Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h

(video) Passat B8 dostal nejsilnější diesel ve své historii. S 240 koňmi a pohonem 4x4 jede jako z praku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h

21.10.2014 | Autoforum.cz | 13 příspěvků

Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(video) Passat B8 dostal nejsilnější diesel ve své historii. S 240 koňmi a pohonem 4x4 jede jako z praku.

Tip: Přečtěte si již kompletní, podrobný první test nového Volkswagenu Passat, který si krom vrcholného sedanu Bi TDI bere na mušku také obyčejnější kombi s motorem 2,0 TDI o výkonu 150 koní.

Pokud si rádi čtete naše testy aut, budete mít v následujících dnech a týdnech dost důvodů se na Autoforum.cz vracet. Jednak vám naservírujeme recenze, které jsme připravovali v letních měsících a které jsme v novinkovém šílenství obcházejícím letošní pařížský autosalon nestihli publikovat. K nim pak přidáme i několik testů novinek vystavených právě v Paříži, které se automobilky po skončení autosalonu rozhodly poprvé odprezentovat v akci.

Za články z prvního ranku můžeme z posledních dnů zmínit ostrý test Renaultu Mégane RS 2014, z druhého pak hned dvě recenze nové Škody Fabia - špičkové 1,2 TSI a obyčejnější 1,0 MPI. Z hlediska vašeho zájmu tyto dva kousky zřejmě těžko něčím přebijeme, jedno z historicky nejprodávanějších českých aut nepředstavuje světu každý týden. Jednoho silného soupeře pro české mini bychom tu ale přece jen měli - novou generaci německé modly střední třídy Volkswagen Passat B8.

Ani jeho první testování jsme si nechtěli nechat ujít a vyslali jej vyzkoušet dalšího zkušeného kolegu. Ten měl za úkol dvě věci - zkusit největší novinku v nabídce německého matadora, vrcholné dvoulitrové naftové biturbo s výkonem 240 koní, které přes sedmistupňový automat posílá svůj výkon na všechna kola. A protáhnout u nás pravděpodobně nejprodávanější variantu, kombík s dvoulitrovým dieselem se 150 koňmi, manuálem a předním pohonem.


Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h - 1 - Test VW Passat B8 2015 20 Bi TDI preview 01Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h - 2 - Test VW Passat B8 2015 20 Bi TDI preview 02Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h - 3 - Test VW Passat B8 2015 20 Bi TDI preview 03

Obě tyto verze vám v nejbližších dnech podrobně představíme, jako obvykle vám ale po zpracování části pořízených materiálů můžeme nabídnout menší ochutnávku. A nebudeme chodit kolem horké kaše, řeč bude hned o projevu a dynamice špičkové verze 2,0 TDI biturbo s výkonem 240 koní a pohonem všech kol.

Podobně jako v případě dříve testovaného Passatu B7 2,0 TDI 177 byly také v tomto případě na místě obavy, jak se výkonný diesel bude chovat. Však i naftové motory s menším litrovým výkonem než 120 koní bývají mnohdy nesnesitelně tvrdé, ať už z hlediska charakteru, zvuku či kultivovanosti. Jenže i když motor nového Passatu sám o sobě zrovna měkounký není, za volantem dostanete jeho projev naservírovaný ve velmi přijatelné podobě.

V kabině umí naftové biturbo v nejnižších otáčkách zadunět a okolo 2 000 ot./min i slyšitelně zanýtovat, jinak ale motor, i když o něm víte neustále, v kabině neobtěžuje. A to je nepochybně úspěch, zvláště když projev agregátu není maskován žádným umělým zvukem z reproduktorů. Slyšitelný projev je zkrátka na tak výkonný diesel obstojný, to ale pochopitelně není vše.

Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h - 4 - Test VW Passat B8 2015 20 Bi TDI preview 04Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h - 5 - Test VW Passat B8 2015 20 Bi TDI preview 05Testujeme nový VW Passat 2,0 Bi TDI: takhle ho 240 koní vystřelí na 200 km/h - 6 - Test VW Passat B8 2015 20 Bi TDI preview 06

Podobně lze hodnotit charakter, který je částečně skryt za sedmistupňovou automatickou převodovku DSG, jež je pro tento model standardem. I přes ni je ale cítit, že motoru v nižších otáčkách chvíli trvá, než se „natlakuje” a opravdu zatáhne. Pak ale - bez kopance - přijde razantní akcelerace, která je prakticky lineárně servírována od 2 do 4,5 tisíce otáček. Poté motor pozvolna odchází ze scény.

Převodovka se snaží držet otáčky právě v tomto spektru a asi nepřekvapí, že se jí to docela dobře daří. Výsledkem tak je až překvapivě rychlé auto, zvláště pokud uvážíme, že váží 1 721 kg (údaj podle EU pro sedan, pro kombi platí dokonce 1 735 kg) a jde standardně o čtyřkolku s nikdy zcela efektivním automatem. Pocitově jej přitom jako zase tak rychlý vůz nevnímáte, ale podívejte se na přiložené video dokumentující akceleraci na více než 200 km/h - tohle není na velký sedan s naftovým motorem zrovna pomalé představení, auto vše důležité zvládne za méně než 30 sekund.

Na snímku můžete spatřit i adaptivní přístrojovou desku vozu v akci a také to, že se spotřebou jsme se povětšinou pohybovali okolo 10 litrů na 100 km. O té vám ale můžeme říci více a neplatí to jen o ní - jak se s novým Passatem ve vrcholném dvouturbovém provedení jezdí a jaké je vedle něj docela obyčejné provedení se 150koňovým dvoulitrovým dieselem, předním pohonem a manuálem? Tohle všechno vám ještě povíme, už tento týden v podrobném prvním testu na Autoforum.cz...

Autoforum.cz

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.