Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší

Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší

7.6.2009 | Jaroslav Vavera | 3 příspěvky

Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.

Přehled kapitol

Tip: Představení Škoda Octavia Scout

Octavia Scout

Atraktivní čtyřkolka si v nabídce mladoboleslavského výrobce vybudovala pevné místo. A v rámci faceliftu došlo také na ni, i když neztratila nic z funkčnosti svého předchůdce, kterého jsme loni podrobili dlouhodobému ročnímu testu. Robustní a sebevědomá Octavia Scout tak dále ztvárňuje kompetence značky Škoda v oblasti pohonu 4×4. Doposud se tento outdoorový model stal volbou pro více než 22 tisíc řidičů, přičemž nejvíce zákazníků si logicky našel v alpských zemích. Omlazená silueta karoserie kombi tak získala tvář společnou pro celou modelovou řadu. Přepracovanou masku chladiče s vertikálními lamelami zde ohraničuje chromovaný rámeček v novém provedení. Na něho navazují větší a dominantnější světlomety, které mohou být nově na přání vybaveny xenonovými moduly s natáčením. V masivním předním nárazníku mohou být navíc mlhové světlomety.

Průchodnost terénem, dynamika i komfort modelu Octavia Scout zůstaly zachovány. Světlá výška 179 mm a paket pro špatné cesty tak dále zvyšují schopnosti vozu mimo zpevněné cesty. Pohon všech kol je řešen systémem se čtvrtou generací spojky Haldex, který dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. Variabilní rozdělování točivého momentu mezi nápravy zajišťuje vozu dobré trakční schopnosti, které umožňují bezpečný rozjezd i na cestách se zhoršenými adhezními podmínkami. Na přání je možné novou Škodu Octavii Scout vybavit asistentem rozjezdu do kopce, který po krátkém ježdění v lehkém terénu rozhodně doporučujeme. Vozu totiž trochu chybí kratší „jednička“ a zvláště v kombinaci s turbodieselem se musíte naučit pracovat s otáčkami a spojkou.

Tím se dostávám pod přední kapotu, kde s novým provedení najdeme jednu pozitivní změnu. Dvoulitrový přímovstřikový čtyřválec 2,0TSI totiž nahradil motor 1,8 TSI s výkonem 118 kW, jenž v současnosti patří k nejvydařenějším pohonným jednotkám celého koncernu. S tejně jako druhý motor v nabídce (zůstal zde prověřený, ale trochu hlučnější turbodiesel 2,0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW) je i nová pohonná jednotka standardně spojena se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

V interiéru vozu naleznou cestující nové prvky a detaily, které především v detailech zdokonalují celou modelovou řadu Octavia. Najdeme zde lehce přepracovanou přístrojovou desku s novým volantem a kontrolními přístroji i dokonalejší klimatizací, která je nově vybavena senzorem kvality vzduchu a v případě potřeby automaticky přepne na vnitřní cirkulaci Co se týče nabídky prostoru a variability, zůstalo vše při starém. Posádka vozu si nebude rozhodně ztěžovat i na dlouhých cestách a při dvoumístné konfiguraci a maximálním objemem zavazadlového prostoru 1655 litrů uspokojí vůz i náročné uživatele. Omlazená Škoda Octavia Scout zůstane dále atraktivní nabídkou i díky své ceně, která na českém trhu začíná částkou 724 900 Kč za zážehové provedení. Pokud budete chtít mít pod kapotou úspornější turbodiesel, musíte přihodit čtyřicet tisícovek.

Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 7 - Scout1Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 8 - Scout3Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 9 - Scout2Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 10 - Scout4Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 11 - Scout6Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší - 12 - Scout7

Jaroslav Vavera

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.