídy velmi hodnotně a doplňuje je osmipalcový displej se skleněným panelem vytvářející podobný dojem. Jakkoli ale dobře, jeho povrch se celkem snadno špiní a častější údržba bude nezbytná, aby si zachoval správnou čitelnost i onen hodnotný dojem.
Ibiza dostala jako první novou platformu MQB A0, kterou lze očekávat také útrobách příštího Volkswagenu Polo a Škody Fabia. Právě ona stojí spolu s devíticentimetrovým nárůstem rozvoru za výrazným zvětšením vnitřního prostoru. Již včera jsme si řekli, že vzadu se prostor pro nohy zvýšil o 35 milimetrů a pro hlavu o 17, v praxi to pak znamená, že i na druhou řadu sedadel so mohou v pohodě usednout dva dospělí s výškou do 180 centimetrů. To z Ibizy rázem dělá auto o poznání použitelnější i pro rodinu s většími než úplně malými dětmi, což by v českých podmínkách mohlo na zákazníky platit.
To samé platí o zavazadlovém prostoru, který standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než předtím a nejvíce ve své třídě - dosavadní rekordman, Škoda Fabia, nabízel 330 litrů. „Kufr” na tak malé auto (zvnějšku je to pocitově pořád ta malá Ibiza, jak ji známe, žádné monstrum) jedním slovem obrovský a nabízí i lepší přístupnost skrze nižší nákladovou hranu. Pochopitelně, kombík to není a taková verze v nabídce ani nebude, blíže mu ale žádný jiný malý hatchback nikdy nebyl.
Co se týče dostupných verzí, motorový prostor bude zpočátku hostit jen benzinový tříválec 1,0 TSI naladěný na 95 či 115 koní nebo 1,6litrový čtyřválcový turbodiesel disponující 80, 95 a 115 koňmi. S těmito motory zamíří nová Ibiza do prodeje v České republice v červnu, přičemž ceny mají vůči stávajícímu provedení narůst o 20 tisíc korun. V rámci výbav bude opětovně možno vybírat z úrovní Reference, Style a FR, ryzí novinkou je ovšem úroveň Xcellence. Ta se zaměří hlavně na komfort, přičemž v rámci cen můžeme čekat stejné částky jako u sportovního provedení FR.
Pokud se ptáte, kam se poděl zcela nový motor 1,5 TSI Evo, pak ten dorazí do prodeje až v závěru letošního roku. Naladěn bude na 150 koní, které bude standardně přenášet na přední kola šestistupňový manuál. Kromě toho ovšem bude možné sáhnout za příplatek také po sedmistupňovém DSG, jenž bude k dispozici také ostatním pohonným jednotkám.
Ve finále lze jen zmínit, že Seat od novinky očekává nemalé věci, proto ostatně byla představena i výbava Xcellence, která má rozšířit záběr vozu. Nová Ibiza by se tak měla znovu stát firemním bestsellerem, což ale znamená sourozenecký souboj s modelem Leon, jehož design ovlivnil i vzhled novinky. Ta má dle značky být nejpohlednějším vozem segmentu, názor na toto tvrzení si ale již musíte udělat sami...
Živé foto nového Seatu Ibiza 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch