Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia 1,0 TSI, takhle tříválec zrychlí z 0 na 200 km/h

 | 129 příspěvků | 8.6.2016 Autoforum.cz
Reagovat

Nepřihlášený IMSA

Nejede to špatně, čekal js.. | 8.6.2016 13:06reagovat
avatar

Nejede to špatně, čekal jsem to horší. Ale vibrace + zvuk tříválec těžko zapřou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Born to be wild! No nekoup.. | 8.6.2016 13:16reagovat
avatar

Born to be wild! No nekoupil bych si to, nevidím důvod.

redbaron

Problémem downsizovaných b.. | 8.6.2016 13:27reagovat
avatar

Problémem downsizovaných benzínů od VW není ani to, jak fungují, ale především dlouhodobá provozní spolehlivost.

A když na to tak koukám, tak je to opět zabité převody. Trojka do 140 km/h u tohohle čajčku, to mívala bývalá 330d E46, která měla 180k / 390 Nm :-(

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shr3k

Strašné převody a hrozný z.. | 8.6.2016 13:28reagovat
avatar

Strašné převody a hrozný zvuk. Jinak by to šlo.

Nepřihlášený mnm

vrčí to ako vylágrovaná ko.. | 8.6.2016 13:32reagovat
avatar

vrčí to ako vylágrovaná kosačka..

Nepřihlášený Jakub

Nevypadá to špatně, spotře.. | 8.6.2016 13:42reagovat
avatar

Nevypadá to špatně, spotřeba bude při takové jízdě asi trochu vyšší, než udává výrobce. Ale teď ruku na srdce, Octavia sama o sobe není lehké auto a jedná se o rodinné auto, kde nebude jezdit řidič s prázdným kufrem, modelová situace - naložte do toho 3 lidi plus něco do kufru, na tachometru předpisových 50kmh a zařazená 3/4 a teď se rozjet na konci obce na 90kmh a nedejbože do kopce, plyn na podlaze spotřeba 8l. Nemluvě o tom, že bude potřeba s tím samým nákladem jet třeba na dovolenou a 10hodin jet po dálnici 140kmh těsnění pod hlavou moc nepoděkuje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

ani zadarmo, buducnosť je.. | 8.6.2016 13:44reagovat
avatar

ani zadarmo, buducnosť je tesla,vodík hybridy nie kosačky :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Problémem downsizovaných b.. | 8.6.2016 13:46reagovat
avatar

Převody jsou akorát - delší šestka aspoň sníží spotřebu a hlučnost. A motor má tah jako atmosférický dvoulitr.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Problémem downsizovaných b.. | 8.6.2016 13:51reagovat
avatar

1.0TSi jsem měl v náhradním vozidle VW Polo, kopec na 2stupeň, neuvěřitelně líné auto a ještě po 2 týdnech a 1.800km odešlo těsnění pod hlavou, super motor

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Prijde mi to jako adekvatn.. | 8.6.2016 13:54reagovat
avatar

Prijde mi to jako adekvatni nahrada za 1.2 TSI. Na dlouhe trasy a dalnici to neni. Jinak v pohode.

Nepřihlášený vilda.prvni@gmail.com

Ve Wolfsburgu vynalezli třít.. | 8.6.2016 14:10reagovat
avatar

Ve Wolfsburgu vynalezli třítaktní motor. Tak super! Vlci prostě zvládnou všechno.

Nepřihlášený _sulcik_

Reakce na: Převody jsou akorát - delší.. | 8.6.2016 14:22reagovat
avatar

Tak se zase probuď :D To co má tenhle litřík v koních, tak má atmo dvoulitr v kilovatách :D A plky o větším krouťáku si nech od cesty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mic

Reakce na: Nevypadá to špatně, spotře.. | 8.6.2016 14:24reagovat
avatar

Souhlasím s kolegou.Pokud to bude možné zkuste do auta hodit cca 250kg nákladu, což by mohl byt ekvivalent čtyřčlenné rodinky. Velmi by mě zajímalo jak se to pak chová na bězných okreskách a jaké to má zrychlení v oblasti 80-120km

Děkuji

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený belga

Reakce na: Nevypadá to špatně, spotře.. | 8.6.2016 14:44reagovat
avatar

Není to jediný motor v nabídce. Kdo potřebuje převážet větší náklad nebo permanentně jezdit delší trasy, tak si 1,0 Tsi určitě nekoupí. Tak kde je problém?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miro68

Reakce na: Souhlasím s kolegou.Pokud.. | 8.6.2016 14:55reagovat
avatar

ked porovnas pruzne zrychlenie Golf 1.0TSI a Mazda 3 2.0 88kW, tak je tam rozdiel 6 sekund v prospech Golfu. Myslim ze cca 14,5sekundy oproti 20,5sekundy. Pri zrychleni s radenim to bolo na 0,1s rovnake. 6,6 Mazda a 6,7 Golf. To je v Golfe pomaly zakladny motor a v Mazde 3 sedan top motorizacia.

Samozrejme 1.0TSI je zakladny motor. Kto chce silnejsi, ma ho mat. Je tam este 1.4TSI, 1.8TSI, alebo 2.0TSI, alebo 1.6TDI, ci 2.0TDI samozrejme v roznych variantach.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miro68

Reakce na: Tak se zase probuď :D To c.. | 8.6.2016 14:58reagovat
avatar

Mazda 2.0 ma 88kW. Teda 3kW naviac, ale o celych 6 sekund horsie pruzne zrychlenie z 80 na 120.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jakub

Reakce na: Není to jediný motor v nab.. | 8.6.2016 15:43reagovat
avatar

To je jasné, že ten motor si člověk, co potřebuje jezdit delší trasy nekoupí, ale pak nějak tato motorizace v Octavii postrádá smysl. Když chci sedan, tak počítám s tím, že mám 5 dveří a prostorný zavazadlový prostor a budu ho využívat. Pokud bych chtěl takový downsize motor, tak bych byl člověk, který nepotřebuje auto na stovky kilometrů denně ani na převážení nákladu a šel bych do modelu, co má menší hmotnost, nebo nějaké městské přibližovadlo, se kterým zaparkuju do malého místa. Tuto motorizaci bych bral asi jako příležitostný jezdec, co potřebuje semtam někoho, nebo něco převézt, ale určitě ne jako stroj na závodění, co dá 200kmh

Nepřihlášený Berka

Není to tak hrozné jak jse.. | 8.6.2016 15:56reagovat
avatar

Není to tak hrozné jak jsem očekával, berme v potaz že se jedná o základní motor a vždy má člověk na výběr několik dalších, silnějších. Nejsem v žádném případě příznivcem tříválců, takže osobně bych si takový motor nekoupil. Jen pro porovnání Kia/Hyundai nabízí z atmosférické 1,6 (čtyřválec) výkon 99 Kw

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Míra

Tohle bude auto pro obchod.. | 8.6.2016 16:26reagovat
avatar

Tohle bude auto pro obchodní příručí, nebo jak se jim říká, pro buchty co chodí z nabídkama po firmách. Prostě pro lidi co jezdí s v práci akorát s notebookem. Z obchodního hkediska asi dobrej tah, protože firmy po ncih půjdou. Ale kupte si to pak po 3-5 letech. Mrtvoly !

Doba prvních TDI s 500000km už je dávno pryč! Kupte si svářečky a vyvařujte první octávky, golfy a passaty. Ty byly nesmrtelný

Nepřihlášený Vaclav

Reakce na: ked porovnas pruzne zrychl.. | 8.6.2016 16:28reagovat
avatar

A to pruzny zrychleni probihalo jakym zpusobem? Je jasny, ze kdyz pruzne zrychluju s atmobenzinem a turbobenzinem, tak atmo musim vytocit, zatimco turbomotoru staci 2.500 otacek. 80 - 120 za 20 vterin muselo byt na 6., coz je absolutne nicnerikajici udaj. A 88 kw neni top motorizace v Mazde 3, tam je 121 kw 2.0.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Co se týká mazdy, tak ti j.. | 8.6.2016 17:07reagovat
avatar

Co se týká mazdy, tak ti jsou s atmo dvoulitrem s přímým vstřikem ve fázi kopie motoru 2,0fsi z roku 2004. Čili 12 let pozadu (obvyklá japonská zaostalost).

Takže u mazdy je potřeba deset let počkat a oni se k tomu tříválcovému tfsi taky dopracují. Nesmíte na japonce moc spěchat, oni jsou trošku pomalejší.

Jinak není nad starý atmosférický, nesmrtelný motor... má své kouzlo... jede, jede, jede a jede.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Je zajímavé, jak tady někt.. | 8.6.2016 18:31reagovat
avatar

Je zajímavé, jak tady někteří píší, že se to nehodí na dálnici... Passat 1.9 TDI 96 kW z let 2000 - 2004 měl zrychlení na sto za 10,2 s, max. rychlost 201 km/h a kombinovanou spotřebu 6l /100 km. Znám člověka, který s ním lítal po D1 běžně okolo 180 km/h.

Nepřihlášený Fanda

Reakce na: 1.0TSi jsem měl v náhradním.. | 8.6.2016 18:32reagovat
avatar

Do kopce na druhý stupeň,kdyby jste si nevymýšlel.

Nepřihlášený kaly

papierovy vykon vyzera uza.. | 8.6.2016 19:12reagovat
avatar

papierovy vykon vyzera uzasne, avsak 1. co to spravi pri zatazeni auta ? a ten zvuk motora resp. hluk od motora pri 130 a viac ... no nic moc

Nepřihlášený kolemjdoucí

Je to jako by člověk přiše.. | 8.6.2016 19:39reagovat
avatar

Je to jako by člověk přišel na premiéru do Národního v džínách, vytahaným triku a s mobilem v ruce. Jistě, oblečení je to pořád, zima mi nebude ale - prostě se to nedělá, máme nějaké zásady slušného chování. To samé je to i s touto Škodovkou - asi bude potřeba začít pranýřovat automobilku Škoda za buranství, jelikož se neumí chovat (stejně jako by se to stalo v tom divadle).

Nepřihlášený m3

Reakce na: Co se týká mazdy, tak ti j.. | 8.6.2016 19:48reagovat
avatar

:D ty mas hlave slusny gulas jestli si schopny napsat toto. to muzes taky rovnou napsat, ze evropa je pozadu desetileti oproti japonskym kei s maloobjemovyma turbomotorama z defacto z motorek..

Nepřihlášený Zdeněk

Už jí vidím na nějakém tun.. | 8.6.2016 20:00reagovat
avatar

Už jí vidím na nějakém tuningovém srazu načipovanou a na velkých kolech :D

Nepřihlášený Rrr

Reakce na: Převody jsou akorát - delší.. | 8.6.2016 20:46reagovat
avatar

No já mám atmo dvoultr od mazdy, tuhle O vyzkousim, mazda zrychluje za 8.8

Nepřihlášený Rrr

Reakce na: Co se týká mazdy, tak ti j.. | 8.6.2016 20:51reagovat
avatar

Jezis ty si pako... pochybuju ze ten motor z roku 2004 mel takovou komresi jako skyactiv, na to VW teprv prijde az s motory 1.5 ty trubko, nejdriv pristi rok pussynko

Nepřihlášený kolemjdoucí

Ještě pár takových reklam.. | 8.6.2016 20:52reagovat
avatar

Ještě pár takových reklam a bude to oblíbený motor. Nakonec si lidé zvyknou a za čas nebudou pochybovat o tom, že tříválec o objemu 1 litru ve voze téměř střední třídy, je pro ně to nejlepší. Co plánuje koncern pro vozy kompaktní třídy ? Dvouválec o objemu půl litru ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hampl Petr

Kolik toho takovej motor v.. | 8.6.2016 20:59reagovat
avatar

Kolik toho takovej motor vydrží , myslím kolik km natočí ?

Nepřihlášený Kocour

Je to jasný, tento motor b.. | 8.6.2016 21:10reagovat
avatar

Je to jasný, tento motor bude opět nej, nej, nej... Novináři se o to postarají. Tomu pevně věřím. Oni do do těch lidí /ovcí/ natlučou.

Nepřihlášený

Reakce na: Ještě pár takových reklam.. | 8.6.2016 22:58reagovat
avatar

Blbost. Octavia nepřišla do Národního na premiéru, ale do putyky třetí cenové kategorie, kde mají tříválec dávno "oblečený" všichni strejcové (Astra, Focus, 1er, 3er, Mondeo, i8, Golf, 308). Chodit mezi obejdy ve fraku se jaksi nehodí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí

Reakce na: Blbost. Octavia nepřišla d.. | 8.6.2016 23:42reagovat
avatar

Nevím jestli jste reagoval na mne, nicméně jsem tím nepopisoval stav trhu, ale popisoval jsem tou alegorií reakce lidí, se kterými jsem se o tomto autě coby novince bavil. Papírově je to dobré auto, všechna čísla ok, žádné parametry nezahanbí atd, ale přesto na to drtivá většina tázaných říká "to už je moc" (myšleno "za čárou"). Lidé to neumí dostatečně popsat, ale prostě z toho i laici cítí, že tam už není něco v pořádku. A mají pravdu, ostatně stačí chvíli sledovat otáčkoměr ve videu. Spotřeba a životnost jim dají za pravdu.

Nepřihlášený Luigy

Zvuk strašný. Jak to start.. | 9.6.2016 07:29reagovat
avatar

Zvuk strašný. Jak to startlo tak jsem myslel, že ten motor vyskočí. S motorem to házelo jak s dvacet let starým autem, co má už vylagrovane silent bloky motoru.

Není nad atmosferů.

Ten motor bych dal tak do Fabky. Jsem zvědavý co to s tím motorem udělá po pár letech.

Za chvíli bude Fabia 1.0TSI RS :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Zvuk strašný. Jak to start.. | 9.6.2016 08:10reagovat
avatar

V interiéru ten motor není prakticky slyšet. Byl by dost dobrý i jako základ pro Superb (kdysi 2.0 MPI 85kW).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Zvuk strašný. Jak to start.. | 9.6.2016 08:16reagovat
avatar

Není nad atmosféru? Jezdím jako spolujezdec s Octavií tour 1.6 MPI. Řidič na ni nadává, že chybí šestka - vytočený motor je hlučný, má vysokou spotřebu. Navíc na volnoběh se klepe jako ratlík. Věřte, že 1.0 EB od Fordu je lepší po všech stránkách. Ty ódy na atmosféry jsou jenom hloupé hospodské řeči.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

Reakce na: Co se týká mazdy, tak ti j.. | 9.6.2016 08:20reagovat
avatar

ty máš s těma japoncema fakt těžkej problém koncernovej pepíku..

Nepřihlášený Jiří

Reakce na: Mazda 2.0 ma 88kW. Teda 3k.. | 9.6.2016 09:07reagovat
avatar

Ono se totiž musí umět přeřadit, ale to dost lidí nechápe ;)

Nepřihlášený Jiří

Reakce na: Není nad atmosféru? Jezdím.. | 9.6.2016 09:10reagovat
avatar

Tak si nesmí koupit 1.6 Mpi s krátkym 5ti kvaltem. Za to ten motor nemůže. Ale pokavaď tě nezajímá řízení, tak to stejně nepochopíš (proto nejspíš sedíš jako spolujezdec).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Tak si nesmí koupit 1.6 Mp.. | 9.6.2016 09:30reagovat
avatar

Co nemám pochopit? Třeba srovnatelný motor je 1.2 TSI 66 kw a tomu stačí 3 tisíce otáček při 130 km/h...

Nepřihlášený k22

Z 0-100 za cca 12s je doce.. | 9.6.2016 10:11reagovat
avatar

Z 0-100 za cca 12s je docela slabota (rychloměr škůdek proměřuje ve 100km/h o 8%...každá slušná atmoška mu natrhne výfuk.

Nepřihlášený m3

Reakce na: Není nad atmosféru? Jezdím.. | 9.6.2016 10:30reagovat
avatar

ale jde o to srovnavat pouze motor a ne cele auto!! hmotnost, prevody, vek... to dela rozdil. a pak druha vec, nejde o to, jak si clovek mysli, ze to jede, ale jak to opravdu jede.. porad vidam borce ve starych pd tdi, kteri si mysli, jakou nemaji strelu, ale pritom to ve skutecnosti podle stopek jede jak s hnojem.. uz to konecne pochopte..

Nepřihlášený Fanda

On problém je jinde.Automo.. | 9.6.2016 10:34reagovat
avatar

On problém je jinde.Automobilky dnes nemůžou dělat motory,které by chtěli,ale musí dělat motory,které byť pouze papírově plní normy nařízené politiky.Dnes již má oturbený tříválec kde kdo a třeba 1.0 motor od fordu naznačuje,že by to mohlo fungovat.Otázka je ,kdo od toho co požaduje.Pokud někdo plánuje vysoké nájezdy musí koupit třeba 1.4 Tsi.Zároveň se i jistě najdou uživatelé,kterým motor 1.0 Tsi bude stačit.Vzpomeňme si na parametry 1,4 59 kw v Octavii.

Nepřihlášený j

Reakce na: Není nad atmosféru? Jezdím.. | 9.6.2016 10:57reagovat
avatar

Tak to teda nemuzu moc souhlasit. Taky jezdim s OI Tour 1.6 a motor se rozhodne jako ratlik neklepe. Spotreba se da pri rozumnem stylu jizdy drzet uplne v pohode kolem 6-7 litru, kdyz se clovek snazi a neni moc husty provoz, da se i pod 6, na klobouka jsem se parkrat dostal i kolem 5, ale to uz jsem si vylozene hral. Ze ten motor zere, kdyz je vytoceny, tak to se jaksi neni cemu divit. Zadna raketa to neni a sestku by to bezesporu sneslo, ale v te dobe a kategorii aut to jaksi jeste nebyvalo zvykem. Jako nejpodstatnejsi nevyhodu toho motoru spis vidim elektronicky plyn, ktery ma casto znatelne prodlevy, dost pravdepodobne v kombinaci s udusenim kvuli emisim :-/.

Nepřihlášený j

Myslim, ze trivalec uz tak.. | 9.6.2016 11:01reagovat
avatar

Myslim, ze trivalec uz tak nejak z podstaty je spatne; otazkou je, jestli je spatne dolovat dany vykon z litroveho objemu a jestli to musi nutne mit negativni vliv na zivotnost. Osobne si myslim, ze ne nutne, pokud bude motor vhodne navrzeny, pouzity odpovidajici materialy a, a to asi predevsim, pevne intervaly vymeny oleje, zadne longlife hlouposti. Pak si myslim, ze by i ty downsizovane motory nemusely byt spatne (znova podotykam, NE trivalce) a mohly by snad i neco vydrzet (predstavoval bych si bez vetsiho servisniho zasahu aspon 250-300 kkm, idealne vic). Ovsem jaka bude realita....

A propos, mila redakce, take by me velmi zajimal ten dlouhodoby redakcni test Rapidu, jak je na tom predevsim motor po delsim najezdu. Bude o tom vyhledove nejaky clanek? Predem dekuju :).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: A to pruzny zrychleni prob.. | 9.6.2016 11:14reagovat
avatar

Praveze je to velmi zaujimavy udaj dokazujuci, ze auto pohanaju Nm a nie kW :) Naco mi je 88 kW /6000 rpm, ked v tomto pasme sa pohybujem 1% casu vlastnenia auta ? Zaujimavejsi udaj je, kolko kw ma v beznom rezime - to znamena v rozmedzi 2000 - 3000 otacok. A prave tuto atmosfera za turbom s polovicnym objemom NESTIHA. Dam priklad - Focus II 2.0i dava v 2500 otackach cca 175 Nm, ale litrovy trojhrnec tejto Octafky ma podla grafov az 200 Nm. Ktore auto pojde lepsie v tychto otackach ? Spravna odpoved je Octafka (co ako zaryty antikoncernista hovorim krajne nerad). Ano, na Focuse mozem podradit. No najvyssi krutiak dvojlitroveho Duratecu je iba 185 Nm, tento novy trojhrnec dava este o 15 viac. Inymi slovami - je po vsetkych srankach minimalne porovnatelny s dvojnasobne vacsou atmosferou, straca az tam, kde sa bezne nejazdi - cize nad 4000 otacok. Kam som ale s Focusom musel casto, ked som chcel drzat krok s napr. 1.2TSI, ci 125 HP litrovym Ecoboostom v o generaciu novsom Focuse. Prave o tomto je downsizing so vsetkymi svojimi vyhodami, aj nevyhodami. Dvojlitrova atmosfera ma velku spotrebu stale, downsizovany motor iba pod plnou zatazou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený m3

Reakce na: Myslim, ze trivalec uz tak.. | 9.6.2016 11:14reagovat
avatar

:D presne, dlouhodoby test rapidu aka. prince z nordschleife nebo jak ho nazvali?? hahaha.. to by me taky zajimalo jak tento ridicsky skvost dopadl.. nebo to byl ten chiply z fabriky tak na 140 koniku dle dnamiky, uz nevim.. to uz jsou tak tri roky ne??

Nepřihlášený m3

Reakce na: Praveze je to velmi zaujim.. | 9.6.2016 11:29reagovat
avatar

tak jeste jednou, problem jsou prevody, atmosfera musi byt zprevdovana jinak nez turbo.. pak je treba porovnavat moment na kolech na jednotlive prevody, a to uz je pak zase jina pisnicka. a to ze vetsina slabsich motoru ma totalne k nicemu prevody uz neni ale zase vina motoru. jinak, ja ale vzdycky tvrdim, ze turbo motor je nutne srovnavat s atmo o minimalne 50-100% vetsiho objemu.

problem maximalniho vykonu je ale trochu jiny rekl bych. potrebujes ho sice minimalne, ale je to to nejdulezitejsi, kdyz potrebujes opravdu razantne zrychlit - pripojeni na dalici, predjet nebo tak neco, tak i to turbo musis dostat do oblasti nejvysiho vykonu a tam ty male turba prave docela znacne umiraji. v nizkych otackach je ti kroutak skoro k nicemu, protoze tam se nezrychluje, vlasnte jen udrzuje rychlost..

sam jsem z toho byl pomerne zklamany jinak z vyborne fiesty st. presedl jsem do ni z tehdejsiho clia rs. ten motor se dole opravdu chova jako sestivalec, sice ma lag, ale jinak dobry, ale po trochu delsi projizdce, kdy jsem to zacal zdimat na max se prave ve srovnani s tim cliem dostalo nakonec spis zklamani, protoze ten motor od asi 4000 uz jenom umira, opravdu podobne jako diesly.. a je to takovy tupy pocit toho postupne slabnoucihu tlaku do zad, rozhodne ne radost nebo zabava. takze za me nakonec nee..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: tak jeste jednou, problem.. | 9.6.2016 11:55reagovat
avatar

Plne suhlasim s tymi prevodmi. Vsetky nove auta s atmosferickymi motormi maju tak natiahnute prevody, ze najvyssi je pouzitelny leda tak na udrziavanie rychlosti a aj to za bezvetria. Hlavne ale je, ze to toci 2000 otacok pri 90-tke a teda aj produkuje najmenej CO2. Pritom v reale sa s tym v dnesnej hustej premavke takto jazdit neda, vo vysledku kazde predbiehanie znamena podradit 2 2 aj 3 stupne dole a tocit do zblbu.

Ad umieranie turbomotora :

Samozrejme, ze ho citit. Pretoze vdaka turbu je krivka vykonu podstatne plochsia, ako na atmosfere, turbomotor ma uz v 2000 otackach krutiaku podstatne viac, ako rovnako vykonna atmosfera. A ked v maximalnych otackach maju vykon rovnaky, tak v nich musia mat rovnaky aj krutiak, co automaticky navodzuje, ze prevysenie krivky krutiaku je daleko vacsie v pripade turbomotora, ako atmosfery. Tym je aj pocit jeho umierania daleko intenzivnejsi, ako v pripade atmosfery a co je podstatne, obvykle prichadza podstatne skor - cim mensi objem, tym skorsi zaciatok poklesu. Proste fyzika a previazanost krutiaku a vykonu nepusti. Mk=P/(2*pi*n) je jasne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený joe

Však Vy si to koupíte luli.. | 9.6.2016 12:03reagovat
avatar

Však Vy si to koupíte lulini, už Vám ani nevadí náprava ala lešeňovka, kurtny na salónech, podvody u dieselů, tenhle motorek do stěračů Vám taky nacpeme do mysli, a to tak že na něj budete pyšní....

Váš vw, pardon - Vaše škoda...... :-)

Nepřihlášený V12

Reakce na: Plne suhlasim s tymi prevo.. | 9.6.2016 12:05reagovat
avatar

Este pridam priklady :

Volvo T5 montovany do Mondea Mk.IV - patvalec, objem 2.5 litra, maximalny vykon 162 kW pri 5000 otackach, maximalny krutiak od 2000 do 4800 otacok, maximalne otacky 6300. Ked to porovnam s 1.0TSI 85 kW, je zrejme, ze tento trojhrnec ma maximum krutiaku v rozmedzi od 2000 do 3500 otacok, maximum vykonu je v 6000 otackach, obmedzovac v 6500. Prave fakt, ze krivka krutiaku zacne klesat chlp za polovicou vyuzitelnych otacok, sposobuje rychlo nastupujuci pocit umierania. Presne rovnaky pocit umierania bol aj v pripade starych 8 ventilovych atmosfer. Potom prisli 16V motory, tie zacali umierat obvykle po 4000 rpm, prechod na variabilne 16V rozvody posunul oblast zaciatku vyrazneho poklesu Mk niekde k 5000 az 5500 rpm.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ACE

tááák 200 a brzdit, už jsm.. | 9.6.2016 13:28reagovat
avatar

tááák 200 a brzdit, už jsme v Brně :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Není nad atmosféru? Jezdím.. | 9.6.2016 14:11reagovat
avatar

existují i atmosféry jiných automobilek,... a ty jsou ok, VW je Šunt!

Nepřihlášený bubulak

Reakce na: V interiéru ten motor není.. | 9.6.2016 15:39reagovat
avatar

Jo jasně, i jako motorizace "cena od" do Veyrona, ne? Na tom videu ten motor působí jako rozzuřená sekačka na trávu, jeho papírové parametry mě opravdu nezajímají.

Nepřihlášený bubulak

Reakce na: Není nad atmosféru? Jezdím.. | 9.6.2016 15:42reagovat
avatar

Jo, jenže atmosféra 1,6 MPI je opravdu obstarožní. Do auta typu Octavie patří 1,4 TSi 110 kW. To je zlatá střední a důstojná motorizace. Na dlouhé přelety 1,8 TSi. Jenže všechno je to otázka ceny, ty lepší motory v Octaviích stojí takové prachy, že se často vyplatí střední třída u jiné značky.

Nepřihlášený Twan

Jojo, táhne vodspodu, neže.. | 9.6.2016 15:54reagovat
avatar

Jojo, táhne vodspodu, nežere, jen dolejváš benzín, olej měníš turba, těsnění pod hlavou, rozvody a převodovky..prostě motor pro fajnšmekry.

Nepřihlášený Max

Počkám si, čo to dokáže na.. | 9.6.2016 17:46reagovat
avatar

Počkám si, čo to dokáže na Nordschleiffe :D

Nepřihlášený Sina

No já mám japonskou atmosf.. | 9.6.2016 18:27reagovat
avatar

No já mám japonskou atmosféru s nepřímým vstřikem benzínu a samozřejmě bez Turba. Letos musím nějak našetřit na Swift Sport, protože ten od příštího roku přijde o držák motor 1,6 bez turba a přímého vstřikování paliva. Za chvíli se takové motory už koupí jen v bazaru :(. Už i japonci jdou cestou kurvítek a papírového snížení CO2.

Nepřihlášený honza

Ani slovo jak je ten motor.. | 9.6.2016 18:47reagovat
avatar

Ani slovo jak je ten motor žíznivý ! 11L /100km není problém.

Jak to dělají ing. od Mazdy Bez Turba Atmosféra a emise plní ?

Litrový motor . To bude motorizace pro někoho kdo chce mít Octavii Jezdí pořád sám, bez nákladu a většinu nájezdu kilometrů si odjezdí po městě .Litrový motor je velmi citlivý na jízdní styl a když přidáte pár pasažéru a náklad Bude to velká žíznivka.

Proč nejít jinou cestou ?

Jako příklad bych dal jeden motor od Hondy Na papíře nic moc (kilowattů), ale v reálu má motor vysokoký krouták a táhne odspoda. Výkon se dá dohnat větším krouťákem. Motor nemusíte vytáčet protože to nepotřebujete má dostatečný výkon od spoda a to se projevuje na solidní spotřebě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ACE

Reakce na: ked porovnas pruzne zrychl.. | 9.6.2016 20:01reagovat
avatar

Odkud jsi čerpal info. rád bych se na to podíval.

Nepřihlášený pedroo

Jen motoristické hovado bu.. | 9.6.2016 20:19reagovat
avatar

Jen motoristické hovado bude z tohoto motoru od automobilky s Kohoutí hlavou ve znaku nadšen bo z testu již jinde uveřejnili spotřebu 9l při využití na 75% tak k čemu to je? debilové z unie! papírově píšou 5,4..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

ani zadarmo děkuji nechci... | 9.6.2016 22:05reagovat
avatar

ani zadarmo děkuji nechci...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Ani slovo jak je ten motor.. | 10.6.2016 07:05reagovat
avatar

"To bude motorizace pro někoho kdo chce mít Octavii Jezdí pořád sám, bez nákladu a většinu nájezdu kilometrů si odjezdí po městě."

Jak jste stvořil takovou pitomost? Proč by měl 1.0 TSI problém mimo město a na dálnicích? Vy jste ten článek ani nečetl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: ani zadarmo děkuji nechci... | 10.6.2016 07:06reagovat
avatar

A co byste chtěl?

Nepřihlášený miro68

Reakce na: 1.0TSi jsem měl v náhradním.. | 10.6.2016 08:39reagovat
avatar

ale skokansky mostik nie je normalna komunikacia tak preco si sa tam trepal

Nepřihlášený Rikošet

Limit na dálnici je 130 km.. | 10.6.2016 10:18reagovat
avatar

Limit na dálnici je 130 km / h a jedete 200 km / h?

Nepřihlášený Patt

Reakce na: Nejede to špatně, čekal js.. | 10.6.2016 11:15reagovat
avatar

Takže pokud toto "nejede špatně", tak jak jede můj 16 let starý, 66kW turbodiesel (nečipovaný s 250 000 nájezdem) když udělá z 0 na 100km/h za stejných 12s. Na nový motor je to hoodně slabý čajíček. Prostě nový šunt.... co víc na to říct a to má prí 85kW !!!! Ha ha ha ....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Robin

Reakce na: Převody jsou akorát - delší.. | 10.6.2016 12:29reagovat
avatar

kolik těch vodíkových a elektrických aut máš doma ty žalude?

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Takže pokud toto "nejede šp.. | 10.6.2016 13:08reagovat
avatar

Zrychlení na 100 km/h je za 10,0 sekund. Trhnul by ten váš TDI s přehledem. Ale - jste vůbec střízlivý? Podle závěru příspěvku to vypadá, že ne.

Nepřihlášený Marko

Reakce na: ani zadarmo, buducnosť je.. | 10.6.2016 15:26reagovat
avatar

Tesla je len trapna bublina pre pozerov...

Nepřihlášený honza

Reakce na: "To bude motorizace pro něk.. | 10.6.2016 15:46reagovat
avatar

Kupovat to Do firmy kde zaměstnanci najezdí spoustu kilometrů nesmysl . Vysoké náklady na palivo a údržbu . Ten motor nebude držák Malo objemové motory

Jsou pro řidiče co najezdí menší porci kilometrů převážně po městě Občas to proženou po dálnici .

Nepřihlášený jikra

na stovku za dvanact sekun.. | 10.6.2016 16:27reagovat
avatar

na stovku za dvanact sekund na tacho 203 real jE 195 MINUTU Aasi sest vterin. Boze to je fakt kosmicka rychlost. A dveste gps to ani nejede.

Nepřihlášený jirka

Reakce na: Tak se zase probuď :D To c.. | 10.6.2016 16:35reagovat
avatar

priklad dvoulitr atmo motor dvacet let stary 147 koni spotreba se phybuje 7.5 az osm litru. Valce potazeny molybdenem pro dvojnasobnou vydrz a ten motor mohu zdimat hodiny a nevadi mu to.

Nepřihlášený Jarda

TSI je záruka problémů...z.. | 11.6.2016 00:20reagovat
avatar

TSI je záruka problémů...zlatý TDI !

U našeho 1.4 TSI se rozvody a řetěz měnily u 7,5 letého VW s nájezdem 85 tis km už dvakrát !!!

Taky odešlo turbo a pailvové čerpadlo.

Vše po záruce..cena oprav přes 80 tisíc!

TENTO LITŘÍK BUDE JEŠTĚ HORŠÍ.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jikra

Reakce na: Jen motoristické hovado bu.. | 11.6.2016 09:13reagovat
avatar

rok 1998 honda civic 1.5 atmo vtec 115 koni hodne jsem s tim najezdil spotreba do prace 5.1 dalky 6 neco a kdyz se slapalo na dalnici 7 jsem neprelezl

Cocta po 20 letech litrovy motor Turbo nahrazuje pcca půl litru atmo takze srovnani je na miste. Na tom japonci nase rodina hrave najela pres půl mega km a cocta bude zizniva normalne uz to vidim pres sest a s plnou bagazi dalnice rychle tempo bych se nedivil i patnact. turbo holt chce nakrmit. Lepsi je dobra atmosfera ktera bude mit nizsi provozni naklady motor vydrzi mnohem vic atd atd. Jenze pepikum s kolbenky z vesnice se to nevysvetli.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jirka

Reakce na: TSI je záruka problémů...z.. | 11.6.2016 09:16reagovat
avatar

a ted promitnete cenu oprav kolik by za to bylo paliva a zjistite dobra klasicka poctiva benzinova atmosfera je na tom lepe s provoznimi naklady na sto km nebot cena opravy odpovida dvoulitrove spotrebe paliva na sto km takze fakt jste jezdil usporne ze. Ve skutecnosti o dva litry vic nez jste tankoval. To je treba taky zapocitat. Takze za dalsich osmdesat tis km si to zopakujete.

Nepřihlášený Dobrman

Tak normální člověk to aut.. | 11.6.2016 10:25reagovat
avatar

Tak normální člověk to auto nebude užívat tak, jak ukazují spoty. U normálního člověka bude motor vytáčen někdy krátkodobě tak max. do 4 tis. ot. Normální člověk, příznivec této motorizace je šetřílek, který opravdu šetří s tlakem na pedál planu. Takže se předpokládá i slušná kilometrová životnost tohoto agregátu. Ten tříválcový litr není žádná zvláštnost, protože u jiných automobilek už boduje ve výkonnějších verzích.

Nepřihlášený Iceman

Reakce na: tááák 200 a brzdit, už jsm.. | 11.6.2016 10:51reagovat
avatar

tak 16V urcite po 4000rpm nezomieraju ... mam dva kusky 1.6 16V, prave po tych 4000 sa este len rozbiehaju ... vtedy vlastne ten motor ide najlepsie od tych 4-5000 krasne taha do 7-7500

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Převody jsou akorát - delší.. | 11.6.2016 12:27reagovat
avatar

Motor má tah jako atmosférický dvoulitr ? :-DDD

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Co se týká mazdy, tak ti j.. | 11.6.2016 12:34reagovat
avatar

Tak jsi dobrej koncernovej mindrák...až evropani dokážou vyrobit atmosféru dvoulitr jaký má Mazda, dvacet let v nabídce, vydrží statisíce kilometrů a nebude žrát olej tak si stříkneš blahem do textilu :-)

Nepřihlášený Fanda

Reakce na: rok 1998 honda civic 1.5 a.. | 11.6.2016 12:55reagovat
avatar

Ono nejde srovnávat staré motory plnicí nějaké euro 3 a motory plnicí euro 5 nebo šest.On když se nemůže motor pořádně nadechnou a vydechnout,tak je daleko větší problém dostat z něj výkon a zároveň udržet dobrou spotřebu.Napříkald osvědčený motor od forda 1.6 74 kw přechodem na euro 5 také ztratil část své hbitosti.

Nepřihlášený Nommo

Reakce na: TSI je záruka problémů...z.. | 11.6.2016 13:33reagovat
avatar

Rozvody se mají měnit po 5 letech nepletu-li se.

Nehonit studené, Turbo nechávat dochladit. Nevím...

Já bych Turbomotor nechtěl, pokud to nebude 2 litry a výše a 200 koní a výše... :) Ale když na to koukám, na tu spotřebu, tak 1,8 20V jezdí kolem 8 též a po dálnici 130 - 160 jsem Praha a zpět na 7,4... Proto tyhle prcci nepatří na dálnici. Jinak do CitiGo RS, proč ne? :)

Nepřihlášený marwyn

Mně to přijde předimenzova.. | 11.6.2016 14:29reagovat
avatar

Mně to přijde předimenzovaný. Počkám si na nějakej offroad s půllitrem, ideálně dvouválec.

Nepřihlášený Viktor

A aku to ma spotrebu? 2/3.. | 11.6.2016 15:02reagovat
avatar

A aku to ma spotrebu? 2/3 litre na 1000km? Myslim olej :D:D

Nepřihlášený kolonie

Reakce na: Co se týká mazdy, tak ti j.. | 11.6.2016 16:10reagovat
avatar

Co to meleš ty vole? Mazda měla v roce 2005 přímovstřikový benzín 2.3 DISI Turbo, tak netřep hlouposti. Co měl tenkrát VW?

Nepřihlášený Autoforum je odpad

To vypadá, že za chvilku t.. | 11.6.2016 16:10reagovat
avatar

To vypadá, že za chvilku tam dají i motor ze sekačky. Jen aby prasata tj. řidiči oktávek neohrožovali ostatní na silnicích.

Nepřihlášený kolemjdoucí

Koukám, že nějakej ubožák.. | 11.6.2016 16:19reagovat
avatar

Koukám, že nějakej ubožák tu ani není schopnej používat unikátní nick (a nebo spíš ochotnej, pak se blbě manipuluje, že).

Nepřihlášený Lukáš

A vydrž takového posraného.. | 11.6.2016 18:24reagovat
avatar

A vydrž takového posraného třivalce když ho jednou uhoníte nedej bože na 200 km/h je 1 rok max.

Nepřihlášený Richard

Podle reakcí všech, kteří.. | 11.6.2016 19:37reagovat
avatar

Podle reakcí všech, kteří se tady navážejí do motorů TSI, soudím, že jezdí minimálně v autech s třílitrem a s nájezdem aspoň 50tis za rok!!! Já mám najeto s Octavií 3 1,2TSI, 77kW cca 160tis km za necelé tři roky bez jediného problému s motorem. A to to auto absolutně nešetřím. Tříválec od Fordu sbírá poslední roky ceny za nej motor roku, takže ani Škoda nebude hold nebude vyjímkou. Tragedii bych z toho rozhodně nedělal.

Nepřihlášený Hellebrand

A co tak ukázat okamžitou.. | 12.6.2016 06:39reagovat
avatar

A co tak ukázat okamžitou spotřebu. To by bylo pokoukáníčko.

Nepřihlášený erik marecek

Tak moc se mi to libi, ze.. | 12.6.2016 09:07reagovat
avatar

Tak moc se mi to libi, ze to vymenim za svoji 2.4, ktera mi jezdi za 6 litru. Boze...

Nepřihlášený mikesh

Reakce na: Takže pokud toto "nejede šp.. | 12.6.2016 10:52reagovat
avatar

Octavie 1 tdi 66kw mela zrychlení na 100 za 13.7s, tobě by ujel i Citigo :-)

Nepřihlášený mikesh

Reakce na: Nevypadá to špatně, spotře.. | 12.6.2016 10:59reagovat
avatar

No rozhodne to z tech 50 zrychlí lip než nějaka atmosfera.

Proc by mělo něco byt s tesnenim? Máš to něčim podložene nebo jen tak plácáš?

Nepřihlášený V

Reakce na: Co se týká mazdy, tak ti j.. | 12.6.2016 14:25reagovat
avatar

Ty si expert na teplú vodu ? japonci zaostali-ešte že ten tvoj Fsi koncern odkúpil od Mitsubishi ty Einstein ?????

Nepřihlášený axa

nič proti octavie , ale ti.. | 12.6.2016 21:19reagovat
avatar

nič proti octavie , ale tie malé motory nemajú zmysel a ak nasadne štvorčlenná rodina s batožinou a ide sa na hory tak amen tma , výdrž týchto motorov nulová v podstate koncern má len reklamu a nie spoˇahlivosť

Nepřihlášený honza

Dobrá spotřeba i s vyšším.. | 12.6.2016 22:56reagovat
avatar

Dobrá spotřeba i s vyšším obsahem u tříválcového motoru

BMW 216d Active Tourer - skutečná spotřeba

http://www.usporne.info/1364-bmw-216d-active-toure r-skutecna-spotreba/

Nepřihlášený j

Mne porad vrta hlavou, pro.. | 13.6.2016 09:58reagovat
avatar

Mne porad vrta hlavou, proc vsichni neustale tvrdi, ze pouhym zmensenim objemu bude mit motor (pri +- stejnem vykonu) nizsi zivotnost. Pri snizeni poctu valcu ze 4 na 3 by teoreticky mohl mit neco jako 3/4 zivotnosti toho puvodniho, ale co se tyka samotneho snizeni objemu, pokud zachovam stejne kvalitni materialy a jizdni rezim, tak mi neni porad jasne, proc by to nutne melo vadit. Nechci se nejak moc zastavat downsizingu, ale prijde mi, ze casto jsou tyhle vytky neopravnene. Problemy prvnich generaci TSI jsou podle me jineho charakteru (spatny navrh, nekvalitni materialy)...

Jinak opet pekny clanek, uz jsem dlouho na neco od pana Jandy cekal. A pane Jando (pokud tady ty diskuze ctete Vy nebo Vasi kolegove), zvedave cekam, kdy napisete neco k tomu dlouhodobemu testu Rapidu, pokud z toho tedy neseslo :-), hlavne by me zajimala zivotnost toho motoru. Tesim se na Vase postrehy, predem diky!

Nepřihlášený Martin

pokrok se nezapře... po Oc.. | 14.6.2016 20:35reagovat
avatar

pokrok se nezapře... po Octavii zákonitě musí přijít 1000MB... takže bych byl pro přejmenování

Nepřihlášený Mk

Na papíře zdá se úspěšný p.. | 16.6.2016 04:48reagovat
avatar

Na papíře zdá se úspěšný produkt.

Realita?

Hlučné, vybrující, kouří to, žere to benzín a žere to olej.

Spotřeba větší než deklarovaná?

K čemu je dobré, že to jede 200km/h?

Nepřihlášený vpcz

45 sekund 130->200, opravd.. | 21.6.2016 15:13reagovat
avatar

45 sekund 130->200, opravdu impresivní zrychlení. To i můj starý espace to dá 3x rychleji...

Nepřihlášený Radim

Reakce na: 1.0TSi jsem měl v náhradním.. | 22.6.2016 07:57reagovat
avatar

Nebyla lenost auta způsobena spíše tím, že ve VW Polo není 1.0TSI 85kW, ale obyčejný atmosférický 1.0 55kW?

Nepřihlášený Hanz

Reakce na: Není to tak hrozné jak jse.. | 22.6.2016 08:44reagovat
avatar

Kurňa, jak to ta Honda už před více než 20 lety dělala, že z 1.6 atmosféry dostala 118kw? .. (B16A) ... a dnešní Hnujdaj 1.6ky mají jen tak málo .... :))) a teď k věci, downsizing bych dokázal pochopit, pokud by to bylo něco jako 2litrová turbo (kompresorová) v6 na místo 3 litrové atmo v6... Ale ubrat 1 válec ze 4 válce, nadopovat to větším tlakem turba (jak jinak by bylo možné dostat ten výkon že) a natlačit to do ochcáfky, to chce fakt odvahu ... Všechno tohle je na ukor životnosti ... Tenhle motor jen stěží vydrží to co 2litrová atmosféra.... nemám na tohle už slov, tímhle tempem za chvíli budeme mít 0,6 dvouválce do V, se 2ma turby a 150kw ....

Nepřihlášený

Reakce na: tak jeste jednou, problem.. | 22.6.2016 22:45reagovat
avatar

probuch chlapce, coto placas? Vykon v kw je jen vypocet- otacky versus tocivy moment. tzn nejvyssi vysledek vypoctu, ktera se temer nevyuziva- snad jen u motorek se da vyuzit- a to jeste k tomu na okruhu pri zavodech. jinak je samozrejme nejdulezitejsi tocivy moment- sila motoru pri beznych otackach....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: tak jeste jednou, problem.. | 24.6.2016 12:55reagovat
avatar

Tak to je naprostý blábol. Nepotřebuješ pro předjetí nejvyšší výkon! potřebuješ největší rozdíl výkonu... A v tom je kouzlo foukaných motorů, že díky velké síle v nízkých otáčkách mají dynamiku k dispozici prakticky ihned, zatímco čím vysokootáčkovější atmosféra, tím větší máš jistotu, že v provozních nízkých otáčkách, nemáš nárust prakticky žádný a musíš podřazovat, a podřazovat a točit a točit..... Jinej jízdní styl.... pro 50-190kmh je vysokotáčkové atmo naprosto ideální, ale pro akceleraci 50-80kmh pro předjetí auta odvedou práci i mnohem menší a slabší foukačky.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: probuch chlapce, coto plac.. | 24.6.2016 12:56reagovat
avatar

max výkon se používá pro navržení finálního převodu, stanovení maximální rychlosti..... a pak pro diskuze v hospodě... :-)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše