Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Vision E. Co všechno říká o budoucnosti českých aut?
31.8.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vision E je další designově odvážný koncept Škody. Její blízkou budoucnost opravdu naznačuje, ale trochu jinak, než jsme si dosud mysleli.
Přehled kapitol
Jen tři roky do výroby a co to pro design znamená?
Když jsem se v úvodu tohoto pojednání rozepsal, že Vision E není Kodiaq GT, ale k jinému sériovému vozu může mít blíže, než bychom si možná uvědomovali, vedla mě k tomu ještě jedna vedlejší úvaha, která snad stojí za zmínku.
Pokud zvážíme, že první elektromobil má být představen už za tři roky a obvyklý vývoj vozu trvá přibližně pět až šest let, mělo by to znamenat, že Škoda má design svého auta postaveného na téměř dokončené platformě MEB víceméně hotový a dnes piluje už jen maličkosti.
Samozřejmě se můžu mýlit, mladoboleslavská automobilka chytře fabuluje, aby zmátla konkurenci, vyzkoušela si i něco jiného než jen ryze praktický model a ve výsledku v roce 2020 vyrukuje s dalším relativně konzervativním produkčním autem, které budete muset místo tankování akorát připojovat k zásuvce.
Nějak mám ale problém takovému scénáři uvěřit a to zejména s ohledem na loňskou Škodu Vision S, která po brzké premiéře produkčního SUV Kodiaq ukázala, že byla více než jen obyčejným stylistickým cvičením ve slepé uličce. Naopak plnohodnotným způsobem rozkrývala, jak bude velký crossover vypadat a dost možná nám to samé sděluje i Vision E.
Tvary pseudo-kupé přitom nejsou překážkou. Kodiaq GT míří v první řadě do „nenasytné“ Číny, která kvůli značnému smogu v obrovských městských konglomeracích elektromobily nejen uvítá, ale už dnes je masivním způsobem dotuje. Výrobně dražší a luxusněji působící elektromobil, který by zde model GT podpořil a postupem času ho možná i nahradil, by proto mohl být pomyslnou trefou do černého, které by Škodě pomohla i v Evropě...
Kompletní fotogalerie (47 foto)
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před 2 hodinami - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 5 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva