Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Renault Mégane 2012: poprvé za volantem novinky 1,2 TCe
30.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Renault s faceliftem vyzbrojil model Mégane menším turbomotorem. Překvapivě ale zůstal i u původního čtyřválce. Vyzkoušeli jsme oba.
Přehled kapitol
Překvapivá druhá tvář 1,2 TCe
Protože mi na závěr zůstalo ještě trochu času, jen tak pro zajímavost jsem se posadil so vozu s tím samým přeplňovaným motorem, jen v provedení Coupé. Co jsem mohl očekávat od dvanáctistovky, mi bylo přibližně jasné, zaujaly mě ale slušné sportovní sedačky, posléze dobrá pozice za kůží potaženým volantem a několik dalších příjemně vyhlížejících detailů. Následující jízda byla ovšem mírně šokující.
Tam, kde motor kombíku postrádal naléhavost, papírově identický čtyřválec s chutí táhl vpřed a tlačil do zad skoro jako čtrnáctistovka TSI od konkurence, se kterou jsem na akci přijel. Nechci tvrdit, že se v jedné flotile objevil obyčejný a „novinářský“ vůz a zrovna jsem na oba narazil, ale pravdou je, že rozdíl byl mnohem citelnější, než byste podle odlišných hmotností kombi a kupé tipovali. Nebylo to jen v lepší pružnosti. I odezva se pocitově zdála být ostřejší, než by mohl způsobit pouhý placebo efekt z třídveřové, sportovnější karoserie. Každopádně ať už to bylo jakkoli, rozhodně bych všem přál, aby jejich Mégany 1,2 TCe táhly tak jako Coupé.
Chováním podvozku se všechny tři karosářské verze překvapivě neliší, nebo liší jen minimálně. Při běžném tempu je Mégane trochu nudný patron. Může za to hlavně asi nastavení posilovače, který dělá řízení lehčím než třeba ve srovnatelných Volkswagenech nebo Fordech, kvalita jízdy je srovnatelná. Čím rychleji ale pojedete, tím více budete mít chuť opřít se do toho. Volant najednou nepatrně procitne, objevíte přesnost a vyváženost ne nepodobnou strojům RS z Dieppe, spoustu přilnavosti a na jednoduchou zadní nápravu s vlečenými rameny působivou jistotu v příčném směru.
I v těch nejnáročnějších situacích máte spoustu trakce, poddajnosti a suverénní lehkonohosti, se kterou se tento vůz dokáže prosmýkat zatáčkami, a přitom cítíte, že Mégane s vámi spolupracuje a je skutečným partnerem a ne jen tupým vykonavatelem povelů. Když už jej zažene na samotnou hranici, od podvozku se sem tam nějaká nekulturní rána ozve, ale stejně se vám chce usmívat.
Nedostatky? Jistě nějaké jsou, za tu chvilku mi ovšem vysloveně překážela pouze jedna věc. Rozložení pedálů není vstřícné k meziplynům, pokud tedy nemáte místo nohou ploutve. Průměrný řidič ale zrovna tohle registrovat nebude.
Cena
Základní cena vozu (Mégane Coupé 1,6 16V Expression): 324 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mégane Coupé 1,2 TCe Dynamique): 377 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 198 ccm
Největší výkon: 85 kW (116 k) při 4 500 ot./min
Největší točivý moment: 190 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 312 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 280 kg
Užitečná hmotnost: 494 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 344 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 991 l
Kompletní fotogalerie
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 5 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 8 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva