Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu

(+ video) Usednout za volant unikátního konceptu nového SUV Škody bylo zajímavé, zajímavější ale bylo dozvědět se řadu detailů k jeho sériové verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu

10.4.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Usednout za volant unikátního konceptu nového SUV Škody bylo zajímavé, zajímavější ale bylo dozvědět se řadu detailů k jeho sériové verzi.

Technikou nepřekvapí, nemůže

Vision S jako koncept technicky zajímavý je, neboť skýtá pohon dosud u koncernu VW nevídaný. Je to sice plug-in hybrid jako třeba Volkswageny GTE, jenže ty nedovolují zástavbu pohonu všech kol - tam kde by bylo třeba umístit kardan a spol., mají akumulátory.

Škoda si tedy pohon pro Vision S postavila sama a spojuje celkem tři motory - vedle spalovacího jsou tu hned dva elektromotory, jeden v převodovce a druhý vzadu. Jde tedy o „elektrickou čtyřkolku”, vůz dovolující připojitelný pohon všech kol bez kardanu. Nic takového Volkswagen dnes ke koupi nenabízí, Škoda by to ale nabídla ráda - Vision S nemá po technické stránce zůstat jen výstřelem do prázdna. Zatím je ale jisté jen to, že Kodiaq nebude první hybrid s prostřelenou slepicí ve znaku (bude jím Superb) a naopak není jisté, zda nějaký hybridní pohon velké SUV potká. Spekulovat tedy o tom, kdy by se mohla hybridní čtyřkolka ve Škodě objevit, je v tuto chvíli nemístné - nestane se to minimálně několik let.

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 25 - Skoda Vision S test jizda 11Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 26 - Skoda Vision S test jizda 12Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 27 - Skoda Vision S test jizda 16

Jak je po technické stránce specifický koncept, tak nespecifická bude sériová verze. Kodiaq stane na středně dlouhé verzi platformy MQB s rozvorem náprav okolo 2 700 mm. Má být delší než u dnešního Tiguanu (2 681 mm), ale zároveň menší než u Vision S (2 790 mm). Totožný by měl být s prodlouženým Tiguanem XL, ale ten nám v tomto směru odpověď nedá - zatím též neexistuje.

Motory zastanou benzinové jednotky 1,4 TSI a 2,0 TSI s diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Čekejme benzinové výkony od 125 do 220 koní, naftové od 110 do 190. Pohon předních kol bude standardem u slabších motorů, připojitelná čtyřkolka pak bude k dispozici za příplatek nebo jako standard u nejvýkonnějších provedení. A velmi podobná slova lze říci o manuálních a automatických převodovkách, tady opravdu není co vymýšlet.

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 28 - Skoda Vision S test jizda 19Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 29 - Skoda Vision S test jizda 20Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 30 - Skoda Vision S test jizda 21

Bude Kodiaq dobré auto? A kolik bude stát?

Jak jste už jistě pochopili, tento článek je více než testem představením toho, co teprve bude a o čem se zatím tolik neví. Pokusil jsem se zjistit maximum a až na pár detailů, u kterých je to výslovně uvedeno, nejde nikdy o spekulace, ale o informace od tvůrců samotného auta. Výsledný obrázek si prosím vykreslete ve svých myslích, více indicií vám v tuto chvíli dát nemohu.

Otázkou pochopitelně je: bude Kodiaq dobré auto? Odpověď neznám a podle jízdy s konceptem ji odhadovat nehodlám, podle jiných vodítek si to ale troufnu. Manažerem projektu Kodiaqu je Jiří Dytrych, jehož předchozí štací byl model Rapid. Ten možná není vrcholem toho, co v Boleslavi umí, možná už ale víte, že jsem jej měl a mám v oblibě - je to auto velmi pečlivě ušité na míru určité klientely a v rámci myslitelné konkurence je v mých očích jednoznačně nejlepší. A protože mám tendenci vidět za věcmi především lidi dávající jim ideje i konkrétní realizaci, věřím tomu, že schopní lidé nedělají neschopná auta. Kdybych si v tuto chvíli měl na něco vsadit, víte, kam budou mířit mé žetony.

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 31 - Skoda Vision S test jizda 24Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 32 - Skoda Vision S test jizda 30Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 33 - Skoda Vision S test jizda 26

Zajímavou otázkou je pochopitelně cena. Tady jasnou informaci dát nemohu, základní pětidvéřový benzin by ale měl startovat okolo sumy 650 tisíc Kč - výsledná cifra bude zřejmě záležet na aktuální ceně Superbu a snaze škodovky prezentovat a nebo neprezentovat Kodiaq jako vrcholný model. Dnešní vlajková loď totiž začíná na velmi podobné cifře. Sedmimístná verze má být posazena citelně výše, mezi 750 a 800 tisíc Kč základní ceny, s čímž bude souviset i lepší základní motorizace, na detaily je ale zatím brzy.

Kdy se dozvíme více? Škoda říká, že do druhé poloviny roku se nestane nic, pak lze očekávat upoutávky a v Paříži 2016 veřejnou premiéru. Ta virtuální se zřejmě odehraje někde v mezičase. Na uvedení na trh si ale i poté ještě počkáme. Ceny tedy budou známy už dříve po veřejné premiéře, dodávky zákazníkům ale začnou až v lednu 2017. Tou dobou bude nepochybně jasnější, do jaké části terče zapíchl okřídlený šíp svůj zobák tentokrát...

Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 34 - Skoda Vision S test jizda 32Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 35 - Skoda Vision S test jizda 33Vyzkoušeli jsme Škodu Vision S, o Kodiaqu toho víme spoustu - 36 - Skoda Vision S test jizda 34

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše