Testujeme Škodu Rapid 1,2 TSI. Je úsporná jako diesely

 | 46 příspěvků | 7.9.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Kobert

Teď už věřím, že na každé.. | 7.9.2012 14:31reagovat
avatar

Teď už věřím, že na každé auto nekoukáte jako na sporťák :-) Pěkná čísla a pěkně zdokumentovaná. 4.7 litru na 100 km s průměrem 77 kmh, to je na benzin ohromná paráda.

Nepřihlášený Embed

Hodně dobrá čísla. Jen ty.. | 7.9.2012 14:34reagovat
avatar

Hodně dobrá čísla. Jen ty hrátky na RS přijdou trochu dráž :-)

Nepřihlášený

Pane Jando, kedy bude ten.. | 7.9.2012 14:34reagovat
avatar

Pane Jando, kedy bude ten test CX-5, čo ste slubovali?

Nepřihlášený xpert

ecopjanda, i takovyho mame.. | 7.9.2012 14:35reagovat
avatar

ecopjanda, i takovyho mame radi :))

Nepřihlášený Trtko

Tej dynamike velmi neverím.. | 7.9.2012 14:40reagovat
avatar

Tej dynamike velmi neverím, to muselo byť upravené. Ale keď to bude aspoň úsporné...

Nepřihlášený Jiří G.

Ten motůrek je legračně ma.. | 7.9.2012 14:44reagovat
avatar

Ten motůrek je legračně malý. Ale ta spotřeba je vážně dobrá.

Nepřihlášený QQQ

No když vezmu v potaz včer.. | 7.9.2012 15:05reagovat
avatar

No když vezmu v potaz včerejší ceny Toleda a příplatky za diesely, tak je asi volba jasná...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rohYpnol

Reakce na: No když vezmu v potaz včer.. | 7.9.2012 15:19reagovat
avatar

vyhnout se Rapidu i Toledu velkým obloukem, to máš pravdu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fořt

Hm, možná 1.2 TSI není tak.. | 7.9.2012 15:23reagovat
avatar

Hm, možná 1.2 TSI není taková kravina, jak jsem si myslel. Teď je otázka, co to vydrží.

Nepřihlášený QQQ

Reakce na: vyhnout se Rapidu i Toledu.. | 7.9.2012 15:27reagovat
avatar

:)) Taky možnost, ale myslel jsem spíš na diesel vs. benzin.

Nepřihlášený Tiger30

Reakce na: vyhnout se Rapidu i Toledu.. | 7.9.2012 15:33reagovat
avatar

Slušný. Jsem zvědavý na celkové resumé.

Nepřihlášený PM

RS Style za 16, to ten mot.. | 7.9.2012 15:43reagovat
avatar

RS Style za 16, to ten motor musel praskat :-) Za 2,4 ale klobouk dolů, to je fakt nadpozemský.

Nepřihlášený Vencos

Výbroně,výborně, první hře.. | 7.9.2012 16:45reagovat
avatar

Výbroně,výborně, první hřebíčky do rakve dýzlů, víc takových!

Nepřihlášený Petr

No já jsem nadšen. Síla a.. | 7.9.2012 19:52reagovat
avatar

No já jsem nadšen. Síla a zrychlení jako 2,0TDI, spotřeba lepší jako nafťák 2,4l/100km a ještě se v článku dočtu, že je v něm místa na rozdávání.

105HP, auto velikosti fábie a benzínový motor????

To nějak na to co jsem psal nesedí.

Ideální auto pro českou rodinu !!!!!!

Nepřihlášený Petr

stejně mám dojem, že motor.. | 7.9.2012 19:53reagovat
avatar

stejně mám dojem, že motor je od Skodovky nacipovany na 90-100kw.

Nepřihlášený Jouza

Co bude priste? Místa jak.. | 7.9.2012 23:34reagovat
avatar

Co bude priste?

Místa jako v bussines class jettu?

Přepravni kapacity jako vlak?

Audio z Rapidu misto orchestru?

To nikoho nezajimaji takove kraviny, ze az s timhle autem budete stat u nekoho kdo potrebuje skrabku na led, tak ze si ji ten dotycny proste z Vaseho Rapidu vezme jelikoz neni nikaj zabezpecena? Nebo ze pri jizde to v nem duni? Ze Vam okynka rozdrti ruku? Ze predni naprava, motor je z Fabie a tim je dána i jeho mensi zivotnost? Ze nema ani jeden asistencni system? Ze novinarsky auta jsou pripravovana uz z vyroby trochu jinak? (maji lepsi odhlucneni)

Nepřihlášený miklucho

Je ten motor totožný s VW.. | 8.9.2012 07:46reagovat
avatar

Je ten motor totožný s VW Polo 1.2 TSi KW?

Nepřihlášený Petr

Joo spotreba prumer 77 a s.. | 8.9.2012 08:36reagovat
avatar

Joo spotreba prumer 77 a spotreba pod 4 Jasne ze to jde ale nekde na dalnici ustalenou rychlosti.

V beznem provozu tento motor papa kolem 5-5,5 kdyz se snazime.

I tak je to pekna hodnota.

A k ruhemu udaji o spotrebe to bylo nekde z hoooodne dlouheho kopce jinak NEVERIM :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WinDiesel

Pan Janda nezklamal. Při p.. | 8.9.2012 08:59reagovat
avatar

Pan Janda nezklamal. Při příštím testu již dosáhne spotřeby 0 litrů na 100 km, zatímco nafta bude mít zanedbatelně nižší spotřebu. (-:

Mám pro něj ale smutnou zprávu. Psi štěkají, ale karavana kráčí dál. Už v tuto chvíli je možnost Rapidy objednávat a 2/3 se jich objednávají v dieselu.

Zdá se, že zákazníci a dealeři úžasným 1,2 TSI zas tak úplně nevěří.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lempl

Reakce na: Pan Janda nezklamal. Při p.. | 8.9.2012 13:56reagovat
avatar

Tak ono kupovat diesel se fakt vždy nevyplatí a pokud by tady na tom motoru byl v cajku řetěz a takhle jela i seriovka, tak si koupí diesel jen člověk neznalej, jak se věci mají.

K tvé poslední větě....ano, setrvačnost kupovat diesel tu je a bohužel díky problému TSI ho moc nikdo nedoporučuje.Dnes kupovat diesel je až na vyjimky opravdu ne tak výhodné jako to bylo kdysi.Já měl od roku 2000-2012 vždy diesel, ale už nechci...benzín je už srovnatelná alternativa, to dříve nebylo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WinDiesel

Reakce na: Tak ono kupovat diesel se.. | 8.9.2012 16:48reagovat
avatar

Ano, benzíny udělaly pokrok, i díky konkurenci turbodieselů.

To ovšem neznamená, že diesely zůstaly zcela stát.

Legendární jsou výroky pana Jandy a spol. apod o "hrozné" hlučnosti dieselů - což byla pravda tak před 10-12 lety. Ale toto klišé je stále opakováno až do zblbnutí. Ovšem přestože jsou diesely tak "hrozné" jejich prodeje pořád ještě stoupají.

Ono by to chtělo trochu vyváženosti - toho fandovství u novinářů/petroheadů je až příliš.

Nepřihlášený kim

Diesely už nejsou co býval.. | 8.9.2012 20:47reagovat
avatar

Diesely už nejsou co bývaly. Na moje couračky je ucpávka ve výfuku docela problém. Od r.2008 jezdím na naftu, ale vzhledem ke stále se snižujícímu kilometrovému průměru, bude moje další auto možná na benzín.

Nepřihlášený kim

Oprava: Od r. 1998. | 8.9.2012 20:48reagovat
avatar

Oprava: Od r. 1998.

Nepřihlášený Radon

existuje nějaký relevantní.. | 9.9.2012 22:04reagovat
avatar

existuje nějaký relevantní zdroj informací, jak je to s tou (ne)spolehlivostí TSI? Myslím v čase (jestli se to už zlepšilo) a provedení (jestli více trpí výkonnější motory) a jak se k tomu staví Škodovka (jestli rok po záruce praskne řetěz a ona mne opravdu vyfakuje).

Najezdím ročně jen cca 12k, z 90% město a městský okruh, do nafty se mně moc nechce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený WinDiesel

Reakce na: existuje nějaký relevantní.. | 9.9.2012 23:09reagovat
avatar

Relevantní zdroj nehledej u Škody, tam všechno zapírají, jakkoli překvapivě poskytují kulance. Problémy budou vyřešeny až přechodem na nové řady motorů, kde už se nepoužívá řetěz, ale řemen. malé motory o objemech 1,2 nebo 1,4 krmené turbem prostě nelze připojit řetězem, příliš sebou škubou a příliš vibrují.

Samozřejmě, problémy jsou větší u většich vozidel (a těžších) - a problémy jsou menší tam, kde se zachází s vozidlem mírně - nevyužívá se pořád plný výkon motoru.

Nepřihlášený Honza

Pane Janda, takovým článke.. | 11.9.2012 03:16reagovat
avatar

Pane Janda, takovým článkem děláte Škodovce jen "medvědí službu". Je sice hezké, že jste se dostal pod tři litry nebo pod pět litrů, ale budoucích troufám si říci 90% zákazníků=řidičů se bude hodně divit, proč při normálním(=jejich) ježdění se ne a ne dostat pod litrů šest. A zase se bude nadávat, jak že klamavá je reklama Škodovky, že jsou testeři Škodovkou (pod)placení. Sice píšete, že se budou muset naučit s tímhle motorem jezdit, ale kdo to z nich udělá...? Jen budou nadávat...

Nepřihlášený Ondra

Je to má stejnéj obsah jak.. | 12.9.2012 07:40reagovat
avatar

Je to má stejnéj obsah jako moje motorka :-D:-D:-D

No takovéj vysavač bych nechtěl :-) a spotřebě nevěřím

Nepřihlášený MOJE JMÉNO

Mám s Octavií 1,2 TSI naje.. | 12.9.2012 20:26reagovat
avatar

Mám s Octavií 1,2 TSI najeto 48.000km při průměrné spotřebě 6,1 l/100km. Jedná se o 6-kvalt (na rozdíl od RAPIDA) a 77kW. Když jedu hodně úsporně, dostanu se na delší cestě pod 4,8l/100km. Ale pod 3 litry ??? Zdá se mi, že si tu někdo malinko přihřívá polívku... Srovnání s 2,0TDI je již nprostá hovadina. Srovnání snese s 1,9TDI 77kW, ale v plném obsazení a kopcích je již znát točivý moment silnějšího dieselu. Osobní zkušenost. Každopádně, až na obvyklý problém s rozvody (na 25.000km měněny) žádné komplikace. Motor je velmi tichý, nečekaně pružný, táhnoucí opravdu odspoda a jsem s ním opravdu velice spokojen. Kdo si myslí, že se to musí točit, velmi se plete. Běžné otáčky se pohybují od 1700 do 2900. Více téměř není třeba.

krysa

TAKŽE ROZVODY SE BUDOU OBV.. | 15.9.2012 09:23reagovat
avatar

TAKŽE ROZVODY SE BUDOU OBVYKLE MĚNIT PO 25000? Jinak žádné komplikace :-)) Akorát po záruce jako ojetina to bude fajn

Nepřihlášený Petr

Tak podle všeho to vypadá.. | 21.9.2012 09:55reagovat
avatar

Tak podle všeho to vypadá na auto Chucka Norrise :)

Nepřihlášený Michal Marek

Reakce na: existuje nějaký relevantní.. | 30.9.2012 13:40reagovat
avatar

Tak o skutecne spolehlivosti by mohl vypravet pouze provozovatel resp. ten kdo ma oficialni servis pro PfujWagen. Existuje totiz u kazde automobilky neco jako protokol pro uznavani zarucnich oprav, obzv. doporucuji polozky jako ridici jednotka, ev. spotreba motoroveho oleje a dalsi, je to docela zajimave.

Nepřihlášený Roman

Neviem ,podla mna to auto.. | 6.10.2012 17:56reagovat
avatar

Neviem ,podla mna to auto bude nepredajné. radšej si každý došetrí a kúpi radšej VW jettu.

najhoršia vec však je že TSI sú asi najhoršie motory všetkých čias,od das auto. takže pri kúpe doporučujem ako bonus zjednat plný fúrik retazí,napinakov retaze a rozvodov motora, nakolko všetko sa za chvílu zíde.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kocur jaroslav

1,2 tsi 77kw psaná spotřeb.. | 4.11.2012 14:32reagovat
avatar

1,2 tsi 77kw psaná spotřeba 4,5 až 5,5 l na 100 km realita je ale kolem 6,0 l tak kde je pravda ví to někdo? Jarda

Nepřihlášený Pavel

Zde naměřená reálná dynami.. | 8.11.2012 18:50reagovat
avatar

Zde naměřená reálná dynamika 1.2 TSI

http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/skoda-rapid -1-2-tsi-green-tec-pragmatisch-praktisch-und-gut-5918831.htm l?show=4

0- 160 31,3 sec což tak +- odpovída

Nepřihlášený brano

Reakce na: Joo spotreba prumer 77 a s.. | 29.3.2013 20:59reagovat
avatar

ta spotreba 2,4 l je ozaj len sci-fi .ak nesiel celu trasu z kopca ..mam tento motor uz 2 roky a najazdenych 85000km takze nieco o spotrebe asi viem ,najmensia co sa mi podarila bola 3,9 l na 100km

Nepřihlášený Vladimír

Mám Leon s tým istým motor.. | 16.9.2013 14:25reagovat
avatar

Mám Leon s tým istým motorom, zatiaľ tesne po zábehu. Celková spotreba 5.6, najlepšia (po okreskách 100km) 4.5.

Nepřihlášený Petr

Zatím při dálničním limitu.. | 9.7.2014 22:16reagovat
avatar

Zatím při dálničním limitu nejmenší spotřeba 4,8 l, najeto cca10 000 km, r.v. 2014, 63kw, průměrná spotřeba 5,1l. Naprostá spokojenost.

Nepřihlášený

Pěkný, já s Leonem 1.4 TSI.. | 9.7.2014 22:27reagovat
avatar

Pěkný, já s Leonem 1.4 TSI FR zatím nejlíp 4.6, ale to bylo jen nějaký kratší úsek. Ale 4.8 se dá jako denní spotřeba udělat v poho

Nepřihlášený 1Rosomak

Bohuzel i ja jsem dostal o.. | 12.8.2014 09:13reagovat
avatar

Bohuzel i ja jsem dostal od firmy Rapida. Pri objednavani jsem si procital vse, co se dalo kolem rapida a motoru, lez taky jsem se nechal oblbnout kecama typu nizka postreba, super auto atd. bulshit!

Je to jenom pozlatko.

Spotreba? Ha ha, ta tam je tabulkova spotreba 6.3 litru, za normalniho provozu ve meste to basti prehledem 12 litru. Na dalnici pri 140km/h to basti na rovince 8.9 litru. Mam sestikvalt a maxidot a ten mi uz pri 1500 otackach radi preradit na vyssi rychlostni stupen, takze preradim a jedu na 1000 otackach .... neni to nahodou malo na ty motory? No treba konstrukce postoupila kupredu a opravdu to motoru nevadi.

Takze pokud chci dosahnout pekne spotreby (nejlepe se mi podarilo 7.3 - za predpokladu, ze se NECHAM VOZIT (odstouchnout se nohou k zapoceti pohybu) a nechat auto jet z kopce, nabrat danou rychlost a pak sem tam nohu opet vystrcit a odslapnout k udrzeni rychlosti.

Zrychleni? No tak to me nejvic pobavilo. Nevim, co teda za motor pan Janda testoval (ja mam 77KW), ale ta wataz proste NENI k dispozici. Motor je tak linej, ze nevim, jestli jsem se nahodou nestal obeti nejakeho apriloveho zertiku a pod kapotou mam uplne jiny motor ... Seslapnu plyn a 5 sekund se nic NEDEJE - otestovanno z jiz ujetymi 5tis kilometry, az teprve po 5-ti sekundach auto zacne POMALU zvysovat rychlosti. Proste katastrofa. Takze seslapout spojku, natunit otacky a naucit se poooomaaaaaaliiiiinkuuuuuuu spojkovy pedal poustet, pokud to nezvladnete, tak se spojka spoji prilis rycle, motoru to sebere otacky a uz vam to lape po dechu.

To, ze po 1.000 kilometru upadlo zadni brzdove svetlo (puvodne prilepene na zadnim skle) a zustala me i kolegovi radici paka v ruce pri zarazeni 2. rychlostniho stupne (taky bohuzel dostal Rapida), to je uz jenom tresnicka na dortu ... vlaastne ne --- v NHCaru na Cernym moste potrebovali 2 servisni dny k opraveni (ze pry lepidlo tvrdne cely den a blbe obejdnaly jiny typ lepidla ... asi maji jiny lepidlo na jiny modely skoda :))))

A hluk od vibraci..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dorian

Reakce na: Bohuzel i ja jsem dostal o.. | 12.8.2014 12:22reagovat
avatar

Všechno, co jsi napsal jsou nesmysly! Buď nemáš Rapida a jsi dement nebo jsi sprostý lhář jelimane. Howgh.

Nepřihlášený

Reakce na: Bohuzel i ja jsem dostal o.. | 12.8.2014 20:01reagovat
avatar

Ty jsi Rapidem nikdy nejel nebo jsi fakt debil

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený davihau

Zdravím, vím, že to není R.. | 18.8.2014 01:07reagovat
avatar

Zdravím, vím, že to není Rapid, ale něco ke spotrebě. Máme škodu Yeti a zjistili jsme, že palubní počítač ukazuje dost nepřesně, skutečná spotřeba vychází přibližně o 10 % víc než ukazuje palubní počítač a zjišťuji, že nejsme sami! Máme 2.0 TDI 81kw. Absoloval jsem delší cestu, většinou po dálnici, skutečná spotřeba vyšla na 6,5 l/100km max rychlost 130 - 140 a průměrná kolem 100 km/h. Jinak počítač ukazoval 5,8 litru, což by bylo krásné.

Nepřihlášený 1Rosomak

Reakce na: Ty jsi Rapidem nikdy nejel.. | 18.8.2014 11:37reagovat
avatar

Tak za prve nevim proc by se tu melo nekoho urazet, zvlast kdyz nekontrujes vlastnimi dukazy. Za druhe, nic si nevymyslim, je to bohuzel realita.

Za treti, pripada mi, ze jste z te skupiny lidi, kter budou znacku SKODA (Nebo NHCar?) zaryte branit, i kdyby vyrabela kdovijaky odflakliny... Branit vam v tom nebudu. Jak jsem rekl - to, co jsem napsal, je realita, nic jsem si nevymyslel.

Nepřihlášený Honza J

Reakce na: Neviem ,podla mna to auto.. | 2.10.2014 09:45reagovat
avatar

Souhlasim. Naseho tourana jsem po 70.000 a vymene treti turba dal radeji pryc. Dalsi by uz bylo po zaruce :-( Pred 15 lety mely stejne nepovedeny motor u renaultu 2.2 dci. Doba se ale meni, dnes je renault na tom s kvalitou i motory lepe nez koncern. 2.0 dci je dnes jeden s nejspolehlivejsich motoru. Nekdo tu dost zaspal :-(

Nepřihlášený Raven

Tohle auto mám cca 1 rok a.. | 10.4.2015 11:05reagovat
avatar

Tohle auto mám cca 1 rok a jsem naprosto unešen stejně jako pan Janda ...

Nepřihlášený Standa

Super. Chtěl jsem se něco.. | 31.7.2015 15:48reagovat
avatar

Super.

Chtěl jsem se něco dozvědět a je to tu buď blázen nebo eko jezdec. Chlapi, prosím dlouhodobou spotřebu a všechny styly jízdy dohromady.

Tomuhle se každej musí zasmát, protože to o ničem nevypovídá.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama