Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi zařízlo vývoj motoru 2,0 TFSI s více než 400 koňmi, prý není třeba
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka z konceptu TT Quattro Sport se výroby nedočká a dozajista se tedy neobjeví ani v Golfu R400. Ten vzniknout přesto může.
Pokud máte dobrou paměť, možná si vzpomenete na jednotlivé exponáty předloňského autosalonu v Ženevě. Mezi nimi zářilo i bílé koncepční Audi TT Quattro Sport, které poháněl dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888 naladěný na 420 koní a 450 Nm točivého momentu. Stejná pohonná jednotka se ukázala i v Golfu R400, který dorazil o pouhý měsíc později do Pekingu. Koncern VW Group přitom následně uvedl, že v obou případech počítá se sériovou výrobou, byť nejspíše kusově omezenou.
Podle aktuálních informací ale můžeme na takový motor v sériově vyráběném autě zapomenout, Audi totiž vývoj přeplňované jednotky odpískalo. „Motor z rodiny EA888 se čtyřmi stovkami koní je mrtev,“ uvedl technický šéf divize Quattro GmbH Stephan Reil. „Je totiž jen o 12 kilo lehčí než pětiválec a pokud bychom potřebovali, pak ten můžeme snadno naladit na 420 koní. Čtyřválce tedy není třeba.“
Ve světle těchto slov je zjevné, že nevznikne ani verze určená Volkswagenu, což ale není zase tak překvapivé. Jednak koncern škrtá výdaje a vývoj nového výkonného motoru, který by dostalo pouze pár extrémních modelů, s touto strategií nekoresponduje - jak dodal sám Reil, pohonná jednotka by byla „neskutečně drahá“. A pak, pokud si vzpomenete, se též u přistižených prototypů Golfu R400 spekulovalo o tom, zda nemají pod kapotou motor 2,5 TFSI. Sám konec motoru 2,0 TFSI High Power, jak si říkal, tedy nutně neznamená konec superGolfu, třebaže i nad jeho budoucností se vznáší otazníky.
Tak či onak, 420koňový čtyřválec jen pro tento Golf a pár spřízněných modelů by byl pro koncern příliš drahý špás. Reil navíc za Audi přidává, že jde „pouze o čtyřválec“, čímž se vylučuje využití v dalších vozech čtyř kruhů, kupříkladu v takové R8. Jakkoliv přitom daná myšlenka může být úsměvná, až tak nelogická není. Měli bychom tu totiž stejný výkon, jako zpočátku nabízelo kupé první generace osazené osmiválcem. Dvoulitrová jednotka by také byla o poznání lehčí a do třetice jsou tu nižší daně, zvláště pak v Číně.
I přes tyto možné výhody se ale evidentně můžeme s produkční verzí výkonného čtyřválce rozloučit. Během smutečního proslovu by přitom mělo zaznít, že jej navrhl a následně nechal postavit Friedrich Eichler. Ten dříve pracoval pro třícípou hvězdu, kde vyvinul přeplňovanou dvoulitrovou jednotku pohánějící modely 45 od AMG. Jde tedy jednoznačně o muže, který o výkonných čtyřválcích s turbem něco ví.
Eichler se sériovou výrobou počítal, někdejší člen vedení Audi odpovědný za vývoj, Dr. Ulrich Hackenberg, při premiéře konceptu TT uvedl, že pohonná jednotka je připravena k produkci. „Museli bychom pouze změnit hlavu válců, neboť rodina EA888 v ní má nově integrované svody. V případě tohoto motoru a výkonu je vytvářeno takové teplo, že jsme to museli změnit.“
Vyjma této modifikace však byla pohonná jednotka takřka připravena pro výrobu. To navíc mělo urychlit práce techniků Audi na nové generaci 2,5litrového pětiválce, který je pro značku ikonický. Ten dostal požehnání velmi snadno, objeví se u vícero modelů. S celohliníkovou konstrukcí je pak lehčí než předchůdce, zároveň nabízí větší točivý moment (480 Nm) než čtyřválec.
Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s více než 400 koňmi z koncepčního Audi TT Quattro Sport se sériové výroby nedočká
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva