CVT je prý budoucností automatického řazení, kvůli spotřebě, emisím a nákladům

 | 18 příspěvků | 6.8.2012 Miro Mihálik
Reagovat

Nepřihlášený Maho

Tuhle kritiku CVT nechápu... | 6.8.2012 14:14reagovat
avatar

Tuhle kritiku CVT nechápu. Vůbec se nebojím toho, že by se CVT objevila jako jediná možnost v nějakém sportovnějším voze a u těch ostatních mě to zas tak nevadí. Heleďte, prosadily se turbodiesely a to je mně jejich celkový projev (zvuk, průběh výkonu) mnohem nepříjemnější než projev CVT. Je snad nějakou uměle zastíranou vadou CVT, že mají nižší náklady? Ne, takže bude záležet o kolik a také jde o to, že CVT nedokážou přenést tolik co ostatní automaty, takže NEPLAŠTE. Zánik dvouspojek a hydroměničových autoumatů není v plánu. Ať se naučí amíci řadit a kupují ještě víc manuály - ty mají spotřebu taky celkem nízkou a náklady možná ještě nižší.

Nepřihlášený Honziss

Toyota nepoužívá u svých h.. | 6.8.2012 14:59reagovat
avatar

Toyota nepoužívá u svých hybridních modelů variátor. Sice se ta převodovka jmenuje e-CVT, ale variátor to není.

Nepřihlášený josephko

Teoreticky by CVT mohli by.. | 6.8.2012 15:50reagovat
avatar

Teoreticky by CVT mohli byť ideálnymi prevodovkami. Okrem režimu bezstupňového riadenia je totiž možné naprogramovať takmer neobmedzené množstvo stupňov. Iné odstupňovanie by mohlo byť na športovú jazdu, iné na úspornú, iné pri ťahaní prívesov alebo v zime. Mohlo by to fungovať aj tak, že ľudia by si jednoducho mohli nahrať ďalšie a ďalšie módy pre radenie. CVT by sa tak mohla správať ako klasická automatická prevodovka s X stupňami alebo manuálna prevodovka bez spojky - v súhrne 3 prevodovky v jednej.Taká je ale teória, prax bohužiaľ posúdiť neviem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Diamant

Len neviem, či sa dá dosia.. | 6.8.2012 16:48reagovat
avatar

Len neviem, či sa dá dosiahnuť aspoň čiastočne taká dlhá životnosť, ako u porovnateľnej manuálnej prevodovky.

Nepřihlášený papy

to čo má toyota v hybridoc.. | 6.8.2012 18:18reagovat
avatar

to čo má toyota v hybridoch sa volá e-CVT a je to vlastne diferenciál, nie variátor.

vana

Reakce na: Teoreticky by CVT mohli by.. | 6.8.2012 21:35reagovat
avatar

Josephko: simulovat u CVT řazení s jednotlivými stupni mi přijde stejný nesmysl jako třeba strkat do elektromobilu generátor zvuku spalovacího motoru

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený josephko

Reakce na: Josephko: simulovat u CVT.. | 6.8.2012 21:44reagovat
avatar

Mne to zas až tak nezmyselné nepripadá. Jednak by to bola len z 3 možností (CVT, automat so stupňami a manuál), ale hlavne by to bolo pre ľudí, ktorým vadí charakter CVT. Totiž jeden z hlavných dôvodov, prečo ľudia CVT odmietajú, je absencia preraďovania. Subjektívne sa tak autá s CVT javia ako menej dynamické, hoci objektívne to môže byť presne naopak. Ľudia sú zvyknutí na jemné trhnutie pri radení, a práve toto by mohlo byť rozhodujúcim faktorom pre nástup CVT.

Podobný nezmysel, ktorý opisuješ, je aj ručné radenie pri automatických prevodovkách. Prečo ale takmer všetky automaty disponujú týmto "nezmyslom"?

vana

josephko - začnu od konce.. | 6.8.2012 22:29reagovat
avatar

josephko - začnu od konce - ruční řazení u automatu není nesmysl, je to nejjednodušší záplata na stav kdy rozhodnutí automatu neodpovídá požadavkům řidiče

a k CVT - výrobci "klasických" převodovek se zoufale honí za co nejvyšším počtem stupňů aby za všech situací zajistili motoru optimální otáčky a jejich nedosažitelnou metou je právě plynulá bezestupňová změna převodu. Takže učit plynulou převodovku řadit neplynule je podle mě těžký krok zpátky. Měl by se dělat jen proto že méně chápaví jedinci nedokážou tyhle přínosy rozpoznat a ocenit ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vencos

Hehe, Nissan. Vždycky všud.. | 7.8.2012 06:34reagovat
avatar

Hehe, Nissan. Vždycky všude psali a slyšel jsem to i od mnoha lidí,že nejhorší midsize na trhu je Altima. Je moc tvrdá,má velkou spotřebu a debilní převodovku, tak něják věttšinou zněla kritika(ano,nová by měla být lepší,ale debilní převodovka je debilní převodovka). Ani novináři ji nevynášeli do nebes a myslím,že Nissan tím báječně nahrál na "smeč" Toyotě Camry

Nepřihlášený Vencos

Jen mi něják nejde do hlav.. | 7.8.2012 06:37reagovat
avatar

Jen mi něják nejde do hlavy, když je to CVT tak jednoduché,levné,voňavé a politicky korektní, proč už dávno není úplně ve všem? Že by snad klasický automat měl nějáké nevýhody,jako třeba spolehlivost a dlouhou životnost?

Cesta ke snižování normované spotřeby je v "malých mrdkách",elektroautech a podobných věcech co nikdo nechce

Zaplavte trh předraženýma korejskýma pidižvíkama,které si nikdo nekoupí a tradá, hned máte o litr lepší spotřebu "na tým"

krysa

CVT má ztráty jako prase... | 7.8.2012 07:22reagovat
avatar

CVT má ztráty jako prase. Nechápu ten povyk. Odlehčujte auta. Potom budou méně žrát.

vana

jj, spousta věcí kolem nás.. | 7.8.2012 07:41reagovat
avatar

jj, spousta věcí kolem nás je na papíře super ale v praxi na h...

Nepřihlášený josephko

Reakce na: josephko - začnu od konce.. | 7.8.2012 07:47reagovat
avatar

Hoci nie som zástancom automatických prevodoviek a už vôbec nie CVT, práve toto by mohlo byť marketingovým lákadlom. Nepáči sa Vám "trolejbusový" charakter Vašej CVT automatickej prevodovky? Tak si ju zmeňte na klasický automat alebo: Chcete si zazávodiť? Opäť máte možnosť zmeniť si prevodovku na manuálnu. A ak by ste predsa len túžili po plynulom zrýchľovaní bez trhania, je tu vaše CVT. Ľudia kupujú množstvo výrobkov, pretože obsahujú funkcie, ktoré nikdy nebudú potrebovať.

vana

CVT by měla motor trvale u.. | 7.8.2012 07:55reagovat
avatar

CVT by měla motor trvale udržovat v režimu (otáčkách) nejmenší měrné spotřeby a samozřejmě při požadavku na větší zrychlení režim plynule přesouvat ve prospěch vyššího výkonu. Všechno ostatní je jen samoúčelné pozlátko

hothatchshop.cz

Pozlátka, to je to, co se.. | 7.8.2012 09:25reagovat
avatar

Pozlátka, to je to, co se dneska nejvíc prodává....

Nepřihlášený Reno

Nakonec bude nejlepší možn.. | 29.8.2012 17:20reagovat
avatar

Nakonec bude nejlepší možná volba klasický manuál... kruh se uzavírá:-)

Nepřihlášený Moik

No v A4 udržuje CVT tak níz.. | 25.9.2012 20:50reagovat
avatar

No v A4 udržuje CVT tak nízký otáčky, že motor vlastně není ani slyšet, takžže je mi celkem jedno, jak řadí... větší mínus A4 je podvozek, jak převodovka...

Nepřihlášený RK

Reakce na: josephko - začnu od konce.. | 9.7.2019 05:04reagovat
avatar

Ono jde spis o to, ze novinari pri recenzich chteji, aby jim auto delalo heeen heeen.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše