Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test BMW M550d xDrive: vrchol naftové evoluce
4.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Víc pruhů ještě neznamená víc Adidas. Co takhle víc turbodmychadel? Může pak být výsledkem „víc turbodiesel”?
Přehled kapitol
Za dva miliony je vaše
První seznámení samozřejmě nedalo odpovědi na všechny otázky. Tou hlavní je, jak bude BMW M550d xDrive jezdit na 19“ kolech na našich silnicích. A za kolik. V Německu, pod plnou zátěží, ale občas také pomalejším tempem přizpůsobeným okolnímu provozu to bylo za necelých 22 litrů na sto. V intencích dosahované rychlosti a výkonům to není zase tak moc, ale obávám se, že při trvale ostré jízdě by spotřeba sahala někam ke třicítce. Nová M5 řízená souběžně s M550d by přitom nebrala o mnoho více a ani by se přitom nezadýchala.
Takže pokud vám někdo bude tvrdit, že má dieselovou M5, tak nemá. Naštěstí BMW nepodlehlo pokušení srovnat své špičkové pětky cenově. Aktuálně už je nový vůz v ceníku a překvapivě stojí v základu o dost méně než na domácím trhu. České zastoupení bude chtít minimálně 2 080 000 Kč, což sice není málo, ale pořád o více jak půl milionu méně, než kolik požaduje za M5. A to je - mám ten dojem - na revoluční diesel docela zajímavá nabídka.
Základní cena vozu (M550d xDrive): 2 080 000 Kč
Technické údaje
Motor
Dieselový, třikrát přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 280 kW (381 k) při 4 000-4 400 ot./min
Největší točivý moment: 740 Nm při 2 000-3 000 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu:osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,1 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 899 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 464 mm
Rozvor náprav: 2 968 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 895 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Kompletní fotogalerie vlastních i oficiálních snímků
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda