Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka

(video) S 310 koňmi na 1 382 kg má stovku udělat pod 6 s. Takhle vypadá jeho dynamika do 260 km/h v praxi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka

12.6.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(video) S 310 koňmi na 1 382 kg má stovku udělat pod 6 s. Takhle vypadá jeho dynamika do 260 km/h v praxi.

Tip: Přečtěte si již kompletní podrobný test nové Hondy Civic Type R, který se zdaleka nezabývá jen jeho akcelerací.

Když jsme zkraje letošního roku dávali dohromady přehled 15 nejočekávanějších aut roku 2015, byl mezi nimi i nový Civic Type R. Není divu, je první hmatatelný projev velkolepého návratu Hondy mezi výrobce silničních sportovních aut a jako takový budí velká očekávání.

Snad netřeba připomínat, co všechno Honda na poli sportovních aut znamenala a čím se především prezentovala v posledních letech. Byla to spíše schopnost vozů odvézt různě vysoké pokojové rostliny, což je trochu jiné „zelené peklo” než to, které máme rádi. Právě tento kontrast znamená vysoko nastavenou laťku na straně jedné a snahu Hondu podceňovat na straně druhé. Však vypadla z rychle jedoucího vlaku a dohnat jej nemusí být snadné, ať už v minulosti dokázala cokoli.


Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 1 - Honda Civic Type R 2015 test preview 01Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 2 - Honda Civic Type R 2015 test preview 02Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 3 - Honda Civic Type R 2015 test preview 03

Pokud jde o ono dohánění, rychlost Japonci nasadili slušnou. Sice příchod vozu avizovali snad roky, když už jej ale v březnu představili, neotáleli s ničím. Pochlubili se hned rekordním kolem na Ringu, nedávno přidali zbylé technické detaily a v mezičase vůz začali i prodávat. Známa je i česká cena a nezodpovězená otázka tu zbývá jediná - jaké tohle auto vlastně je. Ani zde na odpověď nebudeme čekat dlouho - tento týden jsme ji vyrazili hledat na první mezinárodní prezentaci.

O možná nejdůležitější novince Hondy v této dekádě vám pochopitelně řekneme, co jen bude v našich silách v podrobnějším prvním testu. Auto jsme zkusili na okreskách, dálnicích i závodním okruhu a víme o něm leccs. Než ale připravíme všechny potřebné materiály, ukážeme vám, jak jede v přímce. Přece jen i v tomto směru budí velká očekávání - že jde „jen” o předokolku v tomto případě není moc podstatné, 310 koní hmotnosti na 1 382 kg hmotnosti s plnou nádrží bez řidiče (tak ji Honda spočítala) ale podstatných je a stovka za 5,7 sekundy má být jen začátek. Auto nemá omezovač rychlosti a má si sáhnout až na 270 km/h. Mezi „obyčejnými” hot hatchi s pohonem předních kol nevídané hodnoty.

Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 4 - Honda Civic Type R 2015 test preview 04Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 5 - Honda Civic Type R 2015 test preview 05Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 6 - Honda Civic Type R 2015 test preview 06

Jaká je praxe? V prvé řadě se zastavíme u samotného motoru, který svou kombinací přímého vstřiku, přeplňování relativně malým turbem typu twin-scroll a variabilním časováním ventilů vypadá jako velká věc. Tou jistě je, v praxi ale hned „na první pocit” trochu zklame - jeho ovládání na volnoběh i „v tahu” v nižších a středních otáčkách není úplně přesné a na malý čtyřválec působí poněkud neohrabaně. Tohle není srovnávací test, přesto nelze nezmínit, že proti lehounce se pohybujícímu a výbušně reagujícím motoru Seatu Leon Cupra 280 je srovnatelný, ale o 30 koní silnější dvoulitr Hondy ospalejší. Ve vysokých otáčkách je o hodně přesvědčivější, což je jistě klíčové, ale hot hatch není auto jen na okruh a nemůžeme hodnotit pouze to.

A co když jeho 310 koní pošlete na kola? Podívejte se sami na přiložené video. Tohle je sakra rychlé auto, jeden z nejrychlejších kompaktů vůbec. Nemůžeme se ale zbavit pocitu, že Civic na papíře slibuje ještě trochu více. Do zařazení šestého rychlostního stupně je přesvědčivý, na šestku se ale hledá poněkud déle. Už akcelerace na 250 km/h chce více času, než je běžné (auta obvykle zrychlují z 0 na maximální rychlost okolo jedné minuty, ať je maximálka jakákoli), nový Type R má navíc jet až 270 km/h. Zkusili jsme to na více než šestikilometrovém úseku s převýšením pouhé dva metry, navíc negativním, vůz přesto nezrychlil na více než 259 km/h dle GPS i když startovní rychlostí byla dvoustovka. A nezdálo se, že mu by delší rovinka měla pomoci k vyšším metám, rychlost v závěru spíše klesala

Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 7 - Honda Civic Type R 2015 test preview 07Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 8 - Honda Civic Type R 2015 test preview 08Zkusili jsme novou Hondu Civic Type R, takhle jede nejsilnější ostrá předokolka - 9 - Honda Civic Type R 2015 test preview 09

Je pochopitelně otázkou, jak moc dynamice ubližují extrémní teploty těchto dnů (v místě testu vysoko přes 30° C), které projevu turbomotorů obecně nesvědčí. I proto upozorníme, že zaznamenaná dynamika není srovnatelná s jinými z našeho kanálu na YouTube - měření proběhlo na neobvyklém místě za neobvyklých teplot. Bez ohledu na to ale musíme po prvním testu Type R konstatovat, že pokud si od něj slibujete zatraceně rychlý kompakt, nepochybně jej dostanete. Pokud si ale slibujete auto schopné s lehkostí zrychlit k 270 km/h, pravděpodobně jej nedostanete, rozhodně ne v parném létě.

Je to ale v případě hot hatche klíčová vlastnost? Jistě ne, tyhle stroje mají okouzlovat něčím trochu jiným. Naplní ale Civic Type R 2015 vysoká očekávání alespoň v jiných směrech, nebo se k avizované schopnosti ničit Ring v bezprecedentním čase bude v praxi belhat podobně obtížně jako k avizované maximální rychlosti? Povíme vám nejen to, už brzy. V podrobném prvním testu na Autoforum.cz

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.