Technika

484 článků.

Motorář Fordu ukázal vrchol downsizingu, motor s jedním turbem pro každý válec

před 8 hodinami | Marek Bednář | 8 příspěvků

Motorář Fordu ukázal vrchol downsizingu, motor s jedním turbem pro každý válec Zdvihového objemu a počtu válců v motorech v posledních letech ubývá, turb naopak přibývá. K poměru 1:1 se ale zatím nikdo nedopracoval....

6 technických výjimečností nového Porsche Cayenne: díky nim je tak rychlé

včera | Petr Prokopec | 4 příspěvky

6 technických výjimečností nového Porsche Cayenne: díky nim je tak rychlé Po vzhledové stránce je nové Porsche Cayenne velmi blízké tomu dosluhujícímu, pod povrchem ale skrývá spoustu novinek. Tohle jsou ty nejzajímavější....

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody

17.10.2017 | Marek Bednář | 83 příspěvků

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody Tříválce vyhrávají ankety Motor roku, nejen ve své kategorii. A to přesto, že trpí neřešitelnými neduhy, které pár deci papírové spotřeby nemůže vyváž...

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru?

16.10.2017 | Marek Bednář | 20 příspěvků

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru? Vznětový motor dokáže spalovat skoro cokoliv, co hoří. A protože nedisponuje běžnou škrticí klapkou a k jeho chodu není nutná elektřina, může se „spla...

Proč dnes tolik aut používá čtyřválce 2,0? Jsou ve všem od Octavie po BMW řady 7

14.10.2017 | Marek Bednář | 41 příspěvků

Proč dnes tolik aut používá čtyřválce 2,0? Jsou ve všem od Octavie po BMW řady 7 Řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru, ať už vznětový či zážehový, najdeme dnes pod kapotou obrovské spousty aut. Proč ho výrobci tak často volí?...

Toto je 5 hlavních výhod, které mají elektromobily oproti dnešním autům

12.10.2017 | Marek Bednář | 66 příspěvků

Toto je 5 hlavních výhod, které mají elektromobily oproti dnešním autům Elektromobily jsou dnes drahé a nepraktické, obojí je ale dáno hlavně limity dnešních akumulátorů. V jiných ohledech mají své výhody a nejsou zanedbat...

Proč dává Mercedes turba „do nitra” svých V8, i když je to zdánlivě nevýhodné?

11.10.2017 | Marek Bednář | 11 příspěvků

Proč dává Mercedes turba „do nitra” svých V8, i když je to zdánlivě nevýhodné? Přeplňované motory bojují s teplotou vzduchu „tlačeného” do válců, i když mají kompresory zcela mimo motor. Tak proč je Mercedes umístil „do něj”?...

Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor?

9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor? Se zvukem aut se čaruje a výfukem vše nespravíte. Technici Astonu se museli mnohem více snažit, aby jejich DB11 zněl docela jinak než Mercedesy....

Diesel vs. benzin: toto jsou klíčové rozdíly ve fungování obou typů motorů

6.10.2017 | Marek Bednář | 33 příspěvků

Diesel vs. benzin: toto jsou klíčové rozdíly ve fungování obou typů motorů Zážehovému i vznětovému motoru říkáme spalovací a oba lze označit za čtyřtaktní. Přesto se techniky dost liší. Podívejme se, v čem hlavně...

Lze spasit starší diesely? Cena konverze z normy Euro 5 na Euro 6 odhaluje pravdu

3.10.2017 | Petr Prokopec | 44 příspěvků

Lze spasit starší diesely? Cena konverze z normy Euro 5 na Euro 6 odhaluje pravdu Leckoho by mohlo napadnout, že starší diesely by šlo zachránit úpravou, která by jim dovolila plnit novější normy. Jenže cena takové změny je enormní....

Výkon vs. točivý moment v 26 větách. Na správné pochopení stačí pár minut

2.10.2017 | Petr Miler | 294 příspěvků

Výkon vs. točivý moment v 26 větách. Na správné pochopení stačí pár minut Těžko bychom našli fyzikální vztah, který je ohýbán do absurdních tezí častěji, než ten mezi výkonem a točivým momentem. Jde vše vysvětlit stručně?...

Toto jsou nová turba pro benziny i diesely. Jedním trikem zvýší výkon, sníží spotřebu

26.9.2017 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Toto jsou nová turba pro benziny i diesely. Jedním trikem zvýší výkon, sníží spotřebu Zatím BMW a Opely, později i auta dalších značek by měla těžit z nových turba jejich největšího výrobce na světě, firmy Honeywell....

Ford do detailu představil nové diesely 1,5 a 2,0, mají být výkonnější i úspornější

25.9.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

Ford do detailu představil nové diesely 1,5 a 2,0, mají být výkonnější i úspornější Nejen dvoulitrový, ale i jedenapůllitrový nový nafťák posílá do sériové výroby Ford pod obchodním jménem EcoBlue. Jako první ho dostane SUV EcoSport....

Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy

24.9.2017 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy Jistě vás nepřekvapí konstatování, že pohon 4x4 lze u aut řešit různými způsoby. Že jen Subaru dnes používá čtyři různá řešení, by ale mohlo....

VW vyvinul nový cyklus řízení motoru. Říká mu Budackův a šetří palivo, jak?

21.9.2017 | Marek Bednář | 22 příspěvků

VW vyvinul nový cyklus řízení motoru. Říká mu Budackův a šetří palivo, jak? Spalovací motory se zdánlivě dělí jen na zážehové a vznětové, ty zážehové ale mohou pracovat v různých cyklech. Ten nejnovější je od VW, jak funguje?...

Ubližuje v autě něčemu brzdění motorem? Nebo je jiný důvod, proč to nedělat?

18.9.2017 | Marek Bednář | 200 příspěvků

Ubližuje v autě něčemu brzdění motorem? Nebo je jiný důvod, proč to nedělat? Někteří lidé místo brzdění motorem raději vyřadí a použijí jen nožní brdu, nebo při deceleraci zmáčknou pedál spojky. Má to nějaký rozumný důvod?...

Půjde elektromobilům zvyšovat výkon ještě snáze než současným autům?

17.9.2017 | Marek Bednář | 49 příspěvků

Půjde elektromobilům zvyšovat výkon ještě snáze než současným autům? Současným autům jde relativně snadno zvýšit výkon díky míře elektronizaci. Ta je u elektromobilů ještě vyšší, půjde je tedy i snáze upravovat?...

Co zabilo Wankelův rotační motor? Toto jsou 4 hlavní příčiny

16.9.2017 | Marek Bednář | 23 příspěvků

Co zabilo Wankelův rotační motor? Toto jsou 4 hlavní příčiny Kdysi nadějné řešení, jak dostat z motoru o malém zdvihovém objemu, velikosti a hmotnosti vysoký výkon, je dnes prakticky po smrti. Proč?...

Mercedes přepsal historii, u benzinového motoru poprvé dosáhl účinnosti přes 50 %

14.9.2017 | Petr Prokopec | 22 příspěvků

Mercedes přepsal historii, u benzinového motoru poprvé dosáhl účinnosti přes 50 % Termální účinnost dosahující 50 procent byla dosud pro konstruktéry pístových benzinových motorů jen snem. Němci říkají, že jej prvně přetvořili v rea...

Britové stvořili „instantní” pohon všech kol. 4x4 přidá klidně i Škodě Fabia

12.9.2017 | Marek Bednář | 14 příspěvků

Britové stvořili „instantní” pohon všech kol. 4x4 přidá klidně i Škodě Fabia Jmenuje se eTwinsterX a skutečně umí udělat čtyřkolku třeba i z Fabie. Princip je jednoduchý a pomůže také i s normovanou spotřebou a emisemi....

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše