Technika

498 článků.

Takhle Volvo zatočilo s prodlevou turbo motorů. Řešení je to geniálně jednoduché

včera | Mirek Mazal | 26 příspěvků

Takhle Volvo zatočilo s prodlevou turbo motorů. Řešení je to geniálně jednoduché Menší motory s turbem nebudou nikdy tak dobře ovladatelné jako atmosféricky plněné jednotky. Volvo se ale hlavní nepříjemnost snaží odstranit....

Mazda vysvětlila, proč jsou malé turbomotory špatné. Sama je nenabídne

8.12.2017 | Petr Miler | 129 příspěvků

Mazda vysvětlila, proč jsou malé turbomotory špatné. Sama je nenabídne Nejen malá turba, ale ani převodovky CVT nemáme čekat v nabídce Mazdy. Přeplňování jako takovému se nebrání, ne však kvůli dosažení nižší spotřeby....

Jde zvýšit výkon motoru jen jiným filtrem vzduchu? Test 19 různých řešení překvapí

27.11.2017 | Mirek Mazal | 42 příspěvků

Jde zvýšit výkon motoru jen jiným filtrem vzduchu? Test 19 různých řešení překvapí Až překvapivě velké rozdíly ve výkonu motoru znamená použití odlišných řešení přívodu vzduchu do něj. Ta nejvíce účinná jsou vcelku banální....

VW odhalil budoucnost svého klíčového motoru, bude silnější i úspornější

23.11.2017 | Petr Prokopec | 22 příspěvků

VW odhalil budoucnost svého klíčového motoru, bude silnější i úspornější Čtyřválec 1,5 TSI Evo je klíčový motor pro vozy na platformě MQB. Už teď je v prodeji, aktuálně dostupnými verzemi ale jeho nabídka zdaleka nekončí....

Nejlepší odpružení kol se po 13 letech bude moci vyrábět, autoři prodali patenty

23.11.2017 | Petr Miler | 15 příspěvků

Nejlepší odpružení kol se po 13 letech bude moci vyrábět, autoři prodali patenty Představte si auto, který se nad nerovnostmi silnice vznáší, někdy i doslova. Ani Mercedes dodnes nic takového nemá, ač to existuje 13 let....

Atmosféricky plněné motory jsou prakticky mrtvé. Proč se to stalo? A proč tak rychle?

21.11.2017 | Petr Miler | 41 příspěvků

Atmosféricky plněné motory jsou prakticky mrtvé. Proč se to stalo? A proč tak rychle? Benzínové motory s atmosferickým plněním ustoupily turbům extrémním tempem a dnes jsou v nabídce jakékoli značky raritou. Proč se to muselo stát?...

BMW se u dieselů přiblížilo poměru 1:1 u válců a turb. Představilo bi-turbo tříválec

20.11.2017 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

BMW se u dieselů přiblížilo poměru 1:1 u válců a turb. Představilo bi-turbo tříválec To, z čeho jsme si kdysi dělali legraci, se začíná stávat skutečností. Poměr válců a turbodmychadel u spalovacích motorů se u BMW blíží hodnotě 1:1....

Benzin se spotřebou dieselu od Infiniti je hotový, mění sto let zažitá pravidla

17.11.2017 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Benzin se spotřebou dieselu od Infiniti je hotový, mění sto let zažitá pravidla Jednotka VC-T již nepočítá s přímým propojením pístů a hřídele. Místo toho přivádí do hry multilink, který podle situace mění kompresní poměr....

Jaký plnicí tlak turba snese sériový motor, než se rozpadne? Překvapivě velký

12.11.2017 | Marek Bednář | 9 příspěvků

Jaký plnicí tlak turba snese sériový motor, než se rozpadne? Překvapivě velký Přeplňování je nejsnazší cesta, jak motoru výrazně zvýšit výkon. A čím vyšší plnící tlak použijete, tím větší onen výkon bude. Kam až lze zajít?...

Proč motory moderních aut spotřebovávají více oleje než ty starší?

12.11.2017 | Petr Miler | 27 příspěvků

Proč motory moderních aut spotřebovávají více oleje než ty starší? Vývoj techniky aut kráčí stále vpřed a i jejich motory lze vyrobit přesněji než kdykoli dříve. Přesto oleje „žerou” často více než dříve. Proč to tak ...

Motor, který má zesměšnit i Bugatti, je hotový. Šílený 12,3 V16 dává 5 076 koní

8.11.2017 | Petr Miler | 16 příspěvků

Motor, který má zesměšnit i Bugatti, je hotový. Šílený 12,3 V16 dává 5 076 koní Člověku se tají dech, když slyší o osmilitrovém motoru Bugatti Chiron s 1 500 koňmi. Autoři Develu Sixteen se v tu chvíli ale začnou jen smát....

Motorářská rarita: turbo i kompresor měla jen hrstka aut, mezi nimi také jedna Škoda

28.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Motorářská rarita: turbo i kompresor měla jen hrstka aut, mezi nimi také jedna Škoda Kombinace kompresoru i turba je fajn proto, že si eliminují své nevýhody. Je ale drahá a komplikovaná, takže v autech se objevila jen v těchto pár pří...

Mazda ukázala, jak funguje její „diesel na benzin”. Video odhaluje většinu tajemství

27.10.2017 | Petr Miler | 39 příspěvků

Mazda ukázala, jak funguje její „diesel na benzin”. Video odhaluje většinu tajemství Pokud vám z dosavadních popisů a schemat nebylo jasné, jak motor SPCCI alias SkyActiv-X funguje, nová grafika vám to předvede velmi názorně....

10 důvodů, proč motory ztrácí výkon. Některé spravíte snadno, jiné skoro nelze

26.10.2017 | Marek Bednář | 14 příspěvků

10 důvodů, proč motory ztrácí výkon. Některé spravíte snadno, jiné skoro nelze Ztráta výkonu začne dříve nebo později trápit každý motor. Spoustu příčin leze přitom odstranit docela snadno a levně, jen některé jsou tvrdým oříškem...

Proč je slabší ostré SUV Jeepu rychlejší než vůbec nejlépe zrychlující auto světa?

23.10.2017 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Proč je slabší ostré SUV Jeepu rychlejší než vůbec nejlépe zrychlující auto světa? Zdánlivě to nedává smysl. Challenger Demon je nejlépe zrychlující vůz světa, Grand Cherokee Trackhawk je větší, těžší a slabší SUV. Proč je tedy rychl...

Co zabilo vzduchem chlazené motory? Toto jsou hlavní příčiny

21.10.2017 | Marek Bednář | 43 příspěvků

Co zabilo vzduchem chlazené motory? Toto jsou hlavní příčiny Chladit motor vzduchem má nejen své kouzlo, ale i podstatné výhody. Jenže oproti kapalinovému chlazení má také své nevýhody....

Motorář Fordu ukázal vrchol downsizingu, motor s jedním turbem pro každý válec

21.10.2017 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Motorář Fordu ukázal vrchol downsizingu, motor s jedním turbem pro každý válec Zdvihového objemu a počtu válců v motorech v posledních letech ubývá, turb naopak přibývá. K poměru 1:1 se ale zatím nikdo nedopracoval....

6 technických výjimečností nového Porsche Cayenne: díky nim je tak rychlé

20.10.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

6 technických výjimečností nového Porsche Cayenne: díky nim je tak rychlé Po vzhledové stránce je nové Porsche Cayenne blízké tomu dosluhujícímu, pod povrchem ale skrývá spoustu novinek. Tohle jsou ty nejzajímavější....

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody

17.10.2017 | Marek Bednář | 92 příspěvků

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody Tříválce vyhrávají ankety Motor roku, nejen ve své kategorii. A to přesto, že trpí neřešitelnými neduhy, které pár deci papírové spotřeby nemůže vyváž...

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru?

16.10.2017 | Marek Bednář | 20 příspěvků

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru? Vznětový motor dokáže spalovat skoro cokoliv, co hoří. A protože nedisponuje běžnou škrticí klapkou a k jeho chodu není nutná elektřina, může se „spla...

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše