Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší
7.6.2009 | Jaroslav Vavera | 3 příspěvky
Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.
Přehled kapitol
Tip: Představení Škoda Octavia Scout
Octavia Scout
Atraktivní čtyřkolka si v nabídce mladoboleslavského výrobce vybudovala pevné místo. A v rámci faceliftu došlo také na ni, i když neztratila nic z funkčnosti svého předchůdce, kterého jsme loni podrobili dlouhodobému ročnímu testu. Robustní a sebevědomá Octavia Scout tak dále ztvárňuje kompetence značky Škoda v oblasti pohonu 4×4. Doposud se tento outdoorový model stal volbou pro více než 22 tisíc řidičů, přičemž nejvíce zákazníků si logicky našel v alpských zemích. Omlazená silueta karoserie kombi tak získala tvář společnou pro celou modelovou řadu. Přepracovanou masku chladiče s vertikálními lamelami zde ohraničuje chromovaný rámeček v novém provedení. Na něho navazují větší a dominantnější světlomety, které mohou být nově na přání vybaveny xenonovými moduly s natáčením. V masivním předním nárazníku mohou být navíc mlhové světlomety.
Průchodnost terénem, dynamika i komfort modelu Octavia Scout zůstaly zachovány. Světlá výška 179 mm a paket pro špatné cesty tak dále zvyšují schopnosti vozu mimo zpevněné cesty. Pohon všech kol je řešen systémem se čtvrtou generací spojky Haldex, který dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. Variabilní rozdělování točivého momentu mezi nápravy zajišťuje vozu dobré trakční schopnosti, které umožňují bezpečný rozjezd i na cestách se zhoršenými adhezními podmínkami. Na přání je možné novou Škodu Octavii Scout vybavit asistentem rozjezdu do kopce, který po krátkém ježdění v lehkém terénu rozhodně doporučujeme. Vozu totiž trochu chybí kratší „jednička“ a zvláště v kombinaci s turbodieselem se musíte naučit pracovat s otáčkami a spojkou.
Tím se dostávám pod přední kapotu, kde s novým provedení najdeme jednu pozitivní změnu. Dvoulitrový přímovstřikový čtyřválec 2,0TSI totiž nahradil motor 1,8 TSI s výkonem 118 kW, jenž v současnosti patří k nejvydařenějším pohonným jednotkám celého koncernu. S tejně jako druhý motor v nabídce (zůstal zde prověřený, ale trochu hlučnější turbodiesel 2,0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW) je i nová pohonná jednotka standardně spojena se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
V interiéru vozu naleznou cestující nové prvky a detaily, které především v detailech zdokonalují celou modelovou řadu Octavia. Najdeme zde lehce přepracovanou přístrojovou desku s novým volantem a kontrolními přístroji i dokonalejší klimatizací, která je nově vybavena senzorem kvality vzduchu a v případě potřeby automaticky přepne na vnitřní cirkulaci Co se týče nabídky prostoru a variability, zůstalo vše při starém. Posádka vozu si nebude rozhodně ztěžovat i na dlouhých cestách a při dvoumístné konfiguraci a maximálním objemem zavazadlového prostoru 1655 litrů uspokojí vůz i náročné uživatele. Omlazená Škoda Octavia Scout zůstane dále atraktivní nabídkou i díky své ceně, která na českém trhu začíná částkou 724 900 Kč za zážehové provedení. Pokud budete chtít mít pod kapotou úspornější turbodiesel, musíte přihodit čtyřicet tisícovek.
< Předchozí2 / 2
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva