Bezvzduchová pneu: soumrak, nebo úsvit „gumy”, jak ji známe?

 | 4 příspěvky | 27.12.2011 Miro Mihálik
Reagovat

Nepřihlášený ----- Dobrota ------

Taková kola měla být už dáv.. | 27.12.2011 13:24reagovat
avatar

Taková kola měla být už dávno. Snížení hlučnosti bude už to nejjednodušší. Použijí se metody jako při snižování hluku ventilátorů. Počet lamel jako prvočíslo. nestejné vzdálenosti medzi lamelami.

Nakonec budou nové pneumatiky tišší než původní. Největší předností bezvzduchových pneumatik je, že mohou mít dírkovaný běhoun k lepšímu odvodu vody.

Jako první se to objeví na jízdních kolech, kde to umožní mít tlusté měkké pneumatiky s hmotností 300 gramů s minimálním třením. A to výrazně zvýší pohodlí jízdy.

Nepřihlášený ----- Dobrota ------

kupříkladu u jízdního kola.. | 27.12.2011 13:36reagovat
avatar

kupříkladu u jízdního kola obyčejná pnezumatika váží 1 kg a stojí 200 Kč. Závodní pneumatika váží 500 g, stojí 1100 Kč a má 3x nížší tření a 3x vyšší odolnost proti defektu.

Vsadím se, že kdyby se parametry zlepšily a odpadlo pravidelné přifoukávání vduchu, že i 2000 za jednu pneumatiku by lidi dali. Musely by se ale pak dělat pneumatiky v několika hmotnostních kategoriích pod 70 kg od 70-90 kg a nad 90 kg

Nepřihlášený Klobrch

Na MTB kolech by to určitě.. | 28.12.2011 08:02reagovat
avatar

Na MTB kolech by to určitě mělo smysl, ale na silničních kolech ještě dlouho zůstane nejlepší stará dobrá klasická galuska.

petr164

Opravdu nic nového, můj příb.. | 29.12.2011 14:53reagovat
avatar

Opravdu nic nového, můj příbuzný má na komůrkovou strukturu opláštění kola už několik let svůj US patent, není to ale jeho hlavní výzkumné téma... V článku uvedená řešení jsou poněkud nenápaditá a tudíž i pro náhradu u osobních aut zcela nefunkční.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama